CleanFlight "Waiting for data" als accu aangesloten wordt

Een van de motoren draaide vrijwel niet meer. Bij poging ESC’s te calibreren bleef CleanFlight hangen met melding “Waiting for data” zodra is de accu aansluit.
Ik vermoedde dat beide kwam door defecte ESC, deze vervangen en idd beide problemen opgelost.
Maar nu wat aansluitingen op de NAZE toegevoegd voor buzzer, en nu heb ik hetzelfde probleem weer. Alle motoren doen het wel.
En CF doet het via USB ook goed, kan config aanpassen en saven. Maar als ik de accu aansluit dan hangt de boel…

Op internet alleen de oplossing om CF te updaten, maar dit is de laatste versie volgens mij (0.65)

0.65 is de app, CF zit op 1.9.0

0,5A BEC is ook wel heel weinig om alles uit te voeden.
Voor alleen ontvanger en naze is dat genoeg, wil je meer, dan uit een 2e BEC stroom aftappen.

Naze+D4R-II is max 200mA. Met een minimosd of 8 ws2812b leds (~500mA) erbij zit je dan tegen brownouts aan te kijken.

Ja sorry, ik had t over de config tool, 0.65, CL op mijn Naze is 1.9.0, 31-mei. Er is een 6-juni versie, maar dat zou t probleem niet mogen zijn lijkt mij.
Misschien is de Naze toch fucked, maar ik vind het zo raar dat ie op usb wel gewoon te benaderen is, maar met accu niet meer…

opgelost, poort probleem, had tx/rx in gebruik voor OSD, koppel ik die los dan wel ok met aangesloten accu…

Als je ppm gebruikt kan je ook uart2 gebruiken voor het osd. Verder is het geen gek idee om ervoor te zorgen dat je de osd kan uitschakelen als je de CF configurator aan het gebruiken bent.

configurator gebruikt inderdaad uart1 :).

je hebt nog uart2 en 2x softserial voor andere zaken.

thanks, ik had wel de port setup tab gezien, maar ging er niet van uit dat 2 fysieke uitgangen (usb & rx/tx) op 1 poort zitten,
maar het kan en is dus ook 't geval.

‘Remember UART1 is shared by USB and Rx/Tx on the board.’

Geen probleem, als je t maar weet :geek:

Ik had dit probleem ook. Ik heb toen de Minim OSD software vervangen en geen probleem meer. Ik gebruik nu scarab-osd.

bij mij was het echt usb en tx/rx tegelijk gebruiken. kan het reproduceren ook.
m’n minimOSD is overleden, maar heb nu de micro minimOSD, die kwam met de MWOSD van scarab geleverd.
Vreemd genoeg kreeg ik 1.4 niet werkend, 1.3 doet t wel prima.
Is een 1.5 in ontwikkeling, wil ik nog gaan proberen, kleine donatie gedaan aan t github project, vind de setup gui nml top en ik weet hoeveel uren gaan zitten in zoiets ontwikkelen. Zelfde voor Cleanflight.