Drone bouwen help

Hey!

Mijn naam is Lex , en ik heb al ongeveer een DJI PHANTOM 3 voor een jaar.
De DJI PHANTOM is natuurlijk totaal niet geschikt voor fpv racing , maar toch ben ik de uitdaging aan gegaan.

video (dji phantom fpv race)

En ik wil graag de race hobby in gaan.
Alleen ik weet niet egt zo goed waar ik mee moet beginnen en wat ik moet kopen etc .

Ik heb zelf al de fatshark v3 goggles
En ik heb een gopro 3+ black
Mijn buget is €300

Dus als iemand mij kan helpen zou ik dit erg waarderen! :slight_smile:

Haha ik heb altijd gedacht dat je niet kon racen met een DJI en jij hebt het bevestigd met dat filmpje :lol:

Het duurste materiaal heb je inmiddels in je bezit (videobril). Ik zou nu beginnen met een sterk en lichtgewicht frame dat tegen een crash kan en van daaruit verder opbouwen. Want geloof me je gaat crashen als je gaat racen en dat gaat je met die DJI maar 1x lukken. Kijk eens rond in het bouwprojecten deel en doe inspiratie op!

Ik heb ook een DJI, wilde eert die ombouwen, maar ben nu met een 2e quad begonne

Kijk hier naar mijn ervaringen

dit is ook een goede bron

Vermeld even waar in Nederland dat bouwen moet gebeuren, misschien dat iemand in de buurt je kan helpen. Kijk ook even onder whatsapp groepen of er een groep in de buurt is die je op gang kan helpen.

300 is een redelijk budget voor een goede snelle racer, als je ook nog de zender binnen dit budget wil doen word het wat krap. Begin eerst met de keuze van het frame, dat bepaalt gelijk een hoop van de andere onderdelen. Verder zou je ook een quad uit een bouwverslag kunnen nabouwen, dan weet je in ieder geval precies waar je mee eindigt.

Ik woon in Utrecht in het dorp Wilnis :stuck_out_tongue:
Er is zoveel keuze , het liefst heb ik ook dat ik het uit een Nederlandse winkel kan bestellen want hobby king is toch uit Amerika?

Miss kent iemand een goed / maar niet al te duur frame?

En qua controller ook dan een goede / niet te duur

Zou k ook me gopro kunnen gebruiken als camera of krijg ik dan delay? Of zou ik gwn zon camera met al een zender enz :blush:

Misschien anders een tweedehands quad? Dat scheelt je echt geld… Ik weet nog wel een gebouwde Blackout.

Nog even een opmerking op je video trouwens… echt verstandig is het niet wat je allemaal doet.
Vliegen boven geparkeerde wagens, boven mensen etc… in ons wereldje staat veiligheid voorop en daar past dit helaas niet bij!

Oeh dat is zeker een goede , alleen is het dan niet qua kwaliteit minder omdat je natuurlijk best vaak met die dingen crasht .

En eigelijk zou k hem ook zelf bouwen omdat ik dan daar een aantal video’s van wil maken . En al crash ik hem dan kan ik hem makelijker repareren.

Maar ik zal zeker ff een kijkje nemen op marktplaats ofzo :slight_smile:

Quadcoptersenzo in Nederland heeft mooi setje voor -200 EUR (Emax Nighthawk 250 Carbon kit, build, bind and fly)
Moet je enkel nog de zender, RX, camera, VTX en lipo’s hebben.
Taranis is ideaal maar beetje buiten je budget. Budget zender DX6i vind je wel ergens 2e hands, zou dan ook een DSMX Satellite RX nemen. Gebruik al een tijdje de Lemon Rx DSMX Compatible 6-Channel Receiver + Lemon DSMX Compatible Satellite… kost je twee tientjes en werkt perfect op de naze32 zelfs enkel met de Satellite zonder Rx.
Voor de FPV cam zou ik niet twijfelen en de HS1177 nemen… er zijn goedkopere alternatieven maar voor die 20 EUR minder ga je heel wat moeten inleveren van beeldkwaliteit (vooral lichtbalans) Een video TX heb je al op de Phantom?
…ga je net kunnen redden met je 300 EUR…

Er zijn nog een hoop andere mogelijkheden, dit is maar 1 van de vele hiervan… Een tweedehands kan ook perfect werken hoor, zeker als je koopt van iemand hier op het forum, zal je naar alle waarschijnlijkheid niet gelicht worden. Crashen doen we allemaal, zijn die dingen voor gemaakt.

Mmmm ik heb een hdmi module in me controller gebouwd…
Ja zeker indd ik ga denk gewoon even voor een tweedehands zoeken

Ik zou eigelijk gwn even een lijstje moeten maken met onderdelen en met prijzen etc. Alleen ik weet niet egt wat met wat werkt en wat goed is

Ik heb hier 2 op marktplaats gevonden…
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modelbouw-radiografisch-helikopters-en-quadcopters/m1026320698-zmr-250-race-drone-spektrum-dx6i-cc3d.html
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modelbouw-radiografisch-helikopters-en-quadcopters/m991759152-zmr-250-fpv-race-drone-camera-bnf-spektrum-cc3d.html

Die Emax Nighthawk 250 Carbon kit, build, bind and fly is best cool. (alleen dan word het wel weer duur :frowning: xD)
Heb ook nog ff hier in de forums gekeken maar niet egt iets goeds 2dehands ofzo

Okee mensen ik heb dit nu samengesteld op hobbyking!

[ol]- (1keer) H-King Color 250 Class FPV Racer Quadcopter Frame - http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_79495__H_King_Color_250_Class_FPV_Racer_Quadcopter_Frame_Black_EU_Warehouse.html

Ik kom nu dus rond de 200 euro uit.
Wat zou ik qua fpv moeten gebruiken? Want ik heb al een fatshark v3

En zijn er nog extra dingen die ik voor deze build er bij moet kopen?
Wat denken jullie van wat ik samengesteld heb? :geek:

Ik zou sowieso een extra motor en esc bij bestellen, altijd de kans dat er een kapot gaat of is. Met een extra kan je lig verder met je build.

Ook zou ik veel props bestellen. Vliegen met een racequad is heel wat anders dan een dji en crashen ga je zeker en dan wil je niet na twee crashes weer moeten wachten tot je nieuwe props binnen zijn.

Leuke setup om mee te beginnen. Ik zou als ik jou was even kijken naar een full carbon frame, die plastic armen gaan niet heel blijven! De lisam 210 is bijvoorbeeld een redelijk betaalbare clone van de QAV frames. Zippy lipo’s heb ik niet bijzonder veel goede ervaring mee en 20c is veel te weining voor een racequad, mik op rond de 50c voor je setup dan zit je goed. Ook zou je kunnen overwegen om gelijk met 4s te gaan vliegen, veel meer power en echt niet moeilijker om mee te gaan leren.

FPV zender waar je niet mis mee kan gaan: ImmersionRC raceband zenders. Als je binnen gaat vliegen of met races mee wil doen moet je de 25mw versie hebben. In het bos is 600mw handiger. Als je met races mee wil doen is raceband meestal verplicht en zal je in je Dominator ook een ontvanger moeten hebben die raceband kan doen. Camera: 600tvl sony cams zijn altijd veilig. Kijk even welke cam er goed op je frame past!

Verder: lees ook even in op fpv-wiki.nl (mijn fpv wiki).

Dat frame is inderdaad naatje…niet doen want daar ga je echt spijt van krijgen. Investeer gewoon wat meer in een mooi carbon frame ;D zoals een ZMR/Diatone/DalRC :thumbup:.

Ennuh niet met die racer over woonwijken vliegen zoals je met je Phantom doet…dat kan een keertje goed verkeerd gaan :crazy: Natuurlijk zijn dat mooie video’s maar dat kunnen ook hele dure video’s worden.

Ik heb die color250 ook gehad met een vergelijkbare setup. Het was mijn eerste racer en heeft heel wat klappen moeten opvangen. Vaak gecrasht op gras. 1x een boom geraakt en toen brak ie meteen in tweeën. Dus een extra frame is geen overbodige luxe.
Verder hoef je van die paar € voor dat frame geen spijt te hebben.