cleanflight / baseflight met OSX (EL Capitain) en NAZE Afroflight 32 rev6

ik heb een Naze Afroflight 32 erv6, deze ik ik configureren, echter ik kom niet verder dan een blauw lampje

bij het aansluiten begint rood en groen te knipperen, dan blijft groen en blauw aan, na een seconde of 5 gaat groene lampje ook uit. (buzzer blijft wel hinderlijk beepen, die maar even los gehaald)

kan op het net zo 123 niets vinden.
wie helpt me in de lucht???

Heb dat probleem soms ook, dan probeer ik eens zonder of met lipo de naze te connecteren. Meestal maakt hij dan wel verbinding.
'k ga ervan uit dat de fc reeds ingebouwd is?

JA, Flightcommander is ingebouwd

net met met een lipo geprobeerd,

leds gaan aan op board, motor doet een deuntje, maar er gebeurt niets. heb zowel met cleanflight als baseflight geprobeerd

Je kunt de Naze het beste programmeren door alleen de USB aan te sluiten, het is niet nodig om de accu ook aan te sluiten.
Heb je ook de Tx zender aanstaan? Zo niet, dan is dat gepiep dat de fc geen signaal ontvangt.

Ook als er verder niets op de naze aangesloten is reageert ie niet

Zender staat nog niet aangesloten

Als de verbinding met een andere Naze32 wel lukt op je computer (alle drivers werken) is het duidelijk dat je bordje stuk is…

Flash ook steeds onmiddellijk de naze als ie uit de verpakking komt. Bij defect kan je de garantie nog verhalen, als er al aan gesoldeerd is kan je het vergeten natuurlijk…
Heb ook al werkende rev6 bordjes…

dit is mijn eerste build, dus heb nog geen ervaring hiermee

dat flashen, kan ik dat ook zonder cleanflight?

garantie tot de voordeur, ding komt uit china

heb nog wat coaching nodig!

Komt inderdaad veel bij kijken. Wij zijn ook allemaal beginners hoor, zo lang bestaat heel het race gebeuren nog niet + de evolutie gaat ook zo snel dat je constant achter de feiten aanloopt ;D

Mijn eerste lessen heb ik gevolgd bij mr. Painles360.
Hier vind je zijn uitleg aangaande de Naze32 (let wel dat dit filmpjes zijn van begin dit jaar dus zooooo achterhaald… maar zal je toch al een inzicht geven wat je kan verwachten en wat te doen…

Veel plezier!

mmm, geprobeerd eerst het board te flashen

hij geeft de foutmelding: no response from the boot loader, programming Failed.

lijkt toch wel of hij geen verbinding met het board kan krijgen. ik heb alle stekkers verder van het board afgehaald, dus daar kan het niet aan liggen?

heb het op 2 macs geprobeerd

Zo loop ik al een aantal dagen te klungelen met een gloednieuwe Naze32 Rev5…
Exact hetzelfde probleem, ‘no response from bootloader’. Zelf met de bootpads op de Naze geen reactie.
Lijkt er bijna op dat er een aantal bordjes in omloop zijn die gewoonweg niet goed zijn.

Ik hoor dat steeds meer mensen dit probleem hebben. Lijkt wel een slechte batch of zo waar geen goede bootloader op staat.
Er is nog een optie om de Naze met een soort STM programmer te bewerken, maar dat zou naar mijn mening niet nodig moeten zijn met een nieuw bordje. Bootloader zouden gewoon in orde moeten zijn.

draai jij cleanflight vanaf een windowsmachine?

Zowel via mijn MacBook als een Windows 7 Virtual Machine op mijn Mac lukt het niet.

het is gelukt.

baseflight doet het nu in OSX

heb de Silicon Labs VCP Driver.pkg opnieuw geïnstalleerd, nu doet hij het.

Misschien even een nieuw topic voor een nieuw probleem?

staat al in mn beginnersverslagje :thumbup: