Even voorstellen vanuit Utrecht

Hallo,

Ik ben Woody woon in hartje Utrecht en ben aangestoken door t ‘virus’ drone racing. Heb absoluut geen ervaring met fpv en ben absoluut een noob hier.

In 2014 heb ik zo’n Parrot AR drone 2.0 gekocht. Al snel ben ik er achtergekomen dat de lol er snel af was. Dus had ik de AR 2.0 naar een RC versie gemod en gebind met Spektrum dx6i. Maar na een tijdje was ook de lol hier ervan af en lig dat ding op zolder te niksen.

Een maand geleden heb ik van een klant e.a. gehoord over FPV racing. Ben meteen online informatie gaan zoeken en ben super enthousiast geworden. Na flink wat filmpjes op youtube te hebben bekeken was ik om en heb paar weekendjes terug een RTF set besteld bij HK. Omdat ik absoluut geen ervaring heb met FPV kocht ik een HK begin setje.

• HK Black Widow 260 mode 2 Set
  • Quanum V2 Google
  • Boscam & Sony 480 tvl
  • 20 sets 6030 self titend props.

Afgelopen weekend voor t eerst mee gevlogen, uiteraard flink wat crashes gehad en ook 3 setjes props. verder. Maar 't was geweldig!!., Helaas is t weer in Nederland niet altijd optimaal en heb maandag ‘Realflight drone’ sim. gekocht om binnen te oefenen.

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met Realflight drone en of t zin heeft om op deze manier te oefenen? en of er mensen zijn in Utrecht die deze hobby beoefend zodat we eventueel tips en info. kunnen uitwissen. Want racen moet je toch met meer mensen doen.

Hey Woody,

Ik woon ook in Utrecht. Ben ook nog niet heel vergevorderd met het vliegen, maar wil best eens een keertje samen vliegen als je dat wat lijkt.

Ik vlieg nu meestal ergens in Leidsche Rijn, daar heb ik een mooi plekje gevonden met wat ruimte.

Hoi Woody, mag ik vragen waar in Leidsche Rijn? Ik woon daar namelijk en ben wel benieuwd waar je dan vliegt :slight_smile:

Ik denk dat je mij bedoeld?
Als je vanuit de stad komt en de brug over bent meteen naar links. Waar het tijdelijke Vredenburg gebouw stond.
Helaas is het gras afgelopen twee weken echt keihard uit de grond geschoten… dus er nu vliegen is geen echte optie meer. Wel vlieg ik nog op de parkeerplaats daarnaast. Het is er wel super rustig verder.

Als jij nog tips hebt?

Ah ja, sorry.

Ik vlieg nu alleen voor mijn huis (het zand, leidsche rijn) maar dat is alleen met mijn kleine hubsan h107c. Naast het veld met de schapen. Maar zodra ik overstap naar iets groter, dan heb ik wel een groter veiligere veld nodig.

Je zou ook boven de tunnel kunnen vliegen, zit naast het oude vredeburg. Is wel een relatief smal stuk gras, maar wel aardig lang