Er even helemaal klaar mee zijn!

Nou… ik dacht vanavond met een maatje ff lekker te gaan vliegen… ging reuze… niet… fpv lukte niet… tienhondert keer gecrashed… er staken constant bomen over en het gras groeide steeds met 2 meter per seconde als ik eraan kwam… hele zooi aan puin. Pootjes krom en weet ik het allemaal. Affijn. Dan maar ff LOS vliegen… 2 keer uit de lucht gekachelt zonder reden… zomaar, plop, ding 10 keer over de kop en klaar…

Dit was echt zo’n dag dat het niet lukte… zaterdagmorgen heerlijk tig lipo’s leeggevlogen zonder noemenswaardige crashes. Vanavond meer heen en weer aan het lopen dan vliegen…
Affijn. De zooi in een hoek gegooit, morgen maar weer is kijken…

Ik vroeg me af, hebben jullie ook wel eens zo’n dag dat het niet lukt? Dat je constant crasht? En er dus ook helemaal klaar mee bent als het eindelijk gelukt is je packs leeg te vliegen?

Jup, regelmatig, aan t materiaal ligt het niet, dat is goed, ligt puur aan mezelf, als ik zie wat een vooruitgang anderen boeken qua vliegskills, dan blijf ik echt zwaar achter, maargoed, gewoon door blijven gaan

Hoe lang vlieg je al dan? Normaal gesproken denk ik zelf dat ik het spul wel redelijk onder controle heb heb zeg maar… ben geen pro! Maar ook geen beginner meer.
Wel appart dat het lijkt op je de feeling ineens ff kwijt bent! Is voor het eerst dat me het overkomt!

Haha, al lang, met die racers nu een jaar of 2, maar ik wist dat dit moeilijk ging zijn, ik was vroeger ook altijd de enige die geen computerspelletjes kon

Ja ok. Ik doe het een maand of 8 nou denk ik. Pc games was ik juist wel weer goed in. En vroeger veel met heli’s en vliegtuigen gevlogen enzo.
Vroeg me ook af, hoeveel schade vliegen jullie? Beperkt zich dat tot een stel props of gaat er ook regelmatig een frame aan gort of elektronica? Dat heb ik nog nooit gehad eigenlijk…

Sinds ik die Epiquads heb valt de shade wel mee, af en toe eens een actioncam mount, props vaak en als je echt goed hard ergens op klapt dan moet je wel eens naar wat meer onderdelen zoeken

Ja precies… valt ook wel mee dus. Vanavond de zooi maar is restaureren. En dan weer een poging wagen.

Denk dat het aan gisteren lag dan niet aan ons 8).
Hier ook problemen, heerlijk gevlogen tot dat, uit het niets m’n quad uit de lucht viel na een korte punch-out :drol:.

Dit is al de 2de keer en is toch wel gevaarlijk, afgezien van de schade.
Action cam kwijt :’(, prop stuk. Verder niet heel veel zo leek het.

De setup die ik nu vlieg is redelijk maar niet heel betrouwbaar zo blijkt.
Misschien toch maar een keer kijken voor een Kiss setup, wat ik toch al wel wilde.

Maar op zo’n moment als hij naar beneden komt zetten denk ik ook laat maar liggen dat k*t ding :silent:.
Dat veranderd wel weer snel in, yeah wil weer vliegen :twisted:

Ja ik herken het… mijn quad heb ik in onderdelen 2ehands gekocht voor ik meen 6 tientjes ofzo… zender had ik al. De zooi ff in elkaar geprutst en vliegt prima! Vorrige week wel in het water gecrasht… misschien dattie tog kuren krijgt nu… vanaaf ff een andere FC erin. Kijke of het dan beter gaat. En al de stangetjes enzo rechtbuigen! :evil: :evil:

Wat is een kiss set up precies? Ben niet zo tuis in al die soorten en maten en merken… je ziet door de bomen het bos niet meer zo nu en dan…
Ik vlieg een emax 250 met mt2204(uit me hoofd) motoren en oem walkera props(had ik nog) 12ah esc’s waarvan ik het merk ff niet weet(bl heli oid?) Op een 3s lipo voor fpv en 4s voor de lol af en toe.

Voor 6 tientjes ben ik dik tevreden en vlieg er al geruime tijd zonder problemen mee! Echt een stevig frame!

Heb er wel wat meer aan uitgegeven dan 6 tientjes, alleen m’n cam was al duurder dan 6 tientjes :crazy:

Kiss is andere flight controller en esc’s.
Doet als het ware allemaal het zelfde alleen dan naast elkaar ontwikkeld.
Dat zou dan weer goed met elkaar moeten kunnen werken.

Wilde er toch een bij hebben, alleen nu nog op zoek naar een leuk framepje.
Het ZMR250 frame is ook echt verbazingwekkend stevig met 4s gaat als een malle tot dat hij uit de lucht valt.
Zal vanavond weer eens proberen boven een groot weiland kijken of het een failsafe is of iets anders.
Krijg er toch wel weer zin in namelijk.

Ook nog een tip, doe nog iets on the side.
Vind zelf fixed-wing vliegen ook leuk (en wat goedkoper) als ik er dan even genoeg van heb (of wacht op onderdelen) kan ik nog altijd vliegen.

Op die manier… dat van mij is een beetje een mix van vanalles. Maar het werkt voor mij prima.
Ik vind het niet nodig om er honderden euros voor uit te geven. Zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk lol beleven is het doel. :wink:
on the side? Kheb zoveel dat ik er niet aan toe kom… :smiley:
2x traxxas
Een onderzeeër
Nog een quad
Nog een game pc
Een nitro vliegtuig die ik nog moet fixen.
Een fpv rc tank
Dus afleiding genoeg! :thumbup:

Laatst ook nog zo iets gehad ja, ik vloog mn 1.5 maand oude gopro de sloot in, vervolgens kocht ik een nieuwe om deze 5 dagen later in een mid air te slopen tesamen met 4 kiss esc’s :crazy:.

Dat zijn dure grappen ja, ik heb er maar een stapel Xiaomi’s voor gereserveerd, mits t kaartje er niet uitvliegt bij een vette crash kost t maximaal €65 aan camera’s

Ow je hoeft je niet te vervelen dan, dat is duidelijk :stuck_out_tongue:

Dat was die van mij ook. Wel jammer dat je dan ook meteen je footage kwijt bent.
Een GoPro er op zetten vind ik te duur.
Beeldkwaliteit doet er ook niet veel voor onder.

Gopro is idd belachelijk duur. Gaat nerges over… ik heb een eken h9 van 4 tientjes. Perfect beeld! Meestal neem ik op via mn bril zeg maar. Nooit footage kwijt! En als je valt, ff terugkijken en je weet ongeveer waar je ligt… ideaal!

Affijn… het is weer gelukt! Waarom staat daar nou spontaan een grijze lantaarnpaal met een grijze asfalt achtergrond…? Zucht… cam helemaal aan gruizels… en heeft niet eens moment of impact opgeslagen… had ik nog iets gehad… verder wat afgerukte tiewraps… lag verspreid in een straal van 15 meter ongeveer…

auwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww :frowning:

Schade is ongeveer 1 euro aan nieuwe props… cam weer ff in elkaar gezet en doet het weer. Klein stukje beeld uitgevallen maar goed, hij filmt nog!! Ff paar nie tiewraps er op morgen en we kunnen weer! :thumbup: 8)

Er weer even helemaal bezig mee zijn! :thumbup: