Cobra 2206 2400kv

Ik heb een setje Cobra 2206 2400kv motoren en nog veel pech met de ESC’s die ik gebruik op deze quad. Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat de LittleBee 20A BLHeli_S ESC deze motoren niet aankunnen. Ik heb inmiddels 4 Esc’s in rook zien opgaan.

Ik heb nog niet eerder een quad met 2206 motoren gehad, maar hebben die misschien 30A esc’s nodig ?

20A lijkt mij inderdaad te weinig. Welke props gebruik je? Want die hebben ook grote invloed op het aantal ampères. En wat voor lipo? 30A ESC’s lijkt mij voor zo’n setup wel het minimum.

Ik gebruik Dal T5040V2 props en 4S Lipo’s (MRP en SMC).

Bij nader inzien denk ik dat 20A gewoon te weinig is, ongeacht de props. FVT Littlebee_S 30A zijn beschikbaar, evenals tig andere 30A exemplaren. Dat verhelpt hoogstwaarschijnlijk je probleem. En zijn je ESC’s dik ingepakt met meerdere lagen tape en krimpkous? Want idealiter worden ze nog een beetje gekoeld.

Ik zou 30a esc’s pakken, en probeer er eens achter te komen hoeveel A je setup gebruikt, ik test nogal eens met een core pnp pro en losse current sensor, dan heb je een indicatie

Ik heb zelf emax 2205 2600kv met 5x4x3 props doen die 20a+ En met 5x4,5x3 ruim 33a

Okee, bedankt voor de reacties. Ik zal 30A BLHeli_S esc’s op deze quad zetten.

Je zou het eens kunnen proberen met HQ5040x3… die vragen veel minder van je setup dan de DAL5040x3… Dat zijn echte slurpers.

Ik vlieg nu met de nieuwe Cobra Champions en Cicada 20A BlHeli_s ESC’s. Die vragen ook flink wat, maar in combo met HQ5040x3 geen probleem op dit moment.