EpiQuad 180X Prototype Test

Na de afgelopen week de EpiQuad 180H prototype getest te hebben, mocht ik afgelopen zondag aan de slag met de 180X versie. Boy o boy… She’s quick!

Gaaf speelgoed! Heb je de builds ook zelf gedaan? Wat zijn je ervaringen. Merk je verschil tussen H en X?

Nee helaas. Normaal gesproken bouw ik m’n quads zelf maar dit keer heb ik ze kant en klaar in handen gekregen. Het doel is om zowel de H als de X met dezelfde onderdelen uit te rusten om dan te kijken hoe de H en X zich gedragen.

4 mm carbon is zo stijf dat ik me haast niet voor kan stellen dat het echt verschil maakt. Als ik er puur als techneut naar kijk: X model is iets lichter, zal een ietsiepietsie lagere inertia hebben door gunstigere plaatsing armen, en heeft misschien ook een ietsiepietsie minder brede armen waardoor de props ietsje meer nuttig oppervlak hebben.

Mis ik iets? Is die H soms veel makkelijker in bouw/onderhoud of iets dergelijks?

Pas op je armen de volgende keer he PieterB ! Die 180’s kunnen nare dingen met ja arm doen :silent: :thumbup: