Even voorstellen :)

Hallo allemaal!

Mijn naam is Remco Kootstra ben 23 jaar en woonachtig in een klein plaatsje (middle of nowhere) in Friesland.

Ik heb toevallig vandaag een jaar geleden een bedrijf opgestart genaamd SkyDrone Nederland.
SkyDrone Nederland is dan ook erkend drone operator in Nederland en zijn onlangs ook een webshop gestart.

De reden dat ik mij bij dit forum heb aangemeld is dat het mij erg leuk lijkt om te gaan FPV racen!
Ook zijn wij van plan om een groot evenement te gaan organiseren waarbij we FPV races willen houden.
We zijn hiervoor ook in gesprek met partijen als Immersion en Fat Shark.

Wij willen dit evenement rond juni organiseren in een oude fabriek waar een evenementenvergunning op zit.

Daarom ben ik ook erg nieuwsgierig hoe de reacties zijn over het evenement wat wij willen gaan organiseren :).
Wat vinden jullie van dit initiatief?

Ook zijn wij nog op zoek naar ideeën om het evenement aan te gaan kleden dus alle input is welkom!

Mochten er verder nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Dit is in ieder geval een leuk forum met interessante items!

Groet,

Remco

Er is op dit moment nog vrij weinig te doen m.b.t. FPV evenementen. Op het modelbouwforum zijn ze met een evenement bezig, opgezet door de betere FPV vliegers van Nederland. Verder weinig bekend…

Maar aangezien het een onderdeel van de hobby is die steeds meer bekendheid krijgt, kom maar op!

Leuk om te horen dat je hier enthousiast over bent!

We zijn er erg serieus mee bezig en ik kan dan ook wel toezeggen dat het zeker rond juni gerealiseerd gaat worden.
Daarnaast hebben we ook nog contact gehad met het IL&T (ministerie van infrastructuur en milieu waar we als drone operator veel mee te maken hebben) om te kijken wat überhaupt mag binnen de Nederlandse wet en regelgeving.

Daaruit blijkt dan ook dat in de wetgeving aangegeven staat dat FPV-racing helaas niet buiten georganiseerd mag worden. De reden hiervoor is dat je ten alle tijde het toestel in je line of sight moet hebben.

Daarom hebben we ook besloten om het evenement binnen te organiseren om het op die manier op safe te spelen.
Hiervoor hebben we een ruimte van ongeveer 50x20 meter. Zou dit voldoende zijn?

Geen idee of 50x20 meter genoeg is. Ben zelf nog maar een beginner en zal ook vooral als toeschouwer aanwezig zijn!

Hier een filmpje welke afgelopen weekend door MetallDanny and friends opgenomen is in Oostenrijk tijdens een demo vlucht. Eén van de beste vliegers uit Nederland. Het lijkt dus wel te kunnen :wink:

Hoi luitjes. Ik hoorde laatst van een vriend dat bij hem om de hoek Weelde Belgie een oud vliegveld ligt waar momenteel alleen af en toe met zweef vliegtuigen word gevlogen. Daar heb je echt HEEL VEEL vlieg ruimte. Ik zal eens kijken of ik kan uitvogelen of daar ook met drones gevlogen mag worden !!

Excuses voor de late reactie :(.

Maar bedankt voor het filmpje, het is dus zeker wel mogelijk!

Maar volgens de wetgeving mag er met FPV racing niet buiten gevlogen worden dus voor een dergelijk evenement heeft een binnenlocatie onze voorkeur.

Ik zal even een nieuwe topic openen bij de evenement sectie, ben namelijk op zoek naar ongeveer 4 FPV racers die samen met ons een promo willen maken voor dit evenement :). Het betreft een locatie in Groningen.

Mocht iemand hier zin in hebben dan hoor ik dat graag!