Even voorstellen: Supersurfer

Hallo,

Mijn naam is Stefan ik ben nieuw in de quad hobby. Mijn achtergrond is werktuigbouwkunde, ben in mijn vrije tijd altijd met techniek en electronica bezig en doe ook aan fotografie.
Ik woon in Utrecht.

Vorig jaar heb ik een Ultimaker+ 3D printer aangeschaft en ontdekt dat je veel meer kunt printen dan eenvoudige poppetjes :wink:
Vandaar de stap genomen om een quadcopter te printen, ik heb de MHQ2 van hovership gebouwd.

Onderdelen bestaan uit:

• naze32 full en acro
    -esc’s H-12A en motoren H2204x 2300kv van hovership
    -props gemfan 5030 en 5040
    -zippy 3S 1500mah en 2200mah batterijen
    -turnigy TGI-i6 AFHDS TX en RX
    -fatshark predator V2

Nu ben ik in de fase dat ik leer te vliegen met dit ding. Dat gaat met vallen en opstaan (=crashen en opstijgen :D).
Ik heb eerst de naze32 acro gebruikt maar vondt het toch wel lastig om stabiel en rustig te vliegen, daarna de naze32 full erop gezet in de hoop dat deze een stabilere vliegervaring oplevert. De fatshark heb ik nog niet gebruikt, ik wil eerst LOS onder de knie krijgen.

Groeten,

Stefan

Welkom :slight_smile:
Ik heet Johnny !
ik begin ook eigenlijk net
maar wel modelbouw gedaan in me jeugd
lts mechanische techniek daarom vind ik dit leuk denk ik :slight_smile:

ze zeggen dat los vliegen moeilijker is als met bril
dus als je al kunt hooveren en weet hoe de besturing werkt.
zou je kunnen kijken of zo sturen je makkelijker af gaat.

sommigen kunnen helemaal niet Los vliegen
maar racen als een gek !

Welkom!

Hallo!

Eigenlijk zou de Naze Full hetzelfde moeten reageren als de Naze Acro.
Of maak je gebruik van de barometer/kompas?

Het stabiel en rustig vliegen zal vooral van je PID instellingen en RC rates in Cleanflight afhangen.
Daarnaast heb je op de Acro ook Angle en Horizon mode. Dan vlieg je met behulp van stabilisatie.

De vraag is of je LOS onder de knie wilt krijgen. Het enige wat ik altijd adviseer is om de quad in ieder geval
onder controle kunt houden in Acro mode. Gewoon vooruit, achteruit, links, rechts… geen rondjes etc.
Meer om het gevoel van de sticks en de reactie daarvan op de quad te zien voor de LOS vliegers die in eens
overgaan op FPV in Acro mode.

FPV vliegt veel makkelijker dan LOS in ieder geval. Gewoon bril op en gaan!

Welkom!

Dank voor jullie interesse, leuk dat het forum zo actief is. Ik ben beginner en hoop dat ik niet te veel domme vragen stel :crazy:

[member=194]Royce[/member],

Dank je voor de tips!

Angle en horizon mode klinkt interessant. Ik gebruik baseflight om de naze te configureren, kan je uitleggen wat het doet en hoe dit in te stellen is?

Ik had ook gedacht dat LOS makkelijker was dan FPV, maar zo te lezen heb ik het mis. Toch maar proberen dan.

Als NOOB, was ik in de veronderstelling dat de full naze automatisch gebruik zou maken van de barometer en compass voor stabiliteit, als ik je reactie zo lees is dit niet het geval.
Kan iemand me uitleggen hoe je hier gebruik van kunt maken?

Groeten,

Kijk eens naar deze serie:

En deze:

Dan wordt het al een heel eind duidelijk denk ik.

[member=194]Royce[/member],

Thanks! Ik heb wat filmpjes bekeken en activeren van de angle en horizon mode op aux1 ingesteld. Nu te laat om nog op pad te gaan maar morgen wel even uitproberen.

Als ik het uit een filmpje goed heb begrepen is de barometer en compass vooral bruikbaar als je een gps module gebruikt. Of heb ik het mis?

Groeten,

Even gevlogen met angle aan en dat gaat een stuk stabieler! Mooi om eerst mee te oefenen. Lijkt me ook handig om te gebruiken bij opstijgen en dan in vlucht naar acro over te gaan.

Acro modus opstijgen is lichtjes naar voren hellen en een flinke dot gas geven. Went vrij snel hoor.

Angle uit… Acro aan!