Epiquad 210 voor Maus

Ga proberen een beetje geordend verslag bij te houden van de bouw van de Epiquad 210…
Hier alvast de grondstoffen :wink:
Epiquad 210 + PDB Epiquad + Naze rev6 (Quadcoptersenzo.nl)
Xnova RM 2204-2300 kv
LB 30A ESC
Frsky X4R S-Bus
Immersion RC 5.8 GHz 25 mW met FS Spironet
Sony HS1177 600 TVL

Ben toevallig zelf ook bezig met een Epiquad 210. Tot nu toe zeer tevreden over het frame!
Wel met een Thug PDB en Lumenier LUXj FC…

Ik heb wel mijn 1800mAh Lipo’s moeten verkopen. Groter dan 1300 past er niet op!

Ik ben er ook mee bezig.
Zop power 3s 1500 past prima.
( of loop ik hopeloos achter met 3s :wink:

Je gaat wel achter vliegen waarschijnlijk :wink:

Maar 3S of 4S maakt in de middenmoot weinig uit. In de top waarschijnlijk wel.
Ik ken 3S vliegers die mij met mijn 4S voorbij komen jagen!

Als je zo goed kan sturen als ik, maakt 3s of 4s niet zoveel uit vrees ik. Niet crashen is al moeilijk genoeg…

Vraagje: De schroeven waarmee je de motoren vast zet. Worden die meegeleverd met de motoren of misschien met het frame? Of heb je die zelf ergens apart moeten bestellen? Bij mijn EpiQuad 180H en Tiger motoren zaten die er namelijk niet bij. Uiteindelijk heb ik die ergens in België besteld. Binnenkort wil ik ook een 210X gaan opbouwen met dezelfde componenten, dus ik ben daar erg benieuwd naar.

Bij de Cobra motoren zitten ze erbij. Echter niet de juiste lengte. Let ook op de lengte van de schroef. Door de 4mm Carbon dien je 7mm schroeven te gebruiken. Je snapt hem al… nergens te krijgen in de EU (voor zover ik heb kunnen vinden). Weer bij onze vrienden in China moeten bestellen.

6mm schroeven gebruiken is echt te weinig. 8mm is voor Cobra motoren teveel. Als er meer speling tussen onderzijde motor en windingen zit, dan gaat 8mm vast wel passen. Ringetje ertussen ook nog.

Heb een filmpje van de build en wat vliegbeelden geplaatst en het forum foto’s en video’s

Hij is netjes geworden :slight_smile:
vliegt tie ook lekker ??? :slight_smile:

We zijn nog volop aan het afstellen maar de Epiquad geeft alvast een solide indruk zodat je bij “harde” landingen, niet ongerust moet zijn dat er iets stuk zou zijn. :thumbup:

Ik hou wel van sterk frame :slight_smile:
Vind alles uit één stuk wel mooi
daarom zitten mij armen maar met 2 schroefjes vast :slight_smile:
ik ben nog aan het leren afstellen en vliegen .
maar het lukt steeds beter .
nu wil ik nog airmode aan de gang krijgen heb jij daar sjoege van ?

ik vind die wel mooi omdat de pdb erin zit en ook een ontvanger begreep ik ?
geen schroefjes gaat los op de armen ,geen spelling een leuk ding .
is de 180 te klein ?
of wilde je de 210 om een andere reden ?

Ja 4mm CF frame krijg je niet stuk met het vliegen denk ik…

Airmode is enkel belangrijk voor het freestylen, wij concentreren ons nu voornamelijk op sneller worden op een track. Klik die airmode ook niet aan in clean/beta-flight… Gas dicht is tevens motoren stop dan, wil geen quad die op zijn rug nog 2 seconden ligt te wriemelen op de grond… ;D (alhoewel ik de gebruikte 30A Littlebees nog niet snel zie doorbranden…)

Ben inderdaad blij dat ik van die spaghetti af ben in het frame. Enkel de bekabeling van de camera en VTX zijn nog te zien en deze lopen ook via een stekkertje in het PDB, dus kan je heel de FPV aan de topplaat hangen en verwisselen naar een andere quad. Lijkt me handig in een wedstrijd dat je dat kan uitwisselen.

Tevens is de romp van de 210 dezelfde afmeting als een 180, waardoor je met dezelfde componenten eenzelfde 180 quad kan bouwen. (enkel de armen zijn langer van de 210)

De Epirex doet het perfect, is geen diversity rx maar hebben toch al heel eind ver gevlogen en op 25 mW is het toch eerst die verbinding die het gaat laten afweten. Ook de RX antenne is dezelfde als een FRSKY antenne, dus makkelijk aan te geraken moest ie toch eens in de prop terecht komen :lol:

Hebben de 210 gekozen omdat je daar met 5" props kan monteren, zeker met het buitenseizoen voor de deur toch wel een must denk ik.
We hebben ook nog een 180 frame met cobra’s en 4" props, maar die houden we voor indoor fun.

Niet helemaal mee eens Alex… wij vliegen veel in parkeergarages en daar merk je ook veel van AirMode tijdens corrigeren etc.
AirMode werkt over de gehele throttle range en die gebruik ik veel in garages. Van throttle 0 tot soms max.

Je ESC’s niet laten fikken is een kwestie van op tijd disarmen. Maar het kan soms heftig gaan met crashes :wink:

Maar Airmode is toch enkel de PID’s die verder blijven corrigeren bij min throttle? Zodat je toch nog ondersteboven kan hangen (even dan :slight_smile: ) terwijl de FC toch blijft corrigeren op die lage waarden?. Enfin, we zullen het eens moeten vragen aan [member=284]BorisB[/member] of airmode nut heeft in een race waar niet echt ondersteboven wordt gehangen op min throttle… :stuck_out_tongue:

G.

Klopt, maar AirMode werkt over de gehele throttle range, niet alleen op throttle = 0. Hij verbetert de gehele throttle range zeg maar.
Een voordeel daarvan is dat je inderdaad PID controle hebt wanneer je op de kop hangt met throttle = 0.
Maar er zijn natuurlijk meer throttle = 0 situaties. Zoals bij een snelle correctie of Roll/Flip waarbij je ook vaak op lage throttle waarden zit of zelfs throttle = 0. Probeer het zou ik zeggen. Wij merkte het meteen al in de garage races.

De airmode mixer zit nu standaard in betaflight, dus airmode is nu alleen voor 0 throttle.

Gaan we zeker doen! Thx voor de link

Ja klopt, maar dan nog werkt het AirMode ‘gevoel’ over de gehele throttle range tegenover de versies zonder AirMode.
Alleen is het nu ‘standaard’ geworden.

yup airmode in de nieuwere betaflights is eigenlijk meer een idle up switch wat ook je motor stop over ruled.

De nieuwe mixer (airmode) heeft degelijk impact op racing voornamelijk in de harde bochten. Probeer cleanflight 1.12 in standaard mode en betaflight met dezelfde instellingen maar eens.
Je drift veel minder in bocht en hoekt strakker.

Heb voor de fun op Mauro’s Epiquad vanmiddag CF1.12 gezet en hij had idd moeite om hoogte te houden in korte bochten. Hij ging steed steeds te hoog of te laag in haakse bochten… Heb ondertussen de laatste BF geplaatst, ben benieuwd naar het resultaat morgen… ( Naze32 rev6) Hij moet de volledige nieuwe setup nog wel gewoon worden…