ESC kalibreren lukt niet??

Het lukt me op de een of andere manier niet om m’n ESC’s te kalibreren.

Alle filmpjes die ik op youtube check waarin uitlegt wordt hoe het te doen geven het volgende aan:
FC aangesloten aan m’n computer (iMac) met Cleanflight aan.
Cleanflight laten connecten met de FC.
Tabblad “motors”
Het vakje bij “I understand the risks, propellors are removed - Enable motor control” aangevinkt
Master schuif voor de motoren omhoog.
Dan de batterij aansluiten en dan zouden m’n ESC’s die geluidjes moeten gaan maken etc etc.

Het mooie is: mijn ESC’s maken wel het standaard geluid wat ze horen te maken als je een batterij aansluit, maar niet het geluid dat ze in kalibratie modus gaan…

Heeft iemand hier enig idee wat het zou kunnen zijn??

Mijn setup is:

• Naze32 full rev6
  • Lumenier Mini 20A ESC with SimonK
  • Cobra 2204 2300kv

Motoren getest, ze reageren helemaal goed als de FC niet in kalibratie modus staan en ook gewoon op input van m’n Taranis, maar het enige wat ze dus niet willen: kalibratie modus.

Iemand een idee?

Hoe staat je min command en max throttle in configuratie?

Dit zijn de instellingen:

Min command op 1000 en nog eens calibreren.

Maakt (zoals verwacht) niets uit.

Vind het zelf niet zoals verwacht omdat min command niet hoger moet staan als min throttle. Het hoort juist anders om. Min throttle op 1050 en command op 1000.
Omdat command minimale input is en min throttle minimale draai snelheid is bij armen.

In deze tutorial wordt uitgelegd dat dat wel zou moeten werken.

Wat hij doet is de stap verkleinen. Waardoor je throttle gevoeliger word. Je wil juist meer controlle over je throttle niet minder. Zoals hij al zegt. Hij vind zijne de beste. Waar ik het totaal niet mee eens ben. Hij stopt 100% throttle in 60% dat houd dus in dat de stappen groter worden. Je wilt juist 100% verdeeld hebben over je hele stick van onder na boven. Succes er mee :wink:

Yeah hij zei inderdaad al dat er meerdere manieren zijn en dat iedereen z’n eigen voorkeur heeft. Ik wilde deze manier gewoon eens proberen. Je moet wat met al die verschillende meningen, best lastig als je een beginner bent :wink:

Ik heb dus geprobeerd die instellingen te veranderen naar die die jij opperde, maar helaas lukte het kalibreren toen nog steeds niet :’(

Jammer genoeg woon je een beetje ver. Anders had ik je misschien kunnen helpen.
Probeer anders iemand in de buurt bij jouw te vinden die mee kan kijken.

Thanks anyway!

Het lijkt erop dat het gewoon werkt, alleen zijn de geluidssignalen niet altijd zo zoals ik in de meeste filmpjes zie.