ecs flashen via naze32 rev6

Hallo :slight_smile:
ik heb weer wat hehehehe

me setting loopt via een pdb van quadcoptersenzo
dus dan heb je alleen je witte draadje aangesloten van je ecs .

gisteren ging ik maiden doen ,en hij deed erg raar .
leek echt wel op een setting in de ecs .

ecs die ik heb zin little bee 30 amp

ik sluit me naze aan met de nieuwste betaflight en de nieuwe special daarvoor blhelisuite .

ik doe read set up en ik vind 4 ecs
ik wilde me throttle omhoog doen .dus ik flash all 4 ecs .
toen ging ik testen ,allemaal rare piepjes :slight_smile:

en 1 ecs deed het nog maar ,flight controller door de war denk ik ??

ik denk omdat deze pdb alleen de witte draadjes pakt,je niet via die pdb je ecs kunt flaschen klopt dat ?

dan moet ik ze zeker één voor één apart flashen met een tool ??

thxxxxxxxxxxxxxxxx

Met een Naze32 rev6 en een EpiPDB met daarop alleen de witte draden aangesloten heb ik zonder problemen elk van de ESC’s (LB20A) kunnen bijwerken. Dus het zou moeten kunnen werken lijkt me.

Ik zal wel iets verkeerd doen :frowning:

misschien combinatie betaflight versie blheli suite versie combinatie ?

Momenteel ben ik op m’n werk dus ik kan niet even de versies checken die ik gebruikt heb. In BLHeliSuite moet je nog een Cleanflight protocol of iets dergelijks selecteren. Ik herinner me dat er twee opties waren die me de juiste leken. Toen heb ik gegokt. Misschien kun je dat nog eens nagaan en eventueel wisselen. En het lijkt me een beter plan om ze één voor één te proberen. De master-slave structuur tussen de ESC’s is m.i. wat complex, misschien heb je daar ergens nu een fout zitten.

ok alle motors doen het maar !! :wink:

sommige worden echt warm of heet motors en ecs

als ik beetje throttle geef gaat hij lang steeds harder en harder tot hij gewoon full throttle gaat :slight_smile:

ook als ik beetje gas geef voel ik beetje stotteren het loopt niet goed .

set up Pdb epiquad
naze32 rev6
epirex
emax kv2600
little bee 30 amp

Het klinkt alsof er veel instellingen niet goed staan.

Flash de ESC’s eerst eens met de 14.4 versie.
Dat kan door in BlHeliSuite de ‘Cleanflight’ versie te kiezen in het ‘Silabs/Atmal’ tabje. Voor Silabs gaan.
Flash ze dan ook één voor één, niet alle 4 tegelijk.

Dan het volgende instellen:

• Damped Light
  • Demag Low
  • PWM input = off
  • motor timing = medium (kan zijn dat die naar medium/high moet omdat je hogere kv motoren gebruikt)

Daarna via de Cleanflight Configurator de ESC calibreren met min_command = 1000 en max_throttle = 2000
ZONDER PROPS NATUURLIJK! Als je dat gedaan hebt, max_throttle op 1950 zetten.
Kijk nu bij welke waarde van min_throttle de motors allemaal soepel draaien, waarschijnlijk ergens rond 1030.
Dat kan in de motor tab van de Configurator. Als dat bijvoorbeeld 1030 is, dan min_throttle op 1050 zetten.

Als je motors hierna nog heet worden, dan eerst je motor bouten nakijken. Die mogen je windingen niet raken!
Dan kun je de motor timing in BlHeli op de ESC’s nog terugzetten naar Medium, mocht je die op Medium/High hebben staan.
Als ze dan nog heet worden, moeten je PID’s waarschijnlijk beter getuned worden. Te hoge D waarschijnlijk.
Begin gewoon met de default waarden van Betaflight. Welke versie van Betaflight gebruik je?

Dank je wel voor je input :wink:

Ik heb nu versie 2.6.1

boutjes raken de winding niet props gaan soepel

ok ik heb alles gedaan wat jij zei .

alles stond zo als jij al zei ,had alleen de motor timing naar medium high gedaan .
lijk wel of motor iets minder warm word ,ik zou hem nog een stapje hoger kunnen zetten .

als je heel klein beetje gas geeft ,gaat het automatisch omhoog tot full trhottle :slight_smile:

ra ra wat is dat ?
:slight_smile:

Dit gebeurt wanneer hij op de grond staat met AirMode aan?
Dat is normaal… Dat is ‘I’ die zich opbouwt.

Daar is een beveiliging voor ingebouwd.
Als je de quad armed en je laat het gas op 0 staan en de rechter stick in het midden, dan bouwt I niet op.
Zodra je iets gas geeft of de rechter stick beweegt, gaat de ‘beveiliging’ eraf en begint I weer op te bouwen.

Je hebt er in de lucht in ieder geval geen last van. Zodra je gaat hoveren, zou dit niet moeten gebeuren.

Hoi
thx voor reactie

als ik het via motor tab doe de motors laten lopen gaat alles goed dan blijft hij op één stand staan .
alleen als ik het via de zender doet gaat hij soort van druk opbouwen .
ik ga zo even kijken in de tuin met props .
misschien film ik het wel .

Hij staat op acro ,niet airmode !!!

het lijkt wel of het midden van de stick er mee te maken heeft .
maar dat is zo gevoelig ,als je maar naar 1 kant gaat gaat de propeller al stoppen .

ik ga nog even door , dan mag Pieter het lekker uitzoeken :wink:

Hier zie je het :slight_smile:

nou hier is echt niet mee te vliegen .

kan ook iets met zender ,gedoe zijn ??

Nou het is opgelost denk ik
Maar me harddrive van me 7 jaar oude pc is kapot weeeee dus ik kan nu niet verder .

Ik had al me twijfels over zender verhaal .
Dus ik doe me oude D4ll erop inplaats van de epirex sbus

En dan heb ik het niet rara hoe kan dat ?

Duidelijk iets met de instellingen… Iets met min throttle?

Hoi
op advies van Pieter :slight_smile:
moest ik me eigen maar eens verdiepen in PID lol

nou dat heb ik dus al gedaan al 5maanden .

maar vanavond kwam ik iets tegen .

als je little bee 30amp 500hkz zijn ,hoor je ook looptime in cleanflight aan te passen .

maarin betaflight staat die looptime vast op 1000

als je dan gaat kijken dan hoort het op 2000 te staan dan is die gelijk aan de 500hkz van de ecs

dus toen maar cleanflight te laatste berop gegooit want die kan je wel aanpassen .

het lijkt erop dat dat al beter werkt .

ja ook me minimum thorttle stond niet goed .

ook was me stick gecalibreert zodat hij op halfstick 100%thorrtle geeft :slight_smile:

muhahahahaha

ik ben ernogniet helemaal maar het lijkt erop dat het iets beter gaat :slight_smile:

anders kan ik altijd nognaar Belgie rijden van de week :stuck_out_tongue:

thx for the input

Misschien moet je je ook maar eens gaan verdiepen in Betaflight… i.v.m. de Looptime.

Als je nog een andere naze hebt liggen dan zou je die eens kunnen proberen misschien.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk

Heb dit probleem ook gehad bij mij was het de min throttle die niet goed stond.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

ik heb 3 x een naze 32 rev 6 geprobeert
ik heb alleen maar sync problemen .

tering ding grgrgrgrgrg

Wegens incompabiliteit met een aantal nieuwe setups hebben we besloten de rev6 uit ons assortiment te halen. Mocht je er echt een willen, neem dan even contact met ons op.

ik ben zwaaar zwaar vertieft !!!

Hij wist dat hij problemen gaf .
en dan geeft hij nog 2 dagen geleden een mail terug .

dat ik me eigen maar in PID moest verdiepen .
Het lag gewoon aan die kut flight controller !!!