Eachine 250 racer niet aan de praat

Goedemiddag,

Voor op mijn werk een drone gekocht: Eachine racer 250. Vooral bedoeld om wat beelden van boven te maken. (en uiteraard ook lekker vliegen).

Nu is de bijgeleverde handleiding van de Eachine vrij beperkt.

Via “openpilot GCS” heb ik de drone gekalibreerd en ingesteld. Wanneer ik wil vliegen nu, gebeurt er helemaal niets.

Kan iemand mij hierdoorheen leiden?

groet,

Leon

Een leermomentje van mezelf tijdens het gebruik van de OpenPilot GCS software was dat ik een keer extra moest ‘saven’ om de dis-arm modus die automatisch wordt ingesteld tijdens het configureren weer ongedaan te maken. Maar of dat ook jouw probleem is valt zo lastig te bepalen. Wat werkt wel? Ik neem aan dat de wizard zonder problemen doorlopen is? Weet je hoe je je multirotor moet armen?

Denk in richting dat je instellingen van je zender niet correct zijn zodat je niet kan “armen” Als je even zoekt op YouTube, zal je wel wat terugvinden. Of je zoekt iemand in je buurt die al enige quadjes onder de gordel heeft. Heb ook al enkele geholpen hier.

Hoi beiden,

dank voor jullie snelle reactie. De wizard is goed doorlopen zoals het lijkt. het extra saven ga ik zo proberen. Het armen van mijn multirotor doe ik toch door een keuze te maken voor een bepaalde actie van een stick op de transmitter?

YouTube geeft vrij veel over de eachine, maar wel veel reviews.

Ik ga in ieder geval extra saven en verder YouTuben.

gr…

Ja, dat is meen ik een van de laatste stappen van de wizard. Je moet dan een keuze maken welke actie leidt tot armen en disarmen en een timer instellen op een aantal seconden. Ik zal de mijne zo even aan de laptop hangen, misschien dat we een paar stappen kunnen checken.

Ok. First things first. Haal al je props er af als die gemonteerd zijn. Zet je zender aan. Sluit de CC3D aan met een USB kabel aan je computer. Je hoort dan wat bliepjes, de groene LED op de CC3D gaat continue branden, de blauwe LED knippert snel en fel maar na een klein poosje gaat die blauwe relatief langzaam knipperen. Dit betekent dat de quad dis-armed is.

Start de OpenPilot GCS software en wacht tot je voor zowel Tx als Rx groene lampjes ziet onderin het scherm. Bij mij brandt er, ook weer na een paar momenten, voor Tx één groene LED en voor Rx vier groene en één gele. Sluit dan je lipo aan.

De motoren van je quad zouden dan niet moeten reageren op input van de sticks. Op het scherm, menu Input tabblad RC Input zou je wel stuuruitslagen op de sticks op het scherm moeten waarnemen. Hier zit wel een redelijke vertraging in, dus kijk vooral goed en laat de sticks niet te snel los. Werkt dat allemaal? Heb je een modus-2 configuratie? Dus throttle en yaw links, pitch en roll rechts? Weet je ook of je een schakelaar hebt ingesteld voor de FlightMode 1, 2 en 3? Zorg dan ook dat je in modus 1 staat en blijft staan voor je eerste vlucht.

Als je voor het armen hebt gekozen voor de standaardinstelling, Yaw Right, dan zou je over de speakers van je computer een vrouwenstem ‘Armed’ moeten horen zeggen als je de linkerstick in de rechter benedenhoek houdt. Een blauwe LED op de CC3D knippert langzaam als deze gedisarmed is, tijdens het armen, dus terwijl je de stick in de hoek houdt, gaat deze zeer snel knipperen en als de quad ge-armed is knippert deze snel.

Wat kun je nog meer checken? In menu Flight data zou je de horizon moeten zien bewegen als je de quad beweegt. En in menu Firmware zou je de vetgedrukte status Running moeten zien.

Hallo,

Ik heb hem zelf ook. ik heb ook mee gepield maar zodra je gaat testen aan de pc springt hij naar “never arm” of iets van dien aard. die pas je als laatste aan dat upload je dan.
vervolgens ga je hem armen met je zender dan krijg je via de open pilot ook een melding “armed” dan kan je alles draaien en testen en laat de pc precies zien wat je doet. zo heb ik geleerd hoe alles reageert.

ik denk graag mee over wat het kan zijn! :thumbup: