even kennismaken

Dag,
Ik, of eigenlijk mijn zoon, heb vandaag een Eachine 250 gekregen, samen met een Flysky FS-i6 transmitter.Tot mijn verbazing moest er nog vanalles worden aangesloten en via op internet te laden software worden in-/afgesteld. Dit lukt niet.Het lijkt er zelfs op dat de receiver bij het binden met de Flysky de geest heeft gegeven. Vermoedelijk omdat de accu er niet, anders dan op een van de installatievideo’s werd aangegeven, op moest worden aangesloten.Er zit natuurlijk geen handleiding bij en de vele instructie-video’s op internet bieden geen oplossing.
Wie kan ons helpen of weet iemand die dat kan en wil? Ik woon in Amersfoort.
Ben benieuwd of dit gaat lukken.

Welkom. Mijn eerste kennismaking met een ready-to-fly was ook afzien. De eerste stap is nu om er achter te komen of je ontvanger inderdaad stuk is en zo ja om die te vervangen. Als je de ontvanger op de CC3D hebt aangesloten zou die niet stuk moeten zijn gegaan. Als je de lipo er direct op hebt aangesloten dan heb je 'm met 12,5V om zeep geholpen denk ik. Zo’n ontvanger kun je in de meeste modelbouwzaken wel aanschaffen voor een paar tientjes. Dan willen ze je ook vast wel helpen om 'm meteen te binden.

Dank voor je reactie Marijn. Fijn dat je gereageerd hebt. Het geeft ook hoop dat er meer zijn die deze klus niet meteen goed af ging. Ik ga vandaag proberen een nieuwe receiver proberen te vinden. Bij afwezigheid van voldoende elektronicakennis ga ik wel exact dezelfde zoeken. Ik ben bang dat een receiver van een (iets) andere merk of type problemen heeft met het herkennen van de Flysky.

Hoi Bertus,

Waarschijnlijk gaat het om deze:

Dit is een B versie met iets meer functies. De lipo er direct op aansluiten kan inderdaad niet de bedoeling zijn geweest. daar zou een 5v regulator tussen moeten zitten.

Ik heb er toevallig twee besteld bij Banggood voor €10 HIER

Je moet inderdaad een ontvanger hebben die bij de zender hoort. Een snelle zoektocht leert dat die ontvanger misschien toch niet zo makkelijk in de winkels te verkrijgen is. Kwestie van proberen. Als je 'm ergens online gaat bestellen zou ik er meteen twee nemen. Ik had laatst een nieuwe ontvanger die kapot geleverd werd. Aangezien je er dan misschien een paar weken op moet wachten zou dat erg vervelend zijn. En als je toch bezig bent is het wellicht ook verstandig om een goedkope multimeter aan te schaffen. Hoe zo’n ding werkt leer je in een paar minuten, en dan kun je de spanning meten vóórdat je iets aansluit.