Eachine 700TVL

Dit lijkt mij een aardig setje om in m’n eerste quadcopter te bouwen. Wat denken jullie?
Voor die 25 euro ga ik het wel gewoon proberen. Vroeg me daarbij nog wel af of ik er gelijk een betere antenne bij zou moeten kopen. Met zo’n bloem of doppie er op?

http://m.banggood.com/Eachine-700TVL-13-Cmos-FPV-160-Degree-Camera-w32CH-Transmission-p-970051.html

Qua ontvanger denk ik eerst nog maar even een losse receiver te kopen en op m’n MacBook aan te sluiten. Wil echt eerst 'ns zo’n bril op hebben gehad om goed te testen (zonder m’n eigen brillenglazen).

Gister trouwens m’n flySky receiver binnen gekregen…de quadcopter kit was in apart pakketje verzonden…hopelijk is die niet door Customs achter gehouden.

heb deze set net ingebouwd, en werkt direct goed met de fatshark predator Rx. de antenne gebruik ik niet, bij de fatshark zaten de “dopjes” al…

de tx en cam die bij mn fatshark predator zaten waren EN 25mW EN te groot (Tx) EN de cam is niet vast te schroeven want los van de printplaat.

Qua bril heb je gelijk, de Predator was aanbieding bij Conrad tijdje terug, €275, maar had dank ik beter wat erbij kunnen doen en voor de Dominator gaan. De lcd’s van de Predator zijn nml niet te verstellen dus heb m meteen al moeten slopen om ze goed opgelijnd te krijgen met mn pupillen.
Beeld is verder goed te noemen, maar die slappe rubber ooglapjes vind ik geen geweldig ontwerp. Veel youtube mcgyver oplossingen gezien, maar eens knutselen…

Eerste ervaringen met deze cam zijn niet goed. stilstaand beeld is best redelijk te noemen maar het is een CMOS chip, de fluctuatie tussen licht en donker door brightness compensatie is veel te veel, gaat dus heel snel op zwart als je beweegt tussen lucht en gras.
Jammer, dan toch de Sony maar, dat is een CCD chip…

De camera zijn je ogen op de quad, mag je eigenlijk niet op besparen.
Even op Google intypen " fpv Sony PZ0420 ". Dacht dat deze de meest gebruikte camera is. Je heb die naakt, in plastiek- en metalen behuizing.
Het voordeel is idd de lichtbalans, is zelfs veel beter als de mobius! Ben zelfs altijd verbaasd als ik in schemer vlieg en na de vlucht mijn bril afzet, hoe donker het al is buiten…

In het begin ook allerlei (goedkopere) camera’s aangeschaft en die liggen daar nu in mijn schuif stof te vangen…

Ik vlieg er nog steeds mee. Alleen als de zon zo net boven de bomen uit piept merk ik dat ik het veld niet meer zie, maar verder lukt het vliegen wel. Ongetwijfeld presteert de Sony natuurlijk veel beter. Die koop ik later los als ik een tweede quadcopter in elkaar ga zetten :slight_smile:

Wat vind jij van de vtx @Hoek_NL

Met de Sony kan je de belichtings metingen op de onderste strook van het beeld laten doen zodat de grond altijd goed zichtbaar is.

@walterkort : de vtx doet t prima verder, ik gebruik de dopjes van de fatshark als antenne. het enige is dat ik nog niet geprobeerd heb van kanaal te wisselen. moet via drukknopje op de vtx dacht ik…?

Ja, fatshark antenne heb ik er ook op. Let wel op RP-SMA connectie (dus met grijze dop). De vtx werkt echt uitstekend, is klein en bovendien gaat kanalen wisselen (32 stuks) echt veel handiger dan met immersionRC vtx-en. Enige is dat je 'm niet lang aan moet laten staan zonder verkoeling. En deze zomer heb ik twee keer gehad dat-ie waarschijnlijk beetje oververhit raakte in de brandende zon. Dan vloept-ie even uit.

Interesting. Waar stel je dat in?

Backlight op blc zetten en dan op enter, dan kan je in dat menu een area verplaatsen (zichtbaar op het scherm) wat gebruikt word voor de exposure meting. Verplaats het gebied naar de onderste rand, maak het wat breder (60-70% van het beeld) en ongeveer 1/3-1/4e van het beeld hoog.

Ik heb zelf ook veel situaties gehad die nauwelijks vliegbaar waren door felle zon, met deze setting correct heb ik hier nooit meer last van!

ok, vertel me dan ook even hoe? of toch gewoon via drukknop?

die Vortex (Immersion) boys konden het via hun Taranis doen dacht ik

ik ben deze aan het testen ELGAE FPV200-set, with LT200, V700

voor dat geld 25 euro
een camera en zender is geen geld
ik vlieg met de blackhout v3 met die camera
ik heb het zwarte plastic van de antenne afgesloopt
en toen een krimpkous erover gezet voor beter ontvangst

vandaag testen ik hem met die immersion 13dbi patch test long range
en ik kwam echt ver ,dan denk ik ja voor 25 euro een camera en zender is netjes
je moet alleen een goede antenne op je bril zetten
ik merkte het verschil tussen die patch en cloverleaf heel goed
je moet alleen als je die patch gebruikt in een goede hoek zitten