Esc word heet

Na dat ik m’n quad gister eindelijk aan de praat had ben ik gecrasht. Schade valt mee maar nu werkt m’n r voorste motor niet meer. Loopt maar halve kracht mee en de esc word enorm heet.
Is dr esc stuk of de motor?

Dat kan bijna alleen de ESC zijn. Ik neem aan dat de motor nog soepel om zijn as draait wanneer je er een zwieper aan geeft?

Vorige week na een crash ook een ESC gesneuveld. Werd warm, maar de motor draaide niet meer.

Hoe zou het kunnen komen dat die dan kapot is gegaan. Hij heeft niet eens een flinke klapper gemaakt

Gas blijven geven als de motor geblokkeerd word!

Zodra je de motor tegen houd gaat de regelaar toch proberen hem de toeren te laten draaien die hij aangestuurd krijgt.
Komt erop neer dat ie steeds meer en meer stroom laat lopen.
Meer stroom = meer warmte, tot je op het punt komt dat er teveel warmte in je regelaar komt en hij het begeeft.

Als je geluk hebt stopt de regelaar met werken.
Als je pech hebt fikt heel je quad af…

Hoe te voorkomen?
Gas dicht trekken VOOR je iets raakt en GEEN throttle percentage programmeren bij failsafe.

Dank je! Ik dacht al zoiets maar heb mezelf toch wel aangeleerd om het gas dicht te doen voor een crash, dus dat leek me sterk. Maar dat zal het toch wel zijn dan.

klinkt als een of meer FET’s die stuk zijn in de regelaar.
Maar kijk de motor en de bedrading ook heel goed na

FET’S?
Maar ik ga er dalijk aan beginnen.
Wat ben ik gek op dit forum.

THNKS!

Mijn ESC is op ongeveer zo’n manier ook zo heet geworden dat het tin smolt en 1 van de 3 kabels loskwam en kortsluiting maakte. Heel veel rook… Weet ik nog:’(