cloverleaf antenne ?

dus ik wou snel een FPV antenne set hebben en in Nederland, dus ik Google daar na…
Kwam bij http://www.v-nix.nl/droneflyer-spironet-cloverleaf-antenne uit… niet verder veel naar details gekeken,
Dat moet goed zijn dacht ik, maar wat ik kreeg, waren zgn dual band mushroom antennes, meteen weer gemailed naar v-nix,
(de naam alleen al) geen antwoord, gebeld, en ze zouden er naar kijken, ik had al bon en produkten op de foto gedaan, en ge attached…
Onder tussen kreeg ik een mail van ze om een produkt review te doen… ??
Heb daar dus een goede negatieve van gemaakt :slight_smile: en later ook nog gemailed naar ze dat ik gewoon mn geld terug wou, en hoe verder te handelen, in antwoord daarop “u krijgt u geld terug, en bij wijze van uitzondering hoeft u niet de antennes terug te sturen, andere klanten zijn wel tevreden…” bla, bla .etc…
Goed… deed nog wat onderzoek, (gegevens en foto’s op de v-nix site kloppen ook niet) en Zag bij RC Modelreviews, en IBCRAZY dat deze antennes gewoon troep zijn … https://www.youtube.com/watch?v=1wlGkaNAdPo
Dus komt het er op neer dat v-nix geen FPV antennes in voorraad heeft.
Terwijl de site wel zgn keurmerken heeft, oogt het goed, maar helaas weer een ervaring rijker, en heb een goede FPV antenne set bij Toemen gekocht, die wel goed en snel is…
[edit] Ik zie net dat ze deze antenne set er uit hebben gehaald… nav mij denk ik… :slight_smile:

ja inderdaad die layout van de site doet al wat sprietjes omhoog staan

hahaha

zou het ook werken als je zuur bent nadat je een quad tegen een boom hebt geparkeerd, of 15cm de grond in???

Nou, heb inmiddels al mn geld terug, en de antennes heb ik ook nog, ik hoef denk ik geen review te schrijven want ze hebben deze ook niet meer, heel jammer, denk je de nederlandse economie te steunen :slight_smile: wordt je eigenlijk toch naar China gejaagd, door dit soort rare winkels op het nederlandse internet, Gelukkig zijn er toch ook aardig wat goede Nederlandse copter webshops die ook nog eens goed naar hun klanten luisteren, v-nix heeft wel een Tweakers “keurmerk” daar had ik mij dus nix van moeten aantrekken, een zure smaak, ook zonder de snoepjes :slight_smile:

Ik haal m’n antennes bij www.ftec-shop.nl altijd netjes de volgende dag binnen

Ja, klopt, maar f-tec shop had weinig keuze voor mij, want je moet ook nog eens de juiste SMA hebben, etc… Deze die ik nu heb, zijn volgens mij ook van betere kwaliteit, heb ook al eens bij f-tec shop dingen gekocht, ja, en dat gaat ook snel, Maar Toemen ook :slight_smile:

Ik vind het wel een beetje makkelijk om na een negatieve ervaring een webshop zo de grond in te boren. Ik heb al een aantal keren wat dingen besteld bij V-nix (niet drone gerelateerd) en dat is altijd netjes afgehandeld.

Daar moet ik wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met de aftersales, dus daar kan ik niet over oordelen.

Zo gaat het toch vaak, gaat er iets goed bij een winkel? Dan hoor je dat (bijna) niet en gaat er iets fout, dan is men er als de kippen bij om dat wereldkundig te maken.

Informatie blijkt gewoon niet te kloppen, wat ik kreeg, waren geen spironets, gewoon super slecht, informatie en foto’s kloppen ook niet, ik heb er geen vertrouwen meer in, maar goede ervaringen meld ik ook, die staan ook in dit forum !

En dan ga je na zo’n ervaring naar Toemen… hahahaha :lol: Sorry, kan nog niet stoppen met lachen… hahahahah :lol:
Als je ergens geen geld naartoe moet brengen, is het daar wel! Die hebben het woord ‘service’ duidelijk niet uitgevonden.

Wat Roy zegt :wink: Toemen breng ik het liefste geen stuiver meer naar toe. Gewoon bestellen bij quadcopterracing.nl of multirotorparts :slight_smile:

Nooit problemen gehad met Toemen.

Toemen is voor mij ook voorbij…

Na 3x een bestelling terug te moeten sturen voor eindelijk de juiste receiver te krijgen…

En de service is echt bar slecht… Heb 1x de fout gemaakt om er heen te gaan 2 hele mooie ‘zeggen ze’ winkels… Ze hebben alleen niks… Niet eens een simpele 5045 propellor…

Alleen maar DJI zooi… Daaraan merk je al dat t om geld gaat en niet om de hobby…

Mijn mening dan he :stuck_out_tongue:

Ja, maar Toemen heeft soms dat wat ik nodig heb, niet een winkel heeft alles (in voorraad) MRP heeft veel op de racequad afgestemd, dat is idd mooi, maar heeft ook wel eens geen voorraad.

Dat ding van v-nix is nog geen eens een clover leaf antenne…

De ImmersionRC spironet antennes zijn hetzelfde van binnen en op diverse webshops worden die ook verkocht als cloverleaf.

Wat jij laat zien is één van de verschillende soorten antennes voor een fpv set.

Deze lijkt een beetje op een spironet maar werkt zeker slechter!

Lobes hebben de verkeerde vorm, zien er platgeslagen uit. Ook zijn twee lobes niet terug aangesloten naar de ground wat er eigenlijk een soort dipool met twee lobes van maakt (vreemd).

Zeer zeker NIET! ImmersionRC SpiroNET antennes zijn de originele en zien d’r niet zo uit, dit is geen cloverleaf.

ik ga ook niet geloven dat die antenne een lekker symmetrisch patroon geeft… echt een vaag ding.

Ja, ik zag dus ook dat Bruce van RCmodelreviews (Youtube) het een waardeloos ding vind in zijn tests, op v-nix stond ook een hele verkeerde omschrijving, maar wel de juiste fotos zag ik later.