Disarm switch op taranis

Wie van jullie gebruiken er een dedicated switch om te armen en disarmen, en hoe hebben jullie dit ingesteld in cleanflight. Moet je ook op je min throttle value letten?

En kan ik er ook voor zorgen dat ik alleen weer kan armen als ik throttle op 0 zet ivm het eventueel aanslaan van de motoren in een hoge throttle waarde als de switch per ongeluk nog op arm staat

In de cleanflight configurator tabblad Modes kun je instellen dat via een aux kanaal (hiervoor moet je in je zender een schakelaar op kanaal 5-8 zetten) de ARM mode moet aan gaan. Het meest handig is om dit te doen met je zender en aangesloten accu op je quard. Zorg wel dat de props van je quad zijn.

Kanaal 5 = aux1
Kanaal 6 = aux2
enz…

Stel in de configurator aux1 in bij ARM mode, ongeveer 25% tot 100% van het bereik.
Als je nu op je zender de schakelaar omzet, dan zul je zien dat het vlak van ARM groen wordt, nu werkt het armen met de switch. Vergeten niet te saven voordat je het tabblad afsluit.
Het armen via de sticks werkt nu niet meer.

Getest: indien de throttle stick niet onderaan staat als je de switch overhaald, dan gaan de motoren niet draaien. Wel zo veilig dus. Als je daarna de throttle stick naar onderaan haalt, dan beginnen de motoren te draaien.

Ik zie nog steeds het nut niet in van een arm switch. Gewoon via de sticks werken, het disarmen wordt vanzelf een automatisme.
Zo’n switch vind ik veel te gevoelig wanneer je aan het vliegen bent. Kans is groot dat je er een keer tegenaan stoot met je vingers en de quad uit de lucht valt. Je hebt immers een bril op, je ziet niets. Alles gaat op gevoel.

Daarnaast heb ik Motor_stop uit staan. Je ziet dan dat de quad gearmed is doordat de motors op een laag toerental beginnen te draaien.

Je moet ook niet als Stevie Wonder zitten te vliegen.

Ik maak wel dezelfde bewegingen met mijn hoofd tijdens het vliegen :lol:

Ja, pas op dat als je achter jezelf vliegt je niet je hoofd te ver laat hangen. Die meloen vol water is prima in staat je videosignaal te blokkeren. Ofwel, antenne de lucht in!

Ik denk dat ik zo’n nekbrace aan ga schaffen! :lol:

Hahaha…visuals! :lol: :lol: :lol: :lol: