ESC's

Hey,

Ik heb dus mijn turnigy basic 25A esc.
Deze moet ik nog steeds flashen(gaat deze week gebeuren), maar heb dus het idee dat er toch eentje niet helemaal naar behoren werkt, misschien wel naar het flashen.
Nu staan er op marktplaats 4stuks 12A met simonk firmware erop. voor maar 35 euries.
Is dit verschil groot met mijn eigen ESC’s van 25A.
Zo ja, waar moet ik dan aan denken wat er kan gebeuren?

Merkloze ESC’s hebben misschien een aantrekkelijke prijs, maar je weet nooit wat je precies hebt en dat kan weer problemen opleveren als je ze wil flashen met modernere firmwares of wil vervangen als je er eens eentje sloopt.

Voor een paar euro meer heb je bewezen goede ESC’s iig.
Denk aan Turnigy plush, Afro ESC, ZTW enz.

Je zult ook wel moeten weten hoeveel ampere je motoren trekken om te bepalen welke ESC je wil gaan gebruiken. Ik wil dus 25A ESC’s gaan vervangen met 12A ESC’s ?

ik vind 35 euro voor merkloze esc’s wel wat duur, ik bestel vaak bij banggood.com. Daar hebben ze emax blheli escs voor 32 euro:
http://www.banggood.com/EMAX-BLHeli-Series-6A-12A-20A-30A-ESC-p-963634.html

Eerder deze week poste ik over een stotterende motor dat hoogstwaarschijnlijk door een defecte ESC komt.

Heb direct CS van Banggood.com gemaild en zij leveren as we speak een nieuwe emax Simonk 12a uit China. Dat duurt dan wel weer iets langer dan ik had gehoopt en daarom heb ik er los nog ééntje gekocht via quadcoptersenzo.nl.

De man van die website levert ze gewoon binnen 2 dagen (althans, ik verwacht 'm vandaag, hahah).

Bij multirotorparts.nl zie ik dat ze ZTW ESCs hebben.

Weet iemand of ik hier mijn Turnigy basic ESC’s mee kan flashen.
Ik heb wat filmpjes gezien maar is bijna hogeschool voor mij :lol:
Onderstaande tekst hoort bij de info.

Voor het programmeren en instellen van je hardware is het soms niet mogelijk om direct een usb kabeltje aan te sluiten. Meestal zit er dan wel een seriele poort op de module die te herkennen is aan zijn RX, TX en DTR pennen. Deze modules zijn voorzien van een Silabs CP2102 chip voor het omzetten naar serieel. Kunnen gebruikt worden met eigenlijk alle hardware met een seriele poort. Indien u wilt weten of deze converter ook op uw hardware werkt dan kunt u gerust contact met ons opnemen.

Deze modules hebben dezelfde werking als de modules met FTDI chip.