Even gedag zeggen.

Hallo,

Ik ben me al enige tijd aan het afvragen of FPV racing iets voor mij is. Daarom iedere keer maar weer in het winkelmandje doen, en uiteindelijk toch niet bestellen. Ik begin er nu wel steeds meer naar te nijgen om de knop bestellen gewoon in te drukken, en heb me daarom ook alvast aangemeld voor het Forum.

Ik woon in Apeldoorn, en heb dus zat plekken om te racen met de veluwe om de hoek.

Hopelijk ben ik binnenkort ook in het bezit van een quadcopter! :slight_smile:

Welkom.

Dat ligt helemaal aan jezelf.
Er gaat stiekem wel steeds meer geld in zitten.
En op de een of andere manier vind je ook steeds meer ruimte in het budget :smiley:

Doe het! ;D

Haha, instappen in een hobby kost de eerste keer veel geld(niet alleen Quad racing). Maar volgens mij val het daarna wel mee. Je hebt immers alle groffe dingen al, zoals FPV, Remote en flightcontroller.
De kleinere onderdelen zoals blades en armen vallen allemaal wel mee. Want die gaan ook het meest vaak stuk.

Dat is zo
DOE HET!!! :smiley:

Je weet niet of je het wilt bestellen en komt op een fpv racing forum vragen om “advies” Ik denk dat je je keuze al lang gemaakt hebt [emoji39][emoji39]

Oke je hebt me door, nu alleen nog een goed moment uitkiezen om te bestellen. Zal dadelijk wel een topic aanmaken met wat ik wil bestellen, dan kunnen andere aangeven of het een goede keus is :slight_smile:

Welkom! :clap:
Leuk weer iemand uit Apeldoorn er bij!

Ik zeg gewoon doen! Mocht je hulp nodig hebben, gewoon vragen.
Ik zelf en anders [member=539]OomVliegenier[/member] of [member=754]BVBfpv[/member] helpen je graag verder.

Mocht je een keer mee willen wanneer we gaan vliegen, stuur ff een PB.

Bedankt voor het warme welkom :slight_smile:
Mocht het zover zijn, en ik heb alles binnen en kan veilig vliegen dan is het inderdaad leuk om een keer met een groep te gaan.
Hebben jullie vaste plekken in Apeldoorn? Mij lijkt het gaaf om bij Halte Asselt te vliegen, grote open plekken en tunneltjes en bossen. Een beetje van alles dus.

Helaas valt Halte-Assel binnen een no-fly zone van defensie…
We zijn nog wel aan t kijken naar mooie stukken op de hei waar we wel mogen vliegen.

Wij vliegen nu regelmatig in berg en bos of bij de handbalvelden langs de vlijtse weg.

Je kan altijd mee gaan wanneer wij gaan vliegen. Ervaringen op doen en zien is altijd leuk natuurlijk.

Jaja, tunneltjes, Bos… Als je daar begint met vliegen zou ik vast wat spareparts bestellen :wink:

Tip: zoek een heeeel groot open veld en probeer m daar niet kwijt te raken. Zeker met 5" frames ben je je oriëntatie kwijt voor je er erg in hebt als je LOS vliegt.

bestel eerst je transmitter en gooi er 20 euro tegenaan om liftoff aan te schaffen. Je zult eerst merken hoe moeilijk t is en daarna hoe snel je t op die manier leert! Mijn eerste fpv vlucht deed ik al Rolls en flips. Maar het precisie werk (tunneltjes?) durf ik nog niet aan. Misschien zegt dat meer over mij :joy:

Mooi dat er meer gasten uit apeldoorn gaan vliegen! Samen vliegen is veel leuker dan alleen aankloten.

Freerider is ook prima.
Gaat tenslotte om de hand oog coördinatie.
Is ook veel goedkoper.
Na een paar dagen kan je wel een beetje vliegen idd

Dat is inderdaad wel een hele goede! Ik ga de controller vanavond bestellen met usb kabel!

Ik had Freerider inderdaad ook gezien, maar vind die Liftoff er iets beter uit zien kwa graphics.
En hand oog coördinatie zal inderdaad wel wennen zijn, al moet ik wel zeggen dat ik al lange tijd fanatiek gamer ben (ps4 en pc) dus hoop dat ik het snel onder de knie heb!

Als het je om de graphics gaat is Freerider Recharged ook een optie:

De ps4 duimen zijn idd een voordeel denk ik.
Dat is ook mijn ervaring.
Ook adviseer ik je zo snel mogelijk acro te gaan vliegen.
Hoe eerder hoe beter.

Ik begon ook met een simpele setup maar dat was ik al snel uitgegroeid (op een open veld) ;D
Als ik vijftien keer gevlogen heb met de oude setup is dat veel.
Nu heb ik andere motoren, esc’s en 4s lipo’s.
Wereld van verschil. ;D
Nu nog het precisie vliegen door poortjes en om bomen.

Je gaat het zeker leuk vinden :thumbup:

Helemaal eens met [member=662]R2GO[/member]

Je ontgroeit de simpele setups heel snel.
En het lastige is ook het precisie vliegen.
Game duimen helpt zeker… Vooral als je ook wat flightsim ervaring al hebt.

En rechtse bochten :lol:

Bedankt voor de vele reacties! Ik heb nu een Turnigy 9X op het oog die ik vanavond wil bestellen.
Lees veel goede verhalen en mensen die hier erg tevreden over zijn i.v.m. de vele opties.

Kok Kijk eens hier
Hij heeft er ook een te koop .