D2204-2300KV breekt bij opschroeven props

Ik heb zojuist voor een 2de keer in korte tijd, sowieso in korte tijd, want ik vlieg pas een paar weken, de schroefdraad van een motor afgebroken. Ik probeer de propellors wel enigzins aan te draaien, maar heb helemaal niet het gevoel dat ik ze te strak aan draai.

Is dit gewoon een slechte kwaliteit (het zijn merkloze motortjes) of moet ik die dingen wat voorzichtiger behandelen?

Gewoon heeeeel slechte kwaliteit is mijn guess.
Je zou eerder de prop tot moes moeten draaien lijkt me dan dat de as breekt.

:frowning: Dat zou zoals Bjorn zegt niet mogen gebeuren bij normale motors. Geld terugvragen!

Tja… merkloos en goedkoop, dat zegt het al! De moeren op de Cobra motoren draai ik altijd hard aan. Gebeurt echt niets mee.

bedankt jongens…

Ik ga denk ik een setje T-MOTOR MN2204 2300KV bestellen, omdat MRP die direct op voorraad heeft.

Mn huidige hebben links of rechtsom draaiend schroefdraad waardoor de draairichting wordt bepaald, dat lijkt voor deze niet te gelden… Kan ik wel gewoon dezelfde propellors gebruiken bij deze motors?

Welke props zijn dat? In principe kun je alle props gebruiken in dat formaat. Sommige zullen je Lipo’s sneller leeg trekken in combinatie met deze motoren dan anderen. Props zijn vaak ook een persoonlijke keuze.

Het zijn 5030s. Volgens mij ook merkloos :slight_smile: