Diatone ZMR250 PCB Board For ZMR250 Quadcopter

Gisteren besteld en hoewel er staat dat het pas weer 5 Juni leverbaar is hij toch vandaag verscheept.

Koste 5.61 Euro inclusief verzending. Weet niet goed wat ik kan verwachten :slight_smile:

Lijkt best veel op blackout PDB. Die kost overigens zo’n 15 euro dus op zich is die 5 zoveel niet eens heel belachelijk. ZMR frame is ook maar 30 euro ofzo tegen 150 voor blackout :slight_smile:

Zag hem ook voorbij komen ja.

Wilde eerst ook voor een ZMR250 gaan, aangezien daar PDB’s voor te krijgen zijn.
Op RC Groups een draadje gevolgd, maar daar alleen maar gedoe over levering etc.

Daarna kwam ik die op Banggood tegen via de Banggood mail. Maar toen lag er al een Blackout in huis :wink:

Ik heb die anderen op RCModels ook gezien en inderdaad levering schijnt een probleem te zijn.
Dat is dus de reden dat ik deze besteld heb.

Overigens als je nog motoren zoekt, deze zijn in de aanbieding op banggood UK http://forum.banggood.com/forum-topic-28329.html
Ik heb de zwarte versie besteld. Die zijn nog eens 1 euro goedkoper.
Volgens de spec 2-3S maar op 4s doen ze het ook.

De Blackout heeft gister zijn eerste vluchten al gemaakt met Cobra’s ;D

Ben begonnen aan de bouw van de ZMR. IK heb een daarje in boue=w verslagen gestart,
Ik wil hem wel eens vergelijken met de blackout. Iedereen is daar erg enthousiast over maar dat mag ook wel voor het prijs verschil :lol:
Is er al video van de BO?

Heb hem vorig week binnen gekregen

ik heb hem ook besteld, moet de setup toch wel wat netter van worden is mijn bedoeling. Post je een pic wanneer je hem ingebouwd hebt?

Ben even druk. Maar dit weekend maak ik hem af en zal ik ook bouw foto’s posten.

PCB van Dailtone via banggood beviel prima, zaten led strips bij zelfs. erop leggen, zijkantjes solderen en klaar…

5V en 12V aansluitingen wel kabeltjes aan gehangen maar niet gebruikt nog.
Met al dat kabelgeweld vraag ik me af hoe je het zonder PCB allemaal in een 250 kunt proppen. De Imerssion 25mW die bij mn FatShark zat is ook nogal een de grote kant dus het is echt proppen allemaal.

ik heb hem van de week ook ingebouwd. Wanneer je de esc’s op de armen monteerd is de pdb super, maar ik ben op het laatste moment van plan veranderd om de esc’s onder de pcb te plaatsten en dan is hij eigenlijk wat overbodig geworden. Je moet zoveel draden alsnog trekken dat ik de contact puntjes vrij laat en ze gewoon direct naar mijn batterij stekker trek.

Over de kwaliteit van de pdb geen klachten, je bouwt er makkelijkere setups mee dus zeker een aanrader.

Ik krijg de mijne (Diabtone ZMR250 PDB Banggood) ook snel binnen.

Ik lees ook dat hij niet op elk frame past. Gaten komen niet overeen.
Welke frames hebben jullie gebruikt? Waar gekocht?

[member=277]Hoek_NL[/member] Ja wordt tijd dat die ImmersionRC VTX eens wat kleiner wordt.

[member=288]wortel[/member] Dan moet je wel speciale spacers gaan gebruiken en je hebt meer werk als er eens eentje vervangen moet worden. Kijk uit voor kortsluitingen via het CF frame.

[member=194]Royce[/member] Mijn zmr250 komt bij surveilzone.com vandaan. Alles paste perfect qua gaten.

inmiddels een kleinere set besteld (200mW tx+600VLcam) omdat ik de fatshark cam niet lekker vast kan zetten, zit een los printplaatje bij en past niet in het frame-plaatje…

Zag een mooiere PDB van TeamLegit, ook uitverkocht trouwens, twijfel nog, want hoewel de ZMR prima vliegt en flink wat kan hebben wil ik ook wel een keertje een BlackOut in elkaar knutselen. Kan wel geld blijven uitgeven… :slight_smile:

Top, gaan we daar ook eens kijken!

[member=277]Hoek_NL[/member] De ZMR250 is toch effectief een BlackOut Clone?

Er zijn mooiere en uitgebreidere PDB’s maar ik kon ze ook niet vinden. Is ook niet echt nodig :slight_smile:

het lijkt op elkaar maar veel verschil in kwaliteit. de zmr is ook met t goedkoopste opgezet, de BO wil ik dan met full naze en meer power, betere motoren etc.
heb nog een minimOSD liggen, die kun je op een nucleus PDB direct aansluiten.

wat ik me nog afvraag, de diatone heeft aansluitingen voor het ESC signaal kanaal, die 4 komen dan in het midden aan de zijkant bij elkaar naast de 5V aansluiting, vandaar naar de FC.
zou je dat signaal zonder aarde kunnen gebruiken, maw de aparte 5Vout als voeding voor de Naze, en dan van de 4 ESC’s alleen het signaaldraadje gebruiken?
de Afro’s geven lineaire spanning dus ik heb ze nu alle 4 direct op de naze incl de +
maar t zit voor de 2 achterste veel te strak, dus wil t anders doen.

Nooit alleen 4 signaal draden aansluiten, altijd de - erbij gebruiken.
Ook nooit alle 4 de + draden tegelijk aansluiten, kan lang goed gaan, maar gaat gegarandeerd een keer fout.

Ik heb hem bij banggood weg. De gaten kloppen idd niet 100% maar boortje er door heen was genoeg om dit op te lossen.

De 4 massa draden idd niet vergeten, anders krijg je rare klachten. Maar wat bedoel je met de 4 plus draden niet tegelijk aansluiten Freakert??

[member=288]wortel[/member] De ESC hebben alle een plus draad ook (de rode) als je een ESC met een BEC hebt. Als je 4 verschillende power bronnen aansluit kunnen die elkaar gaan tegen werken.
Het beste is dus van 3 ESC draden de rode draad af te knippen.

Als je opto ESC hebt heb je geen 5V van je ESC en dan moet je een losse BEC gebruiken.