Epiquad 180H

Mijn 180H zit dan eindelijk goed in elkaar. :stuck_out_tongue:
Ik was gestart met een Matek 5in1 PDB, alleen had ik daar problemen mee en een cleaner build als met het epiquad pdb krijg je niet.

Setup:

-Motors: DragonFly MC2206 2800KV (overkill btw, misschien die in de toekomst vervangen)
-ESC: LittleBee 20A
-FC: Naze32 rev.6
-RX: X8R
-VTX: Eachine ET600
-CAm: HS1177

De Eachine ET600 wordt echt gloeiend heet, daarom heb ik het krimpkous bij het koelplaatje weggesneden en er een koellichaampje opgeplakt. Nu de X8R onhandige antenna’s heeft die ik niet lekker op het frame kwijt kan, heb ik een 3d ontwerp gemaakt als houder.
Dit geheel in pla flex uitgeprint dat het goed kan buigen bij een crash. (beginner dus heb ik wel nodig).
Ik had de HS1177 en VTX op de pololu aangesloten alleen dat bleek te veel te zijn, ik had geen beeld, dus mijn eerste vlucht was LOS.
Woensdag als het weer meezit in de herkansing :thumbup: Vanavond post ik nog een foto met het goeie PDB dit zijn foto’s met de Matek.

Strak hoor! :clap:

Die kap van de antenne heeft een flinke poetsbeurt gehad! :wink:

Ik heb zelf de Epi 210. Ben echt super tevreden. Weinig ruimte om te bouwen, maar heb past!

Ziet er heel erg netjes uit die build.

Eventjes over je motoren en ESC’s. Ik weet niet of je 4s of 3s gaat vliegen, maar op 4s zul je wel tegen wat problemen aan lopen. De F330 chips op de FTV LB20A’s zijn niet snel genoeg voor >2500kv op 4s. Zie: http://www.miniquadtestbench.com/esc-shoot-out-rg-2205-2700kv-hq-4040bn.html

Daarnaast kan ik uit ervaring met 2700kv motoren op 4s vertellen dat je flink potige batterijen nodig gaat hebben (met een hoge betrouwbare C rating) , anders heb je na 2 minuten al teveel voltage-drop in je li-po en worden ze mega warm. Ben bij mijn setup overgestapt op de 1300mAh multirotorparts lipo’s. Dure dingen, maar ik moest wel!

Succes!

[member=347]jaapp[/member]

Ik heb 3s full power gevlogen en dat loopt als een zonnetje. Ook twee 4s lipos gekocht en daar alleen nog maar rustig mee gevlogen geen punch out.
Het zijn wel de duurdere nano tech tot 90c ( staat op het doosje :slight_smile: ).

Ik vlieg met Beta flight 2.16, volgens mij is dat standaard op 1khz, helaas staat er niet in of dit ook het probleem verhelpt bij de littlebee. Als het weer meezit zal ik deze week is kijken of hij op 4s rare sprongen maakt. Bedankt voor de info in iedergeval, dan raak ik niet gelijk gestresst. :lol: :thumbup:

Nette quad geworden.
Had er bijna ook eentje gekocht, maar ben toch voor de iniMini H van Dquad gegaan. (mede omdat de PDB en rc ontvanger nog niet beschikbaar waren toen ik een 180 size zocht)

Wellicht dat er nog eentje bij komt in de toekomst.

Mooi hoor! Waar heb je die tri-blades vandaan?

Bedankt mannen,

Het is inderdaad een krappe build, vooral met die x8r. Ik moest toch echt draden op gaan solderen, met connectors werd het te krap.
Ik zit nog wel met de smartport telemetrie die lopen nu met twee draden van de x8r naar de naze, beetje fragil, misschien toch maar een epirx.
In de aanloop heb ik ook zitten kijken naar de inimini h, erg mooi frame. Het is toch de epiqad geworden, prijs technisch iets goedkoper.
Volgend jaar ga ik voor een 5 inch frame zoals de 210x deze staat ook nog op de wishlist. Whaaa het is een virus. ;D

[member=211]Hagi-one[/member]

dal triblades bullnose (stroom vreters)

dal

maar op Aliexpress vind je ze misschien nu alweer goedkoper.

Thanks, ik heb net 40(!) Dal 4045BN binnengekregen, voor de rest van het winterseizoen zullen we maar zeggen (bijna niet kapot te krijgen).

Maar voor de zomer buiten denk ik wel aan tri-blades

wat schattig zo’n klein quadje :smiley:

zijn die dal props alleen bij dal zelf te bestellen ? of ook ergens dichterbij ?

Ook bij QuadCoptersEnzo.nl: https://quadcoptersenzo.nl/The%20unbreakable%20prop%20manufacturer

Ook bij hobbyrc.co.uk

Ook hier :slight_smile: