December 2015: De Onofficiele Roll Award

Hey

Idee van de contests is leuk, dus weer een contest!
Niks officieels, 1e prijs zal niet meer zijn als “opscheprechten”.

Aangezien het indoorseizoen in volle gang is, een indoor contest!

Wat moet je doen?
Uiterlijk 31 Dectember 2015 een video insturen van het meeste aantal rolls aan een stuk achter elkaar indoor met een FPV Racer die je ooit gemaakt hebt.
1 voorwaarde, en dat is dat je naderhand nog door kan vliegen.

Wat kun je winnen?
Opscheprechten dat je het meeste aantal indoor rolls gemaakt hebt in 2015

Hoe werkt dit?
Vanaf vandaag heeft iedereen 3 en een halve week de tijd om het meeste aantal rolls aan een stuk achter elkaar indoor ooit in te zenden.
Op 31 December word bekeken wie het meeste aantal rolls gehaald heeft.
Inzenden doe je door in dit topic te reageren met je video. Begeleid de beelden uiteraard met een verhaaltje en/of foto’s, want smeuïgheid is natuurlijk zeer belangrijk bij de beoordeling.

Zijn er ook regels?
Uiteraard. We doen dit voor de lol, en om het leuk te houden hebben we een paar regels:
Je mag alleen je eigen materiaal insturen. Dit kunnen we uiteraard slecht controleren, maar we gaan uit van de eerlijkheid en sociale controle van de community.
Het gaat exclusief om FPV racers. Geen DJI Phantoms of Parrot Bebops etc. dus.
Er moet natuurlijk een video van zijn. Dit hoeft geen FPV video te zijn. Een video door een omstander gemaakt mag ook. Zolang het maar de piloot zelf is die hem inzendt.
Elke deelnemer mag maar één keer inzenden. Je kunt natuurlijk wel je oorspronkelijke inzending wijzigen als daar behoefte aan is.
Vals spelen leidt tot diskwalificatie voor deze en alle toekomstige awards.
We behouden ons het recht voor om de regels ten alle tijden aan te passen indien dat nodig blijkt.

Inzenden maar!

Ik zal nog eens kijken of ik een prijs kan regelen :slight_smile:

wie de langste vliegtijd heeft die wint dan :slight_smile:

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je tussen de rolls door weer ‘normaal’ gaat vliegen om hoogte terug te winnen. Als jij het voor elkaar weet te krijgen om in een parkeergarage non stops rolls te maken tot je accu leeg is ben je terecht de winnaar. ;D

En Air Mode komt precies op tijd voor deze challenge. :thumbup:

oh verkeerd gelezen. Dan moet er een hoogte limiet komen voor de garage. Denk dat mijn record 2 rolls is in parking.

Is het LOS ook goed :slight_smile:

Hehe…AIR MAX time will be extended :wink:

Super uitvinding AIR MODE[emoji7]

Weer een top uitvinding inderdaad, die AIR MODE! [member=284]BorisB[/member] to tha max :clap:

We hebben een sporthal van 9 meter hoogte voor handen. Eens kijken of iemand nog de max aan rolls eruit kan halen!
Al weet ik niet of we binnen 3 weken nog daar komen… In januari sowieso.

Het meest aantal rolls in een 2 meter hoge garage is een zware uitdaging!

Thanks!

is misschien te berekenen. Theoretisch maximaal haalbare is 2000deg/sec. Oftewel 5,5 omwentelingen per seconde.Misschien valt hiermee te spelen.

Haha, in januari ergens zitten we er weer. Ik hou je wel op de hoogte :wink:

Je kunt jezelf omhoog lanceren en alvast terwijl je in het opwaartse van te kogelbaan zit beginnen met wentelen.

ja maar die 2000deg/sec blijft limiet van gyro. Dus als je weet hoeveel tijd je krijgt bij de punch en naar beneden kun je het uitrekenen. wel wat spare props mee natuurlijk :slight_smile:

Boris programmeert gewoon een roll mode waarbij hij enkel een switch hoeft vast te houden. :lol:

Vraag is idd waar dit gaat eindigen…
Vlieg in full scale ook liever een ultralight met enkel snelheid- en hoogtemeter - gezicht volop in de wind, dan een Airbus waar alles automatisch gebeurt… (niet dat ik dat ooit zal kunnen/mogen :lol:)

Waarom mag een Phantom in een parkeergarage niet mee doen :slight_smile: die wil ik daar wel eens wat rolls zien maken hoor ;D

December is afgelopen, dus deze award kan bij gebrek aan inzendingen niet uitgerijkt worden.

Hopelijk volgende award meer reacties.

December was geen topmaand wat vliegen betreft helaas :frowning: