Deformation insect 130

Gents,

Ik ben door verschillende mensen gevraagd om een bouwverslagje te maken voor deze ultra micro brushless fpv quad. Aangezien ik hem al gebouwd hem kan ik niet per fase foto’s laten zien echter wel het resultaat. Omdat het toch een lastige bouw is tov een 180-250 size zal ik wat tips meegeven. Tevens zal ik de shopping cart delen om een dergelijk micro te bouwen.

Shopping cart:

Banggood
FVT LittleBee 20A ESC BLHeli OPTO 2-4S Supports OneShot125 For RC Multirotors
EMAX Buzzer For Skyline32 Acro Advanced Flight Controller
Deformation Insects 130MM Carbon Fiber Frame Kit QAV Quadcopter Multicopter
10 x JST Connector Plug With Connect Cable For RC BEC ESC Battery
Eachine 1104 BG1104 4000KV Motor For 100-150 Glass Diatone 150 RC Multirotor Frame Kit

Matek Mini Power Hub V3 PDB (5V & 12V BEC)
AfroFlight Acro Naze 32 Flight Control Board
http://www.hobbyrc.co.uk/cc1568-plastic-cased-600tvl-120-degree-wide-angle-tiny-fpv-camera-with-mic

Reden van bepaalde componenten:
Little bee 20amp: iedereen verklaarde mij voor gek maar een goede regelaar is het halve werk ;). Deze regelaars wegen minder dan een dys xs 10 en de performance is super. Een een paar euro meer heb je dus top regelaars

Eachine 1104 4000kv motors ipv 1306 3100kv. Hier heb ik lang over na gedacht en veel gelezen over beide motors. Ik hoorde van veel mensen dan de 1104 gewoon niet voldoende power gaven. Laat mij dit meteen ontkrachten, de 1104 hebben zat power. De vraag is meer wat wil je met de quad doen? Het Antwoord is simpel: ga je in kleine parkjes, speeltuintjes of in eigen tuin vliegen dan zijn de 1104 ruimschoots voldoende. Zie link: https://youtu.be/ienSkIPveds
https://youtu.be/4SlDZlX4nWk

Geïntegreerde pdb van matek: reden is simpel. Deze pdb heeft een 5v & 12v bec en ook nog een filter voor je fpv.

Lipo: 3s 450mah 50c. De combinatie van de 1104 en 450mah 3s lipos is perfect. Deze bouw moet zo licht mogelijk zijn om de beste performance te krijgen. Mijn micro zonder lipo weegt 120gram, met lipo 160gram.

Nu wat bouw highlights en tips:
Ik heb besloten om de regelaar onder de armen te plaatsen:

Je kan dan de motor wire’s via de buitenkant naar onder buigen. Ik heb wat krimpkous over de motor wire’s gezet zodat deze niet beschadigen.

De motor wire’s van de 1104 zijn erg delicaat dus niet strippen!! Je kan het beste met een aansteker de tip van de wire even weg branden.

Goed te weten dat het precies passende schroefjes moet gebruiken om de motors aan de frame te monteren. Ik heb in eerste instantie te lange schroeven gebruikt waardoor de motor het niet goed deed.

Omdat de bootloader van de regelaars BLheli is kan ik alleen met de signal wire van de esc direct op de Naze solderen. De ground van de regelaar heb ik eraf gehaald. Met deze setup kan ik via cleanflight de settings van de regelaar aanpassen.

Eigenlijk heb ik geprobeerd om zo min mogelijke bedrading te gebruiken en alles direct op de componenten re solderen.

De camara die ik gebruik is de kleinste in zijn klasse en echt raadzaam, wel cmos maar prestaties zijn top tot nu toe.

Ik vlieg momenteel met betaflight 2.20 met airmode.

Kan niet anders zeggen dat dit echt een leuke quad is om mee te vliegen. Omdat hij zo klein is en toch voldoende power heeft durf je meer…

Als jullie vragen hebben mogen jullie mij altijd benaderen.

P.s. Ik heb deze write up op mijn telefoon gedaan dus let niet op grammatica :wink:

Lekker bezig!! En een nette build, dat blijf ik lastig vinden met zo’n een kleine setup :thumbup:

Mooi hoor, vooral die onderste film… :lol: :clap: 8)

Ik probeer me nog in te houden!

Vet hoor :thumbup: Gaaf ding!

Bedankt voor het delen van deze build. Ziet er gaaf uit!

Omdat de veldjes waar ik vlieg vrij klein zijn en/of druk bevolkt heb ik ook besloten een kleinere quad te bouwen. Ik heb veel componenten van je overgenomen, eigenlijk alleen een ander frame (diatone spadger, 150mm) en ik heb gekozen voor de DYS 1306.

Alleen twijfel ik nog voor welke batterijen ik zal gaan. Ofwel de 450mah of 850 mah. Ik ben benieuw hoeveel vliegtijd jij haalt met 450 mah? Mogelijk wordt 850mah wel te zwaar.

Gisteren live gezien… erg mooie machine

Gisteren live gezien: vloog iedereen eruit! Wat een beest(je)!

Thx guys! Een opmerking. Ik ga de motortjes toch ruilen voor de nieuwe dys 1306 4000kv. Degene die er nu opzitten zijn de 1104 4000kv maar gaan erg snel stuk helaas :frowning:

Hoi,

Je filmpjes hebben mij ook zover gekregen dat ik er ook een heb gebouwd, ik heb alleen Emax 1806 motoren erop gezet, deze had ik nog liggen. En ik vlieg hem op 4S :lol:

De camera en VTX heb ik nog niet binnen, dus vlieg nu nog even LOS.