Emax Nighthawk 250 carbon Kit

Wat denken jullie van deze kit als eerste fpv racer

mvg steve

Dat is bijna dezelfde samenstelling die ik heb, maar dan met een flip32(naze32 clone) en 6x4.5 props.
Prima frame, alles past goed in elkaar. Motoren en ESCs zijn erg goed! Deze motoren schijnen het ook goed te doen met 4s lipos. (wel zwaardere ESCs nodig).

Leuk te horen dat je tevreden bent over dit frame
ik denk niet dat deze motor 4s aankan

http://i895.photobucket.com/albums/ac152/panto_77/Knipsel.jpg

of natuurlijk met een kleine prop …

Dit is een voorbeeld van een 4s gebruiker :lol:

De fabrikant houdt de specs waarschijnlijk wat laag aan.

Ok mis van mij, zien is geloven he :o
Hij schiet wel als een pijl naar boven, power genoeg lijkt mij
Mooi filmpje bedankt

mvg steve

http://i895.photobucket.com/albums/ac152/panto_77/IMG_20150331_211241.jpg

Vandaag is mijn eerst quad hier aangekomen.
Ziet er super cool uit :smiley:
Het eerste gaatje waar ik tijd heb ga ik hem bouwen…

mvg steve

Ziet er cool uit. Hoe dik zijn de armpjes?

Hoi Herman

ik zou het eens moeten meten met een schuifmaat …
Met de lat zit het ergens tussen de 3 en 4 mm

mvg Steve

De carbon armen zijn 3mm dik. De armen van de combinatieframes (carbon en glasvezel) zijn 4,75mm dik.

hoi
ik wilde beginnen met een emaxje om mee te leren vliegen.
nu heb ik deze gezien op ebay, is dit ok ? of een slechte aan koop.

http://www.ebay.com/itm/Emax-250mm-PRO-Full-Carbon-Fiber-Mini-4-Axis-Multi-Quadcopter-Frame-Kit-Red-/121605617376?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c504276e0

mvg o

Opzich een leuk frame ik vind alleen de armen erg zwak. Er zijn er al twee gebroken bij mij. De vervangende armen die ik heb zijn sterker, daar is minder materiaal weg gefreesd.

ik zag met de wedstrijd in belgie
Corne vloog tegen een boom en brak zijn frame
bij nader inspectie zagen we dat hij precies was gebroken op het punt waar ze die gleufjes uit hebben gefreesd
nu tijdens maken van mijn BlackHout heb ik de tweede versie gemaakt zonder gleufjes
dat voelt zeker 30% sterker aan
ik snap niet dat ze het zo zwak maken ,door die gleufjes erin te maken
nou het scheelt misschien 5 gram op een frame plaat
maar hij is wel 30% sterker
dan heb ik liever 5 gram meer
die gleufjes word poeder en word weg gegooid is nog zonde ook :slight_smile:
het ziet er misschien stoer uit ,maar het is wel zwakker .
gleufjes is ook niet echt airodynamisch :wink:

Topic afgesplitst: http://www.fpv-racing.nl/frames/verschil-blheli-en-simonk/

Emax heeft inderdaad kortgeleden op aandringen de armpjes aangepast naar een nieuwe versie die sterker is, er was destijds een issue met die dingen en ook het toen gebruikte carbon had wel eens delaminatie problemen. Sinds de laatste leveringen zie ik dat niet meer.

Ik heb dit frame en deze motoren.
Heb al een paar keer gevlogen met 4s en … ze doen het nog prima! (zelf met 6x4 props :lol:)
Maarja…miss klappen ze een keer, dan kon het toch niet haha :wink:

Dag allemaal

Ik heb de quad eindelijk in elkaar gestoken en ben er al een tijdje mee aan het vliegen.
Om eerlijk te zijn ik dacht dat het beter ging vliegen… Ik heb al eens een update gedaan van de naze 32
ook heb ik een paar filmpjes op youtube bekeken en wat aanpassingen gedaan, maar echt goed vliegen doet hij niet
Het moeilijkste is hem op hoogte houden, als ik van hoog afkom raak ik telkens de grond
en dan slaat hij natuurlijk (vaak) om

Dus vroeg ik mij af of er iemand is die mij eens een goede afstelling kan geven zodat de quad een beetje minder zenuwachtig is
En voor een beginner makkelijk te besturen is

Ik weet niet of je nu met betaflight vliegt, zo niet dan zou ik dat eerst even erop zetten. Vliegt een stuk beter zonder het nodige PID tunen (valt natuurlijk nog wel wat te tunen maar voor een beginner is het goed genoeg). Het kopiëren van een setup gaat niet altijd even goed ook al heeft iemand anders precies dezelfde setup.

Om je quad wat minder sensitive te maken moet je de rates wat omlaag doen binnen beta/clean flight.

Het raken van de grond klinkt alsof je te weinig power hebt, maar daar kan ik verder niet veel over zeggen omdat ik je precieze setup niet weet, maar als ik zo naar de setup kijk die op QenE staat lijkt het mij dat het aan de ESC’s kan liggen die zijn maar 12A.

(Denk trouwens dat de setup op de site sowieso een beetje outdated is)

Hoi Brick

ik heb niet de 12A esc maar de 20A
Het kan natuurlijk dat de setup outdated is ik heb de quad ook al een jaar geleden gekocht
Lang verhaal maar ik ben eindelijk aan het vliegen met hem…

mvg steve