emax 12amp esc - extra optie in programming mode...

vandaag één nieuwe esc op m’n quadcopter gezet/vervangen en merk iets heel aparts…ineens zit er in de programming mode een extra optie.

Na optie 7 komt er een optie 8 waar ik helemaal niets over kan vinden op internet.

Het is een esc van hetzelfde type als de andere drie die ik heb gemonteerd maar was wel veel sneller met opstarten. Ik dacht dat het misschien aan de instelling in die 8e optie lag dus ben ik die gaan veranderen…

Kan kan dat motortje met die esc ineens linksom én rechtsom!! Dit is natuurlijk totaal niet functioneel en wil het graag weer terug zetten, alleen kom ik die programming mode niet meer in met de throttle stick. Heeft een van jullie een idee hoe dit op te lossen is.

Weten jullie misschien hoe die optie heet (in het Engels) zodat ik het misschien met de juist term wel kan vinden…

Ben heel benieuwd.

Klinkt alsof je hem in 3d mode hebt gezet.
Als het een ESC met BLheli is moet je ook met de pc via een flashtool op je regelaars kunnen komen.

Dat dit op je andere regelaars niet kan houd in dat je daar oudere firmware op hebt staan. Het is aan te raden om op alle ESCs dezelfde versie firmware te draaien.

Hmmz, 3D mode klinkt logisch.
Ik heb wel gelezen dat deze esc’s als “Simonk series” worden verkocht maar eigenlijk eigen firmware is o.b.v. BLheli.

Nu heb ik alleen niet zo’n flashtool. Welke moet ik dan hebben? Kan ik die dan later ook voor ander soort esc’s gebruiken? Zou ik dat flashen ook met een Arduino bordje kunnen doen?

Ben benieuwd!

Flashen moet via de arduino kunnen.
Hoe dat precies werkt zal je ff moeten kijken op youtube.
Ik gebruik de Afro flashtool, net wat anders.

Ik ben daar ook allemaal naar op zoek, ik heb Emax BLHeli 12A ESC’s.
Voor zover ik heb kunnen vinden moet je 3 dradjes op het ESC board solderen en dan een Arduino (nano oid) als 4w-if interface flashen.
In de map van BLHelisuite staan een hele hoop manuals (PDF) met foto’s erbij.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet weet of het allemaal klopt wat ik gevonden heb, daarom durf ik er nog ff niet aan te beginnen ;D

Rob.

hmmz dat is wel een interessante suit [member=321]merlin64[/member] ! Vind het ook wel een beetje risky om 't op die manier te proberen.

Het verbaasd me dat ik dan één zo’n esc’tje heb gekocht die dan dus helemaal niet vergelijkbaar blijkt te zijn met hetzelfde product dat ik een paar maanden geleden heb gekocht. Nergens staat dat vermeld…ergens moet dan toch iets van een versie staan?

Zo herken je de goede winkels :wink:

waar heb jij jouw esc’s vandaan [member=141]Freakert[/member] en welke gebruik je dan?

Ik gebruik nog Afro ESCs van Hobbyking met BLheli erop.
Die waren flashbaar met eigen flashtool, vandaar dat ik daarvoor gegaan ben.

Hey toevallig dat ik zelf er nu mee bezig ben en ik zag dat D8 staat voor

‘‘D8. Rotation Direction: There are 3 options: Normal, Reverse, Bidirectional. The default is Normal.’’

filmpje van hoe het ongeveer moet

Ja dat is het idd [member=178]StefanB[/member]. Jammergenoeg is het niet alleen die rotation direction die 'm incompatible maakt met de andere drie ESC’s. Blijkbaar is in die versie ook iets geoptimaliseerd waardoor-ie sneller is…of in ieder geval uit de pas loopt/niet synchroon blijft.

Dus moet die andere op een of andere manier nog 'ns opnieuw gaan flashen.

Ow dat wist ik niet , wel jammer dat het niet vlekkeloos werkt dan…

Met boris zijn nieuwe CleanFlight zit de mogelijkheid erin om blheli te flashen via de Naze. Je moet dan in de cli een commando ingeven en vervolgens kan je blheli suite opstarten.

Een arduino is ook een prima optie, je flasht deze inderdaad met arduino general zodat deze een 4w-if tool word.

Walter ik ga zo een flashtool halen omdat ik mij emax 12 blheli wil upgraden naar naar 13,1 zodat ik oneshot kan instellen morgen ff wat tools ophalen en dan uit vogelen. maar als je sneller ben sta ik voor tips open :slight_smile:

Ik heb denk ik alles thuis liggen om te flashen…moet alleen nog in elkaar zetten met Arduino…daar heb ik me nog niet in verdiept omdat het nu vliegt…met een andere ESC :stuck_out_tongue:

Wat voor tool heb jij op het oog dan? Want niet alles schijnt even compatibel te zijn he…