Eerste freestyle Quadcopter bouwen!

Hallo iedereen!

Ik had een vraagje. Ik zou graag willen beginnen om mijn eerste Quad zelf te bouwen. Ik had eerst een Vortex250 maar ik zou graag willen upgraden. Ik heb hier nog geen ervaring mee, en ben momenteel volop research aan het doen naar onderdelen. Ik had een aantal vraagjes die mij verder zouden kunnen helpen!

1. Welke onderdelen raden jullie aan? (FC, ESC, Motoren, VTX enz.)
  2. Wat zijn opties voor een drone die ik nodig heb, en waar ik zelf waarschijnlijk niet meteen aan denk. Bijv. OSD
  3. Waar kopen jullie je onderdelen?
  4. Weten jullie nog goede videos op youtube die hier over gaan?
  5. Wat voor frame word aangeraden voor Freestyle?

Alvast bedankt!

Hallo Niels,
Ik weet niet of je dit nog gaat lezen het is alweer een tijdje geleden, maar ik weet dat ik het erg had gewaardeerd om wat meer advies te krijgen toen ik begon. Had me wel wat teleurstelling en geld kunnen besparen. Dus bij deze ook voor iedereen die dit ooit gaat lezen.

Welke onderdelen raden jullie aan? (FC, ESC, Motoren, VTX enz.)
Onderdelen die ik aanraad zijn onderdelen die redelijk ‘bekend’ zijn al dan niet meer in de Amerikaanse subcultuur. Dit vooral omdat je Dan weet dat je onderdelen hebt die doen wat ze moeten doen.
Een ding die ik hier aan toe wil voegen is koop een goede camera. met een goedkope camera kan je niet onder een boom door kijken door de lage dynamic range. dus je kan niet vliegen. verder kan je overal wel redelijk voor het meest budget gaan.

. Wat zijn opties voor een drone die ik nodig heb, en waar ik zelf waarschijnlijk niet meteen aan denk. Bijv. OSD
Ik denk meteen aan een pieper met interne batterij. dan hoef je nooit meer uren naar je drone te zoeken

Waar kopen jullie je onderdelen?
ja banggood.com soms in nederland omdat het dan eerder geleverd word.

Als je begint zou ik aanraden een build van iemand die er verstand van heeft als basis te gebruiken, zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=CDjwcyMBq8I