Eerste filmpje met een 250 quad.

Zo’n anderhalve maand geleden heb ik me hier geregistreerd met een vraag om hulp voor een leuke setup om mee te beginnen.
Ik was zelf op een Eachine 250 Racer gekomen maar met wat rond zoeken en rond vragen op andere fora heb ik het roer 180 graden omgegooid en direct zelf een eerste quad gebouwd.

Dit is mijn uiteindelijke setup geworden:
ZMR250 Carbon Frame: http://goo.gl/KdMNcq
SP Racing F3 Flight Control Acro
DYS SE2205 23000KV motors
20A Littlebee ESC Oneshot125 Blheli
Matek 5 in 1 PDB 5V - 12V BEC Low Voltage Alarm
KingKong 5045 Propellers
Dinogy 4S 1500mah
4x2 LED strips
FlySky i6 TX with IA6B RX
GoPro Hero 3+

Ik heb net in het park voor de 3e keer gevlogen en heb wat fimpjes gemaakt en geüpload.
Het is nog niet zo spannend allemaal voor jullie waarschijnlijk maar voor mij was het een hele gafe en intense ervaring en dan heb ik nog niet eens FPV gear, al is dat wel onderweg inmiddels :slight_smile:

Dat gaat de volgende setup worden:
Quanum Cyclops Goggle
1500mah 2s Goggle lipo
Foxeer 5.8G 40CH TM25 SWITCHER 25/200/600mW
FTDI Program Downloader
Micro MinimOSD
Foxeer XAT600M HS1177
Aomway 5.8GHz 4 Leaf Clover Antenna

Als jullie nog tips of commentaar hebben hoor ik het graag!

Foto’s van het build proces kunnen jullie hier vinden:

Mijn soldeer skills zijn nog behoorlijk bagger op z’n zachts gezegd maar ik werd wel wat beter naarmate de build vorderde. :stuck_out_tongue:

Voor de crash kunnen jullie skippen naar het einde :stuck_out_tongue:
Naja crash, eigenlijk was het doel om te landen in het enigste gat op dat grasveld :stuck_out_tongue:

Super Nice ik heb ongeveer dezelfde setup! Cool man. Ik kan niet wachten tot de mijne de lucht in kan! Zit nog te wachten op 3 pakketjes :frowning: :frowning:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt :slight_smile:
Dat wachten duurt altijd eeuwen hè haha.

Zo had ik alles in huis maar moest nog een week wachten totdat de ESC er waren dus kon ook een week alleen maar kijken maar de rest van de onderdelen :stuck_out_tongue:

Iemand op een ander forum maakte trouwens een opmerking over rare geluiden van mijn quad.
Ik heb nog een PID tuning gedaan, vlieg in angle modus en ik vlieg met de case om te GoPro heen en denk zelf dat het rare trillende geluid dus vanuit de case komt want hij vliegt voor de rest wel goed en hij klinkt zo niet als je er naast staat.

Ja het wachten is vervelend en slecht voor de portemonnee haha blijf kopen :slight_smile: bij mij moet me fc ,pcb, esc’s nog binnen komen vandaag me oplaad station gemaakt kijk anders onder verslagen een bij mijn post ik ga daar een buildlog bijhouden. Je quad klinkt inderdaad wat schraal maar dat denk inderdaad door je case komen van je GoPro. Verder klinkt hij goed! PID tuning moet je denk echt ergens doen met je laptop erbij zodat je alles on THE fly kan aanpassen. Niet letterlijk natuurlijk of je hebt een 30 meter USB kabel hahaha!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zal ik zeker doen.

Haha ja dat weet ik. Ik kan de PID tunen met mijn telefoon trouwens dus geen laptop nodig.

De app heet EZ-GUI en je telefoon kan je dan op je FC aansluiten met een USB OTG kabeltje van een paar cent op AliExpress. :slight_smile:

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ow super!!! kan dat ook voor een cc3d ?? die heb ik namelijk besteld.

Ik zag het ja maar dat weet ik niet, ik heb bewust voor Cleanflight gekozen omdat ik het idee heb dat hier meer ontwikkeling in zit op het moment doordat het volgens mij een grotere community heeft en ook nog andere firmwares zoals betaflight ondersteund.

Ik dacht dat Cleanflight ook de enigste was waarin je LEDjes individueel kan aansturen wat ik sowieso wilde als hulp bij de oriëntatie aangezien ik nu nog, bewust, los vlieg. Ik wilde de drone eerst redelijk los leren vliegen voordat ik de overstap zou maken naar FPV.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Foutje