Even voorstellen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Niek (Nickname: Niz).
Compleet nieuw in het wereldje van FPV racing.
Ik heb zojuist mijn eerste onderdelen besteld en ben nu in afwachting op de onderdelen om te gaan beginnen aan de bouw van mijn eerste quadcopter.

welkom.

Welkom Niek.

Veel leesplezier hier. Wees gewaarschuwd, het is wel zeer verslavend dus weet waar je aan begint.

En nog een vervelende toevoeging… het gaat je geld kosten!

Wat ga je bouwen?

en tijd!

Ik wil een mini fpv quad gaan bouwen.
Heb het zmr250 frame (lekker goedkoop) besteld en al enkele onderdelen zoals motoren.

Wat ik nog wel moet hebben:

• ESC’s (heb al wel een paar in gedachten, maar de site waar ik ze wil bestellen heeft ze tijdelijk niet op voorraad)
  • Flightcontroller … de naze32. (zelfde leverancier als de esc’s dus wacht ik nog even met bestellen)
  • Batterijen (3 of 4 cells denk ik, maar hier heb ik echt nog geen idee welk merk of type ik wil hebben. suggesties?)
  • Zender en ontvanger (ook hier graag advies, niet te duur, maar wel mogelijk met een lekker kleine ontvanger).
  • FPV setup (hier twijfel ik nog over een mogelijke setup, maar wordt waarschijnlijk de fatshark teleporter v3 of v4, kan iemand uitleggen wat het verschil is?)

Multirotorparts heeft goeie ESC’s. Daar kun je ook de Naze32 vinden.

Turnigy Nanotech lipo’s worden veel gebruikt, heb ze zelf ook.
Te bestellen bij de EU warehouse van HobbyKing. Kijk wel of ze op voorraad zijn, anders wordt het lang wachten.

De Taranis FrSky X9D Plus is een veel gebruikte zender met zeer veel mogelijkheden.
Daarnaast ook nog betaalbaar. Als ontvanger wordt de D4R-II veel gebruikt, heeft ook telemetry mogelijkheden.
Er is ook nog een goedkopere variant van Turnigy. Weet er alleen niet veel van. Kun je weer aparte modules in kopen voor verschillende ontvangers.

Volgens mij zit het verschil tussen de V3 en V4 vooral in het headtracking gedeelte van wat ik kan vinden.
De Teleporter heeft een 320x240 beeldscherm. Ik zou persoonlijk investeren in 640x480.

Bedankt voor de info! :slight_smile:

Nog een paar vervolg vragen.

Hoe groot moeten de batterijen zijn? Qua ampere en 3 of 4 cells?

Wellicht handig om voor inhoudelijke vragen nieuwe topics te starten. Dit board is echt bedoeld voor ‘even voorstellen’ topics :wink: