Even voorstellen. En toch stiekem een groot probleem

Goedemiddag

Ik zal mij eerst maar even voorstellen. Ik ben Niels den Boer. Vader van 3 kids (10 12 en 14) 40 jaren oud. En nog steeds ernstig RC fan. Ik ben eigenlijk begonnen met benzine rc auto’s. Schaal 1:5. Daarna overgestapt naar een Phantom f450 met dji naza fc. Die had ik toen zelf gebouwd. Daarna heb ik nog een poosje met een Phantom 2 gevlogen. 2 jaar terug alles verkocht. Omdat ik ziek werd. En de diagnose dunne vezelneuropathie heb gekregen. Dan staat je leven toch wel even op zijn kop. Maar het virus quadcopters is toch goed blijven hangen. 2 weken terug maar eens een emax tinyhawk freestyle 2 gekocht. Wat een leuk ding is dat. Vliegt heerlijk soepel. En snel. Alleen misten ik nog een buzzer/beeper. Die begint te piepen als de lipo op zijn einde is. Nou vond ik ergens in mijn rommel bak een buzzer. Ik dacht, dat is mooi zet ik die erop. Zo gezegd zo gedaan. Alleen had ik even niet in de gaten dat die buzzer 3 volt is. En de fc buzzer aansluiting 5 volt geeft. Je kan natuurlijk al raden wat er gebeurde. POEF. En nu doet het fc 4-1 board niks, dan alleen twee ledjes doen laten knipperen. Dus nou ben ik bang dat ik de boel gesloopt heb. :sob:. Balen. Had er juist weer zo lol in. Het maakte het leven toch iets prettiger. Maar ja. Van fouten kun je leren zeggen ze. Maar nu mijn vraag. Is dit (simpel) op te lossen. Of word dit gewoon een nieuwe quad (freestyle 2) of een nieuw combi fc board? En waar is dit te koop?

Ik hoop nog veel leuke en te gekken filmpjes van jullie te mogen zien. En misschien jullie ook van mij. In de toekomst. (Als alles stabiel blijft)

Groet Niels.

Hoi Niels,

Zelf ben ik ook een absoluut beginner, nog sterker ik heb alleen nog maar een zender en bril!.
Maar ik ben me wel enorm aan het inlezen.

Het klinkt als een doorgebrande Flight Controller.
Hoewel je theoretisch de FC kan repareren, is reparatie alleen iets voor diehard elektronica experts.
De onderdelen, het SMD solderen, de arbeids tijd en het programmeren maken het handiger om gewoon een nieuwe FC aan te schaffen.
Hoe en welke FC je moet installeren is overal op het internet te vinden.
Alleen als je absoluut geen zin in bouwen heb is het zinvol om een ready to fly quad te kopen.
Het waar is het makkelijkst: google!
Handige zoek termen: FPV, quad, Flight controller, etc
wel bij bestellingen buiten de EU (dus nu ook GB) rekening houden met invoerrechten.
(altijd 21% Btw, mogelijk douane kosten <15% en mogelijk “dump” belasting 0>??%)
Dump belasting is een extra heffing voor producten vanuit goedkope landen om oneerlijke concurrentie te voorkomen. (officiële naam weet ik zo even niet)

mvg
Henk

Goedemorgen Henk.

Ik heb inmiddels een nieuwe fc besteld.
Leek mij ook handiger.

goede morgen Niels,

verstandig.

gewoon voor mijn nieuwsgierigheid maar welke bril, zender en video gebruik jij?
en hoe bevallen deze?

mvg
Henk

Hey Henk,

Ik heb een rtf set. Dus de emax zender en bril. Ben opzich wel tevreden. Alleen de bril vind ik niet echt lekker zitten. Maar het beeld is goed. En de zender doet wat hij moet doen. Ik ga wel een keer voor een betere bril kijken.

Groet Niels,

@Nielsdb

Hey Niels, welkom!

Wat betreft doorgebrande FC’s voel ik je pijn, mijn eerste zelfbouw ging ook door een hele domme fout in rook op :sweat_smile:.

Wel tof om te horen dat je zoveel plezier hebt aan het vliegen!

Ooo ja dat klopt. Je voelt je eigen zo dom. Gister de nieuwe binnen gekregen. Maar die is ook ter zielen. Door mijn ziekte willen mijn handen niet echt (heel mijn lichaam eigenlijk).
Dus maar een bnf model besteld.
Tis echt niet leuk om er achter te komen dat steeds meer dingen lastiger worden. Maar ik geef niet op. Fpv freestyle vliegen wil ik wel blijven doen. Ik heb al meerdere hobby moeten stoppen. Maar dit blijft. :muscle:t3::facepunch:t2:

1 Like

Heel tof om te horen dat je je vast blijft bijten in het FPV vliegen! Dat je er nog maar heel lang plezier aan mag beleven!

Hoop ik ook. Het vliegen blijft toch aantrekken als een hoop stront op een strontvlieg hahahaha
Goed weekend allemaal.