Even voorstellen: Supersurfer

Hallo,

Mijn naam is Stefan ik ben nieuw in de quad hobby. Mijn achtergrond is werktuigbouwkunde, ben in mijn vrije tijd altijd met techniek en electronica bezig en doe ook aan fotografie.
Ik woon in Utrecht.

Vorig jaar heb ik een Ultimaker+ 3D printer aangeschaft en ontdekt dat je veel meer kunt printen dan eenvoudige poppetjes :wink:
Vandaar de stap genomen om een quadcopter te printen, ik heb de MHQ2 van hovership gebouwd.

Onderdelen bestaan uit:

• naze32 full en acro
    -esc’s H-12A en motoren H2204x 2300kv van hovership
    -props gemfan 5030 en 5040
    -zippy 3S 1500mah en 2200mah batterijen
    -turnigy TGI-i6 AFHDS TX en RX
    -fatshark predator V2

Nu ben ik in de fase dat ik leer te vliegen met dit ding. Dat gaat met vallen en opstaan (=crashen en opstijgen :D).
Ik heb eerst de naze32 acro gebruikt maar vondt het toch wel lastig om stabiel en rustig te vliegen, daarna de naze32 full erop gezet in de hoop dat deze een stabilere vliegervaring oplevert. De fatshark heb ik nog niet gebruikt, ik wil eerst LOS onder de knie krijgen.

Groeten,

Stefan

Welkom :slight_smile:
Ik heet Johnny !
ik begin ook eigenlijk net
maar wel modelbouw gedaan in me jeugd
lts mechanische techniek daarom vind ik dit leuk denk ik :slight_smile:

ze zeggen dat los vliegen moeilijker is als met bril
dus als je al kunt hooveren en weet hoe de besturing werkt.
zou je kunnen kijken of zo sturen je makkelijker af gaat.

sommigen kunnen helemaal niet Los vliegen
maar racen als een gek !

Welkom!

Hallo!

Eigenlijk zou de Naze Full hetzelfde moeten reageren als de Naze Acro.
Of maak je gebruik van de barometer/kompas?

Het stabiel en rustig vliegen zal vooral van je PID instellingen en RC rates in Cleanflight afhangen.
Daarnaast heb je op de Acro ook Angle en Horizon mode. Dan vlieg je met behulp van stabilisatie.

De vraag is of je LOS onder de knie wilt krijgen. Het enige wat ik altijd adviseer is om de quad in ieder geval