Even voorstellen

Hallo,

Ik lees hier al even mee maar zal me ook maar eens even voorstellen. Mijn naam is Jaime en ik ben een 29-jarige embedded software engineer. Ik heb al eerder een speelgoed heli gehad en vorig jaar op advies van een collega een CX-10 microquad aangeschaft. Bij een nieuwe opdracht kwam ik in een team terecht met een collega die met een wat groter formaat quad vliegt, een flip 260. De combinatie van het zelf bouwen van een quad en FPV sprak mij erg aan dus als snel begonnen de onderdelen uit alle uithoeken van de wereld binnen te komen en was mijn ZMR250 geboren. Na een aantal LOS vluchten was ook de keuze voor fpv gear rond. Gelijk voluit met een DomiV2, ImmersionRC 600 en de PZ0420m.

Tijdens het inbouwen van mijn fpv gear ging ik me toch wel erg storen aan de lege ruimte in mijn ZMR. Na een stuk of 3 rebuilds en wat 3d printed stukjes is deze VEEL platter geworden.

Hieronder de partslist en een paar foto’s.
ZMR250
Cobra 2204 1960kv
ZTW 20a ESCs
Naze32
PZ0420m
ImmersionRC 600mw vtx
D4R-II
DomiV2
Spironet antennes

Fotoalbum op G+

Welkom op 't forum!

Gaaf die platte quad zo!

Welkom!
ziet er idd gaaf uit die platte. In welke regio vlieg je?

Zie http://www.fpv-racing.nl/index.php?action=googlemap :wink:

Jups, ik sta al op de kaart. Meestal rond Oss al ben ik afgelopen vrijdag op de kartbaan van Hezemans wezen vliegen ;).

Welkom, coole quad! Goede zaak, al die overbodige lege ruimte wegwerken. Mijn Blakcout 330 heeft daar ook genoeg van, maar ik hou hem eerst zoals ie is ;D

Mooi om weer een mede software engineer te zien hier, technische mensen voelen zich snel aangetrokken tot deze hobby blijkt wel weer. Wat voor software projecten werk je aan?

Mooi zoon platte uitvoering [emoji106]

Ik ben zogezegd breed inzetbaar :D. Tijdens mijn opleiding gefocussed op embedded (+ een stukje elektro) maar de laatste jaren vanalles gedaan. Financiele systemen bij ABN, in-dash navigatie bij TomTom, backend systemen bij Ziggo, wat connected living werk bij Philips en nog tal van andere kleinere projecten. Ik ben momenteel (op verzoek) weer terug bij TomTom.

Hiernaast in mijn vrije tijd nog bezig een pdb en wat andere onderdelen (3d print) te ontwerpen voor m’n 2e extra-platte ZMR en ook om te kijken of ik kan bijdragen aan cleanflight.

Even hier reageren i.p.v. het Hezemans topic te kapen…

Ik zie dat je in de buurt woont op de Ledenkaart. Is dat Oss? Kom zelf uit regio Beneden Leeuwen. Misschien eens meeten. Op je Youtube kanaal zie ik dat je ook een mooi parkje in de buurt hebt? In ieder geval wat leuke bomen. Ik moet het vaak doen met weilanden en een enkele boom. Ben ook pas 2 maanden aan het vliegen dus wat dat betreft kunnen we allebei nog wat leren :wink:

Zeker een goed idee, heb het park waar ik meestal vlieg nu goed genoeg door en in je eentje vliegen is niet de meest grote uitdaging ;). Helaas dat het weer de afgelopen dagen niet echt meezit. Kijkend naar mijn agenda en de weersvoorspellingen ga ik waarschijnlijk zondag pas weer vliegen :S. Ik zal je ook even een pb sturen met contactgegevens ;).

Top! Zondag zit ik op het 7th Sunday festival, dus dat wordt hem niet helaas.

Hier een filmpje van de lokatie waar ik het tot nu toe mee moet doen

Wel genoeg ruimte om aardig wat snelheid te kunnen maken :wink:

Vet hoor! Zijn wel grote namen. Ik ben niet zo thuis in de hardware en embedded software (behalve één project om mijn CrazyFlie flips te laten doen) maar meer in de web en backend projecten. Programmeer nu aan een control system voor slimme straatverlichting