ESC Frimware updaten

Even een vraagje met betrekking tot het updaten van de firmware van BLHeli esc’s.
Ik heb onlangs een favourite usb programming tool gekocht.
Omdat ik active braking in wil gaan schakelen.
Maar hoe sluit ik de programming tool dan aan op mijn esc?

Wanneer je de laatste Cleanflight (of Betaflight) gebruikt en de meest recente BlHeliSuite, heb je eigenlijk geen programming tool meer nodig.

Het enige waar je op moet letten is dat de ESC’s een BlHeli bootloader hebben.
Maar dat hebben de FVT’s dus dat zit goed.

[member=194]Royce[/member] Ik heb nog wel gehoord dat deze functie niet vlekkeloos werkt bij de SP racing F3 flight controller.
Maar ik neem aan dat een meerderheid toch vliegt met een naze ;D

Bij de SPracingF3 werkt het wel, maar dan moet je de ESC’s één voor één flashen volgens mij.
Bij de Tornado werkt het zeker niet. Die heeft geen bi-directionele PWM outputs of zoiets.

EDIT:
Gevonden, het klopt dus wat ik hierboven al aangaf.

Ik begin nu zelfs te twijfelen of het wel werkt in de laatste Cleanflight.
In Betaflight werkt het zeker, daar gebruik ik het ook in.

Thanks voor de reactie’s!
Ik ben zelf een inimini aan het bouwen met littlebee’s en een nazd dus daarbij moet het zeker gaan werken.

Maar wil het bij maatje van me ook gaan proberen alleen hij vliegt met een CC3D en Emax esc’s. En een op een andere quad starten de motoren niet tegelijk…
Hierop wil ik het ook gaan testen.
Dus ik wilde vragen hoe kan dat dan moet aansluiten? Moet ik dan de signaalkabel op de flasher aansluiten en stroom op de esc zetten of hoe gaat dat in zijn werk?

Ik heb die programmer tool zelf niet. Gebruikte altijd een Arduino Nano.
Maar zal waarschijnlijk wel redelijk hetzelfde werken:

• laatste BlHeliSuite downloaden
  • tool via USB aan je PC hangen en wachten tot de driver geïnstalleerd is
    (ik ga er vanuit dat er al software op die tool staat…)
  1. Open BLhelisuite
  2. Select 1-wire bootloader interface from the Atmel/Silabs pull-down menu.
  3. Connect the servo wire
  4. Press connect
  5. Power the ESC (do this after step 4!) (Lipo erop dus…)

Volgens mij bevat de laatste betaflight (gisteravond / vanacht) gepost nieuwe 1 wire updates voor de F3.

Fixed some minor issues with serial 1wire passthrough feature for F3 targets

Zie

ik heb hetzelfde probleem met blheli suite 14.3 en de cleanflight setting (betaflight)

ik heb een naze32 rev5, ZMR250 PDB en 4x DYS BL20A (dan kan ik er toch wel vanuit gaan dat ik de BLheli bootloader heb?)

Met een arduiono USBlinker kan ik ze wel een voor een flashen en programmeren.

Helaas zit er op de DYS20a (of SN20a) meestal de simonk bootloader met blheli firmware. Er zitten pads op de onderkant waar je een ftdi op kan aansluiten om de blheli bootloader te flashen zodat je ze voortaan via de naze kan programmeren.

daar vreesde ik al voor, heb net alles netjes ge-heat-shrinkt enzo :confused:

maar volgens mij is dit de methode

Deze collega hobbyist heeft trouwens best veel handige tutorials

Hier nog een hele uitgebreide tutorial, niet specifiek voor de SN/BL20A, maar dat is een klein detail.
Het is mij al gelukt bij een spare ESC die ik heb liggen. De enige uitdaging is om de pinnetjes zo uitgelijnd te krijgen dat ze allemaal de pads raken. Als er ook maar 1 niet goed raakt, dan kan komt de data verbinding niet goed tot stand. Daarna moet je ongeveer 30 seconden stokstijf blijven zitten.

Nu nog een keer de ESC’s die op de quad zitten flashen met de BLHeli bootloader.