ESC

Hallo daar!

Weet iemand wat nou goede maar ook goedkope escs. Zijn? Ik zou deze willen gebruiken met 4 MT2204 motors van emax. Eigenlijk wilde ik de 12A escs van Emax nemen maar deze bleken slechte kwaliteit te hebben. Ik kan ze pittig goedkoop krijgen :slight_smile: weet iemand meer van deze escs?

Voor de rest gewoon prima motors voor een mini-quad?

Alvast bedankt,
Quinten

2204 is best veel power! SN20a BlHeli versie zijn niet duur (multirotorparts.nl) maar dan heb je nog wel een bec nodig voor 5v.

Als BEC kun je een Pololu step down gebruiken, kost je 5 euro. Heb ik nu ook op mijn Mini. Werkt perfect.

Heb ook de SN20Aโ€™s. Klein, goedkoop en doen het goed.

Bedankt!
Heb je die 5v BEC nodig voor de Flightcontroller?

En ontvanger via flightcontroller

wat is dan het voordeel om de EsC en BEC appart te hebben?

Dat je niet in iedere esc een bec hebt. Die kunnen dan goedkoper en een stuk kleiner zijn.

Ik vind het eigenlijk geen voordeel dat er geen BEC in je ESC zitโ€ฆ

Miss een stomme vraag maar wat is een bec en wat doet ie?

BEC is eigenlijk een andere naam voor een switching of lineare voltage regelaar. Deze geven meestal 5v voor de elektronica (Naze32, ontvanger, etc). Een flink aantal ESCs hebben deze ingebouwd, voor een vliegtuig is dat prima (1 ESC), met een multirotor heb je al snel 4 voltage regelaars terwijl je er maar 1 nodig hebt. Indien je LEDs hebt kan je natuurlijk een van de andere BECs gebruiken om deze te voeden en met een 5v camera kan je ook een ESC inzetten als deze niet in de vTX zit.

Hier een mooie uitleg :