Emax Nighthawk 250 maiden flight

Frame: Emax Nighthawk 250
Motors: Emax MT1806-2280 KV
Props: Standard Emax 6030 carbon props
ESC’s: 12A SimonK
Flight controller: Naze32 Acro
Ontvanger: Fr Sky D4R-II with telemetry
Lipo: Turnigy nano-tech 3S 2200mAh 45-90C
Zender: Fr Sky Taranis X9D Plus

Het is maar een kort filmpje, ik heb wel wat langer gevlogen :wink:

Vliegt lekker, ik kan niet wachten om dit te testen waar ik wat meer plaats heb :stuck_out_tongue:
Buiten het gezoem hoor ik ook een scherp gefluit, is dit iets om me zorgen over te maken of lijkt dit luid omdat ik op zo’n klein koertje sta???

Proficiat met je maiden!
Geluid is idd fel versterkt tussen de muren denk ik, maar hoor niets abnormaal… dat komt wel na enkele crashes :lol:

Vandaag eerste keer tegen de grond geknald. Ik was in een klein tuintje aan het vliegen en onderschatte de kracht van de throttle [emoji15]
Ik raakte wat takjes van de bomen en ging recht tegen de grond. 1ste prop gesneuveld en ik heb nog geen reserve [emoji22]
Maar even wachten op nieuwe props, en dan toch een iets groter veldje opzoeken [emoji6]

Toch niet die mooie carbonfibre props… :’(

Jaja, ik kon niet wachten op andere.

Ha ha nice :thumbup:. Mja carbon props zijn sowieso overrated ha ha. Gooi er wat HQ’s op, als je ze vandaag besteld kan je donderdag weer vliegen

Ja, ik had me gelijk al een paar gemfan propjes besteld bij quadcoptersenzo zodat ik zo snel mogelijk terug kan vliegen. en heb ook 10 paar gemfans besteld op Aliexpress. Deze zal ik langer op moeten wachten, en zijn waarschijnlijk geen echte gemfans maar ze zijn wel veel goedkoper, dus ideaal om te leren. :thumbup:

Ik verkies toch echt de HQ’s boven gemfans…van de week nog even met een oude f450 geragd en 2 spontane prop ( gemfans) knak in midflight…al vloog ik wel wat wild ha ha.

Of de DAL props, beetje inboeten aan rendement maar je armpjes zullen eerder breken dan je props :lol:
http://www.fpv-store.com/propellers/144-black-surveilzone-dal-5x4-propellers-set-of-4
3,49 EUR voor setje van 4 in een shop in België…

Ideaal om veel te oefenen!

Even een kleine update,
Vandaag ben ik de eerste keer op een mooi open weilandje gaan vliegen. Nog LOS oefenen tot ik mn fpv gear heb.

Ging echt lekker, ik ben echt nog onder de indruk van de kracht die in deze kleine quads zit.
Zeker los opletten want je bent zo de voorkant kwijt. Heb dit direct weten oplossen door te hoveren en dan met kleine bewegingen terug de voorkant zoeken. Er zat soms wat wind, maar dit was ideaal om te leren [emoji6]
Ik scheurde soms lekker over deze wei, heb jammer geen beelden.
Ik kan nu al niet wachten om fpv te gaan [emoji1]