Even voorstellen. En toch stiekem een groot probleem

Goedemiddag

Ik zal mij eerst maar even voorstellen. Ik ben Niels den Boer. Vader van 3 kids (10 12 en 14) 40 jaren oud. En nog steeds ernstig RC fan. Ik ben eigenlijk begonnen met benzine rc auto’s. Schaal 1:5. Daarna overgestapt naar een Phantom f450 met dji naza fc. Die had ik toen zelf gebouwd. Daarna heb ik nog een poosje met een Phantom 2 gevlogen. 2 jaar terug alles verkocht. Omdat ik ziek werd. En de diagnose dunne vezelneuropathie heb gekregen. Dan staat je leven toch wel even op zijn kop. Maar het virus quadcopters is toch goed blijven hangen. 2 weken terug maar eens een emax tinyhawk freestyle 2 gekocht. Wat een leuk ding is dat. Vliegt heerlijk soepel. En snel. Alleen misten ik nog een buzzer/beeper. Die begint te piepen als de lipo op zijn einde is. Nou vond ik ergens in mijn rommel bak een buzzer. Ik dacht, dat is mooi zet ik die erop. Zo gezegd zo gedaan. Alleen had ik even niet in de gaten dat die buzzer 3 volt is. En de fc buzzer aansluiting 5 volt geeft. Je kan natuurlijk al raden wat er gebeurde. POEF. En nu doet het fc 4-1 board niks, dan alleen twee ledjes doen laten knipperen. Dus nou ben ik bang dat ik de boel gesloopt heb. :sob:. Balen. Had er juist weer zo lol in. Het maakte het leven toch iets prettiger. Maar ja. Van fouten kun je leren zeggen ze. Maar nu mijn vraag. Is dit (simpel) op te lossen. Of word dit gewoon een nieuwe quad (freestyle 2) of een nieuw combi fc board? En waar is dit te koop?

Ik hoop nog veel leuke en te gekken filmpjes van jullie te mogen zien. En misschien jullie ook van mij. In de toekomst. (Als alles stabiel blijft)

Groet Niels.

Hoi Niels,

Zelf ben ik ook een absoluut beginner, nog sterker ik heb alleen nog maar een zender en bril!.
Maar ik ben me wel enorm aan het inlezen.

Het klinkt als een doorgebrande Flight Controller.
Hoewel je theoretisch de FC kan repareren, is reparatie alleen iets voor diehard elektronica experts.