CK racing F3 output 3 naar esc doet het niet

Goedemiddag,

Mijn quad zo goed als klaar. Alleen nog wat kleine afstellingen aan het doen.
Nu blijkt dat er 3 motoren draaien en 1 niet (uitgang 3 van FC) het is niet de esc of motor, deze namelijk getest op pin 4 en dan draait deze goed.
Soldeerwerk zou het niet moeten zijn.
Iemand idee?
Bedankt alvast

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Ik zou zeggen dat de 3e uitgang van je flightcontroller defect is dan. Je kunt de FC er eens uit pakken en weerstand meten op de uitgangen van de FC, deze zouden allemaal ongeveer gelijk moeten zijn.

Zo iets vermoed ik zelf ook al… is het mogelijk om ipv. De derde uitgang bijvoorbeeld een andere uitgang te gebruiken / in te stellen?

Jazeker, je kunt hem een custom mix geven. Ik heb alleen even niet geheel in mijn hoofd zitten hoe dat gaat. Mocht je er niet uit komen dan zou ik eventueel je fc kunnen repareren.

Dank je! Ik ga die custom mix proberen, deze link gevonden met goede uitleg https://youtu.be/xDpWLFswHUc

Ik kwam hem ook net tegen:

mixer custom
mmix reset
mmix 0 1 -1 1 -1
mmix 1 1 -1 -1 1
mmix 2 0 1 1 1
mmix 3 1 1 -1 -1
mmix 4 1 1 1 1

Als je dit in je CLI plakt zou motor output 5 als output 3 moeten werken.

Ik heb ook een CK racing F3, een clone van de SP Racing. Bij mij werkt echter de buzzer niet. Als ik de schakelaar op de zender omzet, dan piept de buzzer niet. Ik heb even de voltage opgemeten. Hij geeft maar 2,56 volt spanning naar de buzzer vanaf de FC, dat moet 5 volt zijn. Er is dus iets niet goed.

Er zijn dus best wat problemen met de CK F3 racing clone. Met de SP F3 Racing clone van banggood, dus niet de CK variant, schijnen minder problemen te zijn.