Eerste keer met HD camera erop

Vanavond weer gevlogen met [member=223]walterkort[/member] en nu eindelijk eens met een HD camera erop. Ding is eigenlijk te zwaar (90 gram) waardoor het wel minder lekker vliegt.

Was weer een heerlijke avond om te vliegen en moet zeggen dat het er met die camera netjes op staat :slight_smile:

Die zon stond lekker laag he!

Net nog even gekeken naar de mobius, die is 37 gram. Dat zal een stuk schelen! De Xiaomi Yi die voor mij nu onderweg is weegt 72 gram.

Denk dat het uiteindelijk ook met je afstelling te maken heeft toch? Het vliegt anders…maar van horizon naar acro mode ook :wink:

Cool dat je het iig zo gefilmd hebt gisteravond!

Tof!
Mooie locatie!
Is dat soms in de buurt van Capelle a/d IJssel ?? :wink: :wink:

Ik heb hier in de buurt nog maar weinig goeie plekken gevonden waar ik voornamelijk geen mensen in de weg zit.
Hopelijk heeft iemand goede tips voor de omgeving capelle ;D

Dit is bij Bennebroek. Locatie valt wat tegen door het voetpad wat er dwars doorheen loopt. Je hebt wel echt een spotter nodig.

Je kunt het beste gewoon in Google Maps op satelliet view zoeken naar openbare voetbalveldjes. Die heb je overal. Bij mij in de directe omgeving al 2.

ok dank

Tip van een Heli vlieger :slight_smile: Meer oefenen met bochtjes maken ;D ik zie veel yaw slip i.p.v aileron yaw combi
je verliest veel snelheden als je een bocht alleen met yaw maakt

Thanks, maar die yaw slips doe ik op zich omdat je daardoor beter kunt zien waar je naartoe vliegt… Dus eigenlijk expres.

Ik vlieg trouwens ook heli maar alleen indoor in de winter :slight_smile: Maak ik zeer strakke bochtjes mee 8)

niet negatief bedoeld ;D

Niet negatief opgevat. Vraag me alleen af of je ‘gelijk’ hebt… Ik heb het idee dat iedereen met yaw slip (ik noem 't driften) vliegt omdat je anders niet ziet waar je heen vliegt.

Wat ik Zie van indoor racing is duidelijk een bocht maken dus yaw en roll combi
Green rumite voor driften lijkt mij.

Power to weight ratio kan je niks aan afstellen. Met meer gewicht gaat ie logger vliegen en moet je meer gas geven om m in de lucht te houden

[quote author=walterkort link=topic=292.msg1392#msg1392 date=1431669192]
Was weer een heerlijke avond om te vliegen en moet zeggen dat het er met die camera netjes op staat :slight_smile:

Die zon stond lekker laag he!

Net nog even gekeken naar de mobius, die is 37 gram. Dat zal een stuk schelen! De Xiaomi Yi die voor mij nu onderweg is weegt 72 gram.

Denk dat het uiteindelijk ook met je afstelling te maken heeft toch? Het vliegt anders…maar van horizon naar acro mode ook :wink:

Cool dat je het iig zo gefilmd hebt gisteravond!
[/quote

Mooi filmpje goede kwaliteit
Mijn oog viel op die gele camera
Keek net even naar een filmpje an die camera wel mooi hoor
Kijk maar naar dit filmpje

pufpuf,

Wat een gruwelijk vette spot om te vliegen!!

echt gaaf!

en wat een bereik ook :slight_smile:

Thumbs up!

Volgens mij niet door PufPuf gevlogen, maar idd, wat een mooie spot.

heheheh
ik heb nog nooit gevlogen :slight_smile:
ben alles aan het verzamelen om het ook te gaan proberen .

vond hem zo mooi vloeiend vliegen
een van de mooiste beweging vind ik bocht maken dan midden in de bocht zit achter uit vliegen en draaien tot je weer recht vliegt.
dat soort dingen vind ik erg mooi .