Epiquad 210

Hier een klein verslag van mijn nieuwe build.
Ik ben veel te druk en enthousiast aan het bouwen gegaan en ben dus een aantal fotos vergeten te maken…

Ik ben gegaan voor een Epiquad 210, Het was best passen en meten maar het is aardig clean gelukt.
Verder is de setup Littlebee’s 20a esc’s, geflashed met de nieuwste biheli.
Sp racing f3 Mini.
Cobra 2204-2300kv motoren.
Immersionrc vtx
Lemon rx
HS1177 Cam
Abusemark pdb

De RX heb ik onder het pdb geklemd.

De esc’s op het pdb gesoldeerd.
Verder voeding voor m’n vtx en voeding voor de Flightcontroller gesoldeerd.

De FC nog ongesoldeerd, Heb de lemon rx via een 3pin serial connector op de daar voor bedoelde poort gemaakt en alleen de voeding via pinheaders vast gemaakt, de overige componenten als leds, buzzer en esc’s rechtstreeks op de FC gesoldeerd.

Hier het eindresultaat, zoals je kunt zien zijn mn huidige accu een klein beetje te groot… 3S 1800mah, Daar zullen een aantal kleinere voor moeten komen…

Zodra ik tijd heb zal ik ook een filmpje van de maiden plaatsen. Deze staat voor deze week ergens gepland om te maken.

Heet t bij de 2de lipo nog steeds een maiden? :wink:

Hoe dan ook, vliegt mooi… ook zonder tuning. Lang leve betaflight, toch Mark?

Vliegt fantastisch!
Tuning is nagenoeg niet meer nodig bij BF 2.6.1…

Mooie setup! Direct wat 4s 1300 of 1500’s bestellen en je bent binnen :slight_smile: Heb je de strap van de lipo nu om de vtx heen zitten? Niet bang om je vtx kapot te maken als je crasht?

Vanwaar de keuze voor deze pdb in plaats van de epi pdb?

Ik heb de ImmersionRC VTX bij al mijn quads tegen de bovenplaat zitten. Strap om de lipo en de VTX in één keer.
Nog nooit problemen mee gehad. Antenne steekt er altijd aan de achterkant uit. Nooit door de topplate.
Enige wat ik extra doe is de SMA connector van de VTX insmeren met hotglue en de standaard heatshrink vervangen voor een dikkere.
Dit heb ik nu bij 2x25mW en 1x600mW. Voordeel is ook dat wanneer je de strap los maakt, de VTX ook los komt te zitten en je hem zo kunt bewegen dat je redelijk makkelijk bij de dipswitches kunt om van kanaal te wisselen.

[member=194]Royce[/member] ok, interessant. Ik ben zo bang dat als je crashed en je lipo de strap meesleept naar voren, de vtx ook aardig beklemt komt te zitten en beschadigd kan raken.

Ik heb zelf de VTX nu vast met een goede isolatietape om de top plate, alleen om het midden van de vtx. Vervolgens 2 dunnere lipo straps tussen de vtx en de top plate door, voor en achter de tape. Dan kan ik de straps gerust super strak aantrekken en gaat alleen de tape kapot als je hard crashed. Dan bungelt je vtx misschien even half los na een crash, maar dat doet niet zo veel schade en een stukje tape is zo vervangen. Ik kan met een pinnetje nog net aan de zijkant bij de dipswitch, maar anders is een stukje tape ook daarvoor zo los te halen.

Klinkt ook als een goeie oplossing. Ik heb mijn lipo altijd met 2 straps vast zitten. Ik heb de strap die om de VTX zit ook altijd door de sleuven van de topplate zitten. Die strap kan dus sowieso niet schuiven. De tweede strap die om de lipo zit, zit OF alleen om de bovenplaat OF ook door de sleuven van de topplate, ligt aan het model. Daarnaast is de topplate van Carbon en dus glad. Als het moet, kan de VTX mee schuiven.

Ah, met de strap door de sleuven wordt het al wat veiliger van inderdaad. Bij de epi zitten die sleuven te ver onder de lipo verstopt, dat past niet echt mooi. Is alleen bedoeld voor een eventuele tiewrap voor de vtx door de sleuven heen. Elke quad vraagt weer om een andere oplossing :slight_smile:

Ik heb een Epiquad210 waar ik dit ook bij heb. Met een 1300mAh lipo gaat het prima met die sleuven!
Lipo licht op schuim, misschien scheelt dat.

Ik heb idd m’n strap door de gleuven gedaan. Dus m’n vtx moet wat kunnen lijden… Hotgleu had ik niet aan gedacht maar dat is wel een goeie!
Heb er nu een 5cm pigtail aan zitten. Dacht dat dat dan weer de Sma wat meer zou sparen, gezien de topplate dit wel zou moeten kunnen houden.

Vlieg nu nog met m’n oude 3s lipo’s, maar die hebben met deze setup al een enorm vermogen. Dit zijn nog 1800 lipos waar ik m’n gopro nog niet kwijt kan. Binnenkort ga ik 4s bestellen.

[member=201]Ralph (ShaggyFPV)[/member] ik had voor deze pdb gekozen omdat ik niet wist of de epipdb met de fc zou werken. Gezien de connectors die zoals op de site beschreven voor de naze zouden zijn… En opzich werkt dit prima. Vlieg met een spektrum zender dus een epirex zou ook niet nodig zijn…

Nu vooral veel vlieguren maken en wennen aan de quad… Het is echt een wereld van verschil in verhouding tot een blackout 250.

Maar moet echt zeggen dat met betaflight 2.6.1 deze setup al enorm locked-in voelt. Ik kan via de cam en op geluid geen oscillatie meer zien of horen. Misschien dat dit via de blackbox nog wat zichtbaar zou zijn, al betwijfel ik dat dat veel zal zijn.

oh ik dacht altijd dat het de verpakking was dat doorzichtige plastic :slight_smile: