DRL Quad antennetechniek

Iemand enig idee wat de DRL jongens voor antenne techniek gebruiken?
Als je op de website kijkt zie je videos waar ze door catacomben van een stadion vliegen e.d. wat niet mogelijk is met de huidige 5.8 echniek.
Ik heb deze foto van de video genomen. Daar zijn de antennes op te zien.
Iemand die een idee heeft wat hier gedaan wordt?

Het zal wellicht een soort van long range relay systeem zijn. Zulke systemen gebruiken ze ook voor “Long range” fpv flights. Hoe dit precies werkt en of ze daadwerkelijk deze methode gebruiken weet ik niet.

De Antennes ‘van je foto’ heeft niks met Beeld temaken (dat is 900mhz voor besturing )

je ziet de cloverleaf (5.8 ) ernaast zitten

Ik moet zeggen dat toen ik de video zag ik het idee had dat het trucage was met dat vliegen door de catacomben. Daarom ben ik ook de videos van de Drone build wat beter gaan bekijken.
Niet veel te zien behalve dat ze een beetje aan de grote kant zijn voor race quads, maar de antennes vielen op. Er staat er een rechtop en die zou best 433 of 900 mHz kunnen zijn zoals [member=142]MetallDanny[/member] al zegt maar de 2 die horizontaal staan heb ik nog niet eerder gezien.
Ik ben dan ook geen radio expert. Binnenkort maar eens praten met iemand die er echt verstand van heeft.
Misschien morgen wel tijden mijn bezoek aan de TusExpo.

Ik denk dat het allemaal 900 of 433 is en dat ze een diversaty ontvanger gebruiken met drie antenne’s ofzo. Wel een behoorlijk overkill lijkt me :lol:

En zoals [member=142]MetallDanny[/member] al zei kun je idd de cloverleaf zien zitten linksboven op de foto.

Daar hebben er meer over nagedacht :-). Waarschijnlijk gebruiken ze diverse zendpunten langs het parcours en zien ze die livestream in hun goggles.

The technology that makes DRL possible is their patented radio technology. It allows the drone to live steam video footage and receive input in a very large area. The areas are often complex as well, with tunnels and whatnot.

Hier vanaf 1.08 hebben ze het over een gepatenteerde " nieuwe radio" techniek waardoor ze in tunnels kunnen vliegen.

Is waarschijnlijk onbetaalbaar voor hobbyisten zoals ik… Zit veel geld achter die productie…

Er is een hoop ontwikkeling gaande ivm video links, waarbij het meeste richting digitaal gaat.
Ik krijg zelf binnenkort een digitale test set van een fabrikant om te testen. Zou minimale latency moeten hebben en klein genoeg om op een race quad te passen.

Het bijzondere aan de DRL link lijkt te zijn dat het analoog is, te zien aan de video feed beelden die er tussen zitten.
Ik denk zelf dat de beste verklaring en de goedkoopste oplossing is dat het hier om diversity ontvangers gaat. Niet een die switched tussen 2 signalen maar meer, zoals 6 of zo. Dan simpel kabels trekken naar de diverse punten en je zou overal redelijk beeld moeten hebben.

Zo’n multi diversity is iets wat ImmersionRC al 2 jaar gelden had ontwikkeld. Het idee was toen om er 6 patch antennes aan te hangen in een circle en op die manier een omni te maken met de ontvangst kwaliteit van een directional.