Even voorstellen: Menno (journalist)

Hallo,

Ik ben Menno, student Master Journalistiek (en freelancer NRC) op de UvA. Ik ben dus geen dronevlieger, maar ik ben via dit forum op zoek naar personen die dat wel zijn. De komende vier weken schrijf ik stukken over drones, aanleiding: de regels die worden aangepast. De stukken hoeven overigens niet gepubliceerd te worden, het is in eerste instantie voor mijn opleiding.

Ik zou graag een stuk willen schrijven over drone-racing (is er een deze week/binnenkort?) en over verschillende toepassingen van drones.

Hebben jullie nog meer tips/contacten? Ik hoor het graag, stuur me een bericht.

Bedankt en groet!
Menno

Welkom.

Maar hier word niet met drones gevlogen :lol:

Hier gaat het over Fpv race multicopters :wink:

wel een :wink: uitgelezen :lol: kans om duidelijk neer te zetten wat een drone is en wat een quadcopter is.

bedoel de modellen zien er het zelfde uit (Globaal)
de toepassingen daarin tegen zijn zeker niet het zelfde.

denk dat het makkelijkste is om je vragen hier neer te zetten en wie wil reageren zal dat wel doen.

Een drone is de engelse naam voor een mannetjes bij.
Een multicopter is waar wij mee vliegen :wink:

Dat de media het verschil niet snapt betekend niet dat dat zomaar overgenomen moet worden :wink:

what’s in a name.
Amerikaanse drone hebben vleugels en zijn of wapen of communicatie platform, grote DJI’s worden over t algemeen ook in een drone rol gebruikt, nml als camera platform. FPV racers zijn ook camera platforms maar dat is dan weer niet de hoofdrol. Voor de wetgever ( weet niet wat de exacte Haagse omschrijving is geworden) zijn het allemaal UAV’s neem ik aan. Wel belangrijk dat fpv-racing goed uitgelegd wordt denk ik want we zullen “last” krijgen van de nieuwe regels vanwege het niet bij elkaar in de buurt mogen vliegen…

klikerdeklik hier

menno iets voor jouw

drone is iets wat geprogrammeerd word en dan automatisch vliegt :slight_smile: