Eerste freestyle Quadcopter bouwen!

Hallo iedereen!

Ik had een vraagje. Ik zou graag willen beginnen om mijn eerste Quad zelf te bouwen. Ik had eerst een Vortex250 maar ik zou graag willen upgraden. Ik heb hier nog geen ervaring mee, en ben momenteel volop research aan het doen naar onderdelen. Ik had een aantal vraagjes die mij verder zouden kunnen helpen!

1. Welke onderdelen raden jullie aan? (FC, ESC, Motoren, VTX enz.)
  2. Wat zijn opties voor een drone die ik nodig heb, en waar ik zelf waarschijnlijk niet meteen aan denk. Bijv. OSD
  3. Waar kopen jullie je onderdelen?
  4. Weten jullie nog goede videos op youtube die hier over gaan?
  5. Wat voor frame word aangeraden voor Freestyle?

Alvast bedankt!

Hallo Niels,
Ik weet niet of je dit nog gaat lezen het is alweer een tijdje geleden, maar ik weet dat ik het erg had gewaardeerd om wat meer advies te krijgen toen ik begon. Had me wel wat teleurstelling en geld kunnen besparen. Dus bij deze ook voor iedereen die dit ooit gaat lezen.

Welke onderdelen raden jullie aan? (FC, ESC, Motoren, VTX enz.)
Onderdelen die ik aanraad zijn onderdelen die redelijk ‘bekend’ zijn al dan niet meer in de Amerikaanse subcultuur. Dit vooral omdat je Dan weet dat je onderdelen hebt die doen wat ze moeten doen.
Een ding die ik hier aan toe wil voegen is koop een goede camera. met een goedkope camera kan je niet onder een boom door kijken door de lage dynamic range. dus je kan niet vliegen. verder kan je overal wel redelijk voor het meest budget gaan.

. Wat zijn opties voor een drone die ik nodig heb, en waar ik zelf waarschijnlijk niet meteen aan denk. Bijv. OSD
Ik denk meteen aan een pieper met interne batterij. dan hoef je nooit meer uren naar je drone te zoeken

Waar kopen jullie je onderdelen?
ja banggood.com soms in nederland omdat het dan eerder geleverd word.

Als je begint zou ik aanraden een build van iemand die er verstand van heeft als basis te gebruiken, zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=CDjwcyMBq8I
Je kan nog dingen veranderen zoals een goedkopere vtx of duurdere motors, maar op deze manier weet je zeker dat je iets bouwt dat redelijk vliegt. De eerste die ik namelijk zelf samenstelde, nu 5 jaar geleden, was veel te zwaar en vloog moeilijk. te kleine motors, zoiets kun je zo dus voorkomen.

Wat voor frame word aangeraden voor Freestyle?
Voor freestyle en als eerste build zou ik een ruim frame aanraden waar je de armen apart van kan kopen want je gaat er een paar kapot vliegen. Ik vlieg zelf ook voornamelijk om trucjes te doen oftewel freestyle en ik heb nu de TBS source one:

Een ruimer frame maakt het bouwen makkelijker doordat je meer ruimte hebt en je hebt wat meer hang time. Daarbij kan je je componenten beter beschermen waardoor de hobby iets minder duur word.

Een ander best wel belangrijk aspect is de batterij. Als je een goed vliegende drone wil die snel reageert moet je een batterij hebben die stroom kan leveren. je voelt echt het verschil tussen een goede en slechte batterij. het is echt de 5 euro meer waard om bijvoorbeeld deze te kopen:

In plaats van deze:

Ja dat was het wel denk ik, veel plezier met vliegen

Hey! Zeker lees ik dit nog! :slight_smile:

Bedankt voor de reactie. Ondertussen heb ik al wat rond gekeken, en ben al redelijk op weg! Ik vlieg momenteel mijn Vortex op 4S maar twijfel nog of ik mijn nieuwe quad op 6S ga zetten. Ik denk dat de meeste toekomstige producten op 6S worden gemaakt, dus dat daar de toekomst in zit. Ik hoef niet persé te besparen qua kosten, omdat ik een goede drone wil waar ik goed mee vooruit kan. Momenteel heb ik die Vortex om het te leren, en kapot te vliegen. Ik heb de volgende producten in mijn lijstje staan, misschien heb jij hier een mening over! Tips en tricks zijn altijd welkom! :wink:

Chameleon Ti Frame 5" by Armattan
Kakute F7 V1.5 & Tekko32 F3 4-in-1 ESC
CL RACING Race Led 35mm
TBS Unify Pro 5.8 Ghz HV - Race - SMA
RR Micro Eagle Pro JB Edition
Foxeer Lollipop 3 Antenna 5.8Ghz LHCP
X-NOVA Lightning V2N 2208-2300KV (4pcs)

Totaal prijs is rond de 450 euro.

Ja het zou inderdaad kunnen dat 6s de nieuwe standaard word, maar ik denk dat 4s onderdelen wel gewoon beschikbaar blijven.
Ik vlieg zelf 4s omdat de accu’s daar nog goedkoper van zijn en al eentje heb daarop.

De onderdelen zien er uit alsof het gaat vliegen, ik moet wel zeggen dat je misschien wel wat hoge kv motors hebt voor 6s. Ik zou daar nog wel even naar kijken.
en je vtx ondersteund volgens mij geen smartaudio, wat ik toch wel erg handig vind.

Hey, Klopt die onderdelen waren voor een 4S bedacht. Ik twijfel nog, omdat ik nog nieuwe goeie, 4S accus heb… En ik eigenlijk niet ± 5x 6S accus wil kopen…