Emax Nighthawk 250 first build

Bij deze even de Quad waar ik mee bezig ben. De basis zijn de volgende spullen:

• Emax Nighthawk 250 Carbon kit (2204 motoren, Naze32 ed)
  • FlySky TH9x + FrSKY DJT module en FrSKY D8r ontvanger

Daarnaast ligt voor FPV klaar (maar zit er nog niet op):

• Boscam 200mW zender en Boscam RC305 ontvanger
  • Sony 700VTL camera

Goggles heb ik nog niet maar wil in eerste instantie bij Hobbyking de Quanum DIY v2 set gaan kopen. Ik had nog een GoPro hero3 liggen dus die wil ik voorop zetten.

Hieronder wat foto’s:

En vanmiddag ook het FPV gedeelte erop gezet. Even getest of ik beeld heb door de receiver op een videocam aan te sluiten, check ! Weet alleen nog niet zo goed hoe ik die Boscam zender het beste kan vast zetten. De enige plek die overbleef voor montage was achterop.

Ik heb zelf ook zo’n frame en heb de vtx op dezelfde manier gemonteerd.
Wat je nog zou kunnen doen is de vtx aan de onderkant van de bovenste plaat van het frame monteren, op die manier steekt je antenne niet zo ver uit en zal de sma connector niet zo snel afbreken in een crash.

Er is nog ruimte genoeg boven d ontvanger toch? En maak een pigtail tussen VTX en antenne. Dan breekt de connector minder snel van de VTX na een crash.

Heb de vtx toch maar intern bevestigd tussen frame en ontvanger, leek me beter. Nu steekt de antenne naar achteren uit, geen idee of dit uit maakt maar ik heb beeld :slight_smile: Wat is een pigtail trouwens ?

Een pigtail is een klein verlengsnoertje tussen je VTX zender en je antenne op je quad.
Op die manier kan je de antenne bvb vast op het frame schroeven en de VTX zender in het frame stoppen.
Geeft een beetje verlies maar beschermt wel je zender tegen het afbreken van de antenneconnector op de printplaat. Gaat gebeuren als je deze niet beschermt…

De antenne heeft in de richting waar de antenne wijst een dip in het stralingsdiagram. Als je de antenne horizontaal plaatst en de quad vliegt van je weg, dan wijst deze in jou richting en zal je slechter videobeeld hebben. Dat is de reden waarom al de antennes verticaal staan gemonteerd.

nee het is geen varkensstaart :stuck_out_tongue:

Alweer een paar weken verder met een hoop ge-experimenteer. Inmiddels de ‘gewone’ antennes vervangen door Circular Boscams. Met de gewone te veel uitval van beeld. Ook zit er nu een pigtail tussen de vtx en antenna nadat natuurlijk de aansluiting van de vtx was afgebroken na een crash. Mbt de GoPro; deze heeft inmiddels ook al een nacht in het gras gelegen nadat deze eraf was gevallen toen deze nog met 1 tierap vastzat :slight_smile: Nu gewoon met velcro. De GoPro mount zijn te zwaar of niet crash bestendig. Ook handig bij LOS vliegen zijn de gekleurde LEDs aan de voorkant en achterkant, rood achter en groen voor.