Even voorstellen: Guido uit Rotterdam

Hoi allemaal !

Ik ben Guido, een 31-jarige newbie uit Rotterdam. Professioneel muzikant en parttime copywriter voor een grote online muziekinstrumentenwinkel…:slight_smile:
Ooit een helikoptertje gekocht maar ermee gestopt omdat die kapot ging… nouja, hij draait alleen nog om z’n eigen as en ik vind hem niet leuk genoeg om te gaan uitzoeken wat er mis is…
Nu helemaal enthousiast geraakt voor 250 FPV Racing ! …
ik heb wel een klein beetje ervaring met goedkope quadcopters vliegen…nu wil ik zelf gaan beginnen met iets goedkoops, maar wel goedkoop aan de profi-kant, want ik heb echt weinig budget maar ben wel serieus…moet het langzaam gaan opbouwen…dus ik ben aan het kijken naar het kant-en-klaar-pakketje ‘Black Widow 260 FPV Racer RTF’ van HobbyKing… en die tegenover de EMAX Nighthawk 250 aan het afwegen… ongetwijfeld hebben jullie tips voor me :wink:

Welkom Guido!

Wil je er ook nog een FPV systeem in? Of gewoon eerst zonder beginnen? ik heb zelf een Emax Nighthawk gebouwd voor minder dan €130 Ik had zelf al een fpv systeem en radiosysteem.

Heb even gekeken en je kan de Blackwidow260 helaas alleen met express verzenden, kost €33 plus invoerrechten etc omdat het uit Hongkong verstuurd word. Ik moest laatst weer eens €35 moeten betalen aan de deur. Terwijl ik zelfs de waarde van het pakket verlaagt had om zo minder belasting te betalen. Zo ben je alweer bijna 70€ kwijt aan de zending.

Dit kan ook erg aantrekelijk zijn. Deze bundels zijn er zeker ook met een emax frame maar ik kon er nu niet een vinden. Je moet hem alleen nog wel zelf bouwen ;D

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_62710__Turnigy_TGY_i6_AFHDS_Transmitter_and_6CH_Receiver_Mode_2.html

deze erbij en je hebt een RTF quad. Heb zelf geen ervaring met deze transmitter… deze zat bij de Blackwidow260
Alvast Veel plezier!

Welkom op het forum

Welkom Guido!

hey Welkom,

nog een Rotterdammert 8)

dank voor de reacties allemaal :slight_smile:

ja ik wil er wel een FPV systeem in gaan zetten inderdaad, maar dat zal pas wat later zijn denk ik vanwege het budget…heb wel een GoPro voor opnames…maar FPV is waarom ik er mee begin :wink:

ik kan eventueel om een klein beetje geld te besparen voor nu, misschien een afstandsbediening lenen van mijn bandmaatje Vince, ook sinds kort lid van dit forum, en al een ervaren vlieger van allerlei vliegtuigen en quadcopters… maar het is even uitzoeken waar deze remote compatibel mee is…maar beter koop ik direct m’n eigen remote… Turnigy TGY-i6 AFHDS Transmitter and 6CH Receiver is dan het plan…(tnx voor de link Quav)… Als ik zo hoor over de invoerrechten enzo van de BlackWidow dan denk ik dat ik voor de Emax Nighthawk zal gaan voor nu…ook goed om zelf te bouwen denk ik…dan ken ik gelijk alle onderdelen ook…en wat me ook leuk lijkt is zelf het frame maken, maarja… dan moet ik me iets meer er in verdiepen eerst…, en als een frame maar 12 euro kost… tja… haha…

Belangrijkste vind ik dat ik voorlopig even eerst goed leer hoe een quadcopter reageert op wat ik doe, maar FPV is wel iets waar ik ook eigenlijk snel mee wil beginnen … ik heb laatst een stukje gevlogen met de Phantom 3 en ik merkte dat ik alles veel makkelijker vind als ik naar het scherm kijk in plaats van naar de drone zelf…