Cleanflight met Betaflight 2.1.6 Naze 32

hier weer wat beginnersvragen:

de zmr250 deed het prima met baseflight, maar na alle positieve reacties besloten cleanflight te installeren met betaflight 2.1.6

configuratie precies gelijk aan de setup in baseflight.

nu de problemen

bij hooveren (wat ik als beginner nog steeds veel doe!!!) wiebelt hij zowel in Angle mode en in Horizon mode als een gek. als ik gas geef dan is het weg, maar afdalen wiebelt ook weer heftig)

wat moet ik hier mee doen, ben maar even terug gegaan naar baseflight (mn zoontje van 10 vliegt er ook mee, dus ben voorzichtig (er))

Had je verandering aangebracht in de PID’s van Betaflight? Standaard moet dat al heel goed vliegen in de meeste gevallen namelijk.
Als je de PID’s van baseflight hebt overgenomen in betaflight kan het daardoor gekomen zijn.

ik heb een full chip erease gedaan bij installeren van betaflight

en deze beginner heeft zich nog niet gewaagd aan het veranderen van de PID’s :crazy:

Hoi Jaagpad,

Als beginner zou ik niet beginnen aan Betaflight, deze firmware is eigenlijk alleen geschikt voor vliegen in Rate mode met de nieuwe optie Air Mode. Hoewel het ook wel Horizon mode ondersteunt. Maar de echte voordelen van Betaflight zijn alleen beschikbaar voor vliegen in Rate of Acro mode.

De software releases van Betaflight zijn ook veel frequenter, het is dan ook verstandig om de RCGroups tread regelmatig door te nemen.

Begin eerst eens met de switch van baseflight naar cleanflight, dat is prima te doen. Betaflight is zoals de naam aangeeft echt beta software, alleen gebruiken als je weet waar je mee bezig bent.

Had mn naze rev6 ook eerst alleen aan cleanflight

Dat werkte helemaal niet, dus toen ik las over betaflight dacht ik, die problemen zijn weg.

Laat m voorlopig maar in baseflight en ga eerst maar leren vliegen :wink: