Emax 250

Mijn Emax race qaud:
Frame : Emax 250 Carbon
FC : Flip32+
Motor : Emax 2204 2300kv
ESC: Emax 12A (BLHELI13.1)
Propeller : Gemfan 6x4.5
FPV Cam : Sony SuperHAD 600TVL starlight
FPV TX : TS832
Cam : Mobius Cam
Lipo : Zippy 2200 Turnigy 1300mah 45-90c
Bluetooth : HC-06
Software : Cleanflight
LED : WS2812b (controlled by cleanflight)

AUW 660 Gram 590 Gram

De foto is niet te zien. Je moet kennelijk ergens ingelogd zijn om die te mogen bekijken.

Vliegt wel mooi :slight_smile:

Zit je trouwens niet een beetje krap met je ESCs? 6" x 4,5 op 2300kv. Als ik onderstaande tabel (bron) moet geloven heb je dan 18A minimaal nodig. Ik was bang dat ik met 5" x 4 op 2300kv al krap zat met 12A Escs :wink:

Het zijn Emax MT2204 motoren, andere specs dus. En de link die je bekijkt heeft het over 18 amp op 4s, ik gebruik 3s.

Het zal dus wel goed gaan (hoop ik :slight_smile: )

En ik heb op rcgroups gelezen dat meerdere mensen deze configuratie gebruiken.

Ah die 4S had ik even gemist :slight_smile:

Maar ik geeft toe, misschien zou het beter zijn om 6x3 props te gebruiken.
Ik zal nog wel even verder speuren op internet of er testgegevens beschikbaar zijn voor deze setup. (voordat ik echt ga racen :wink: )

Mijn Emax race qaud: Frame : Emax 250 Carbon FC : Flip32+ Motor : Emax 2204 2300kv ESC: Emax 12A Propeller : Gemfan 6x4.5 FPV Cam : Sony SuperHAD 600TVL starlight FPV TX : TS832 Cam : Mobius Cam Lipo : Zippy 2200 Bluetooth : HC-06 Software : Cleanflight LED : WS2812b (controlled by cleanflight)

Hoi Daniël ik zie hier in je beschrijving Bluetooth : HC-06 staan
Kan je me wat meer info geven waarom er bluetooth op je quad zit…

mvg steve

Steve, bluetooth is erg handig als je je quad tunen (PID) met behulp van je smartphone. Ik gebruik EZ-GUI op mijn Android telefoon om verbinding te maken met mijn quad. Via je laptop kan natuurlijk ook.

Wat ik handiger vindt Is het gebruik van een usb otg adapter ipv. een Bluetooth adapter. Met die usb otg adapter kan je met een usb kabeltje je naze met je telefoon verbinden.
En wat ik daarmee ook wel handig vindt Is dat je ook je mobius filmpjes met je telefoon kan bekijken.

+1, USB OTG is (bijna) een noodzakelijk iets om bij je te hebben, als je met de mini op stap bent.

Ik tune ze 1x en daarna hoef ik niet meer aan mn PIDs te komen…