Even voorstellen ... uit het Zuiden.

Hallo,

ik ben Ronald, woonachtig in het Zuiden des Lands (Landgraaf) en helemaal nieuw hier en in de drone-wereld ;).
Zo nieuw dat ik zelfs (nog) geen drone heb :oops:. Werkzaam als Proces-operator in een 5-ploegenrooster en
samenwonend met mijn vriendin en 2 beagle’s.

Aangestoken met “het virus” tijdens wandelingen door het bos met onze beagle’s en vol interesse kijkend naar FPV-vliegers
in een stoeltje en vliegende racedrone’s tussen de bomen door…
Daarna eens een keer gevlogen met een Parrot AR drone van een familielid maar dit gaat het niet worden.
Uiteindelijke doel is een racedrone met natuurlijk FPV. Nu weet ik alleen nog niet hoe ik op dat punt moet gaan komen…

Eerst een minicopter aanschaffen (hubsan x4v2 o.i.d.) en leren vliegen/oefenen en dan rustig zelf een racedrone
samenstellen/bouwen OF ineens de stap “in het diepe” nemen en een goede gebruikte set aanschaffen ???

Weet natuurlijk nu nog niet 100% zeker of dit een hobby gaat worden die gaat blijven (denk het haast wel ;D) en dan is de investering
natuurlijk fors ineens…zeker omdat ik FPV wil gaan vliegen.

Alle tips en ideeën zijn welkom en tevens plaatsen waar geregeld gevlogen wordt in de buurt van Landgraaf.

grt.Ronald

Welkom Ronald

kom zelf uit Hrln… en ben vaak in het Bos/parkjes/parkings in de buurt

ik raad je aan eerst een minicopter tekopen voor een paar tientjes
zodat je duimpjes ff kunnen wennen …want als je je/een FPV bril op zet (naderhand) moet dit automatisch gaan

het is een beetje als auto rijlessen … de eerste lessen kijk je nog na de versnellingspook (je zender dus)
na een meerdere lessen krijg je het gevoel :slight_smile:

Groet Danny M

Hee MetallDanny,

Thnx voor je reactie. Je bent trouwens een beroemdheid nu :clap:, zag je op TV, bij Galileo. Was dat op het hei-tje achter de Vossekuil?

Grt.Ron

nee dit was bij het Pannekoeken huis

My First Drone

Met FPV , haha, tis speelgoed maar zou het bevallen is dit de opstap naar het “grote jongens spul” ;D

Was deze of de Hubsan X4, en dan leek me deze met het FPV-schermpje leuker :thumbup:

Hoi Ron,

Hier nog ene uit de omgeving. Ben ook een beginner die heel af en toe de eerste stap zet naar echt FPV met een cheapo goggle, quanum v2.
Doe vnl nog line of sight vliegen, maar hoop in de (verre) toekomst meer met de goggles te kunnen vliegen.
Wij; ik mijn broer en schoonbroer vliegen bij grasveld tegenover Mondo Verde. En recentelijk hebben we een redelijk rustig plekkie gevonden op Avantis

Nice quad btw

Ja Ron toen even meegekeken op je VTX broadcast en FPV gaat goed. Op de boom mis na;)
Ik heb de smaak iig te pakken. Maar moet ook nog veel oefenen. Ben een “Captain slow Racer.”
Vind flaggen fijn als referentie punt in veld.

De boom-mis was om mijn reactievermogen te testen :wink:

Vind het ook niet normaal meer dat die boom gewoon overstak toen ik aankwam :lol:, kon hem maar net ontwijken :crazy: