CJMCU microquad board kan niet flashen

Goede middag,

Ik heb sinds dit weekend een CJMCU microquad board en deze netjes in elkaar gezet zoals Oscar Liang heeft omschreven.
CJMCU via Funduino usb serieel module aan mijn pc gekoppeld en cleanflight via Crome app’s opgestart.
als ik nu connect kies in cleanflight dan krijg ik de foutmelding No configuration received of Unrecoverable failure of serial connection, disconnecting…
RX en TX zijn kruislinks aangesloten.
De jumper is los gemaakt.
Power schakelaar staat op POW

Is er iemand die kan helpen
Marcel.

update,
Met baseflight heb ik het probleem ook.
Chrome app ziet de usb-seriel adapter, maar zodra ik op connect druk dan verbreekt hij de verbinding na een aantal seconden.

Volgens mij is het juist de bedoeling dat je die jumper er op laat voor het (de eerste keer) flashen. Daarmee zet je hem in de bootloader modus. Als je hem via de bootloader gaat flashen moet je ‘no reboot requence’ aanvinken.

Het makkelijskte is misschien om deze instructie te volgen: https://www.youtube.com/watch?v=nVF-gQsUu50
(alleen kies je natuurlijk voor de CJMCU variant van cleanflight)

Jaaapp,

Ik probeer ook de firmware te flashen, maar het probleem is dat hij niet connect.
Telkens als ik connect klik dan krijg ik de melding No configuration received within 10 seconds, communication failed
alsof cleanflight de CJMCU board niet ziet.

Wanneer ik het CJMCU board aansluit op de usb/serieel converter dan hoor je in windows een geluid (gevonden apperatuur)
In apparaatbeheer zie ik niets er bij komen.

Misschien heeft iemand nog een idee?

Heb je automatisch updaten aanstaan in Windows? Als het een device is die die niet kent probeert Windows een driver te installeren, die kan met auto-update dan gedownload en geïnstalleerd worden.
Dat Windows een geluidje geeft wil nog niet zeggen dat 'ie er ook iets mee kan, hij geeft alleen aan dat er iets is aangesloten.

Mike,

Ik heb het probleem mogelijk gevonden.
Na wat zoeken kom ik dit tegen

Met wat zoeken komt ik dit stukje tegen.

This board does not have an onboard USB-Serial converter, so an external adapter is needed. I didn’t have one, so I tried to exploit the FTDI FT232RL chip on the Arduino UNO as my Serial Converter, but somehow it just didn’t work. I kept getting the error “no response from bootloader programming failed”.

Ik heb ook een FTDI FT232RL chip op mij Arduino usb serieel module zitten.
Bij banggood een andere usb / serieel module besteld.

Even wachten op de nieuwe module en dan weer testen.
Als hij binnen is zal ik laten weten of het geholpen heeft.

Ik ben benieuwd. Heb je ook al gecontroleerd of jouw bordje de juiste FET’s heeft? Ze hebben een tijd lang verkeerde FET’s gebruikt en dan gaan de motoren nooit draaien.

Ik heb deze gekocht om de mijne te vervangen: http://www.ebay.nl/itm/191674181562

Zou GLB dat nog niet opgelost hebben dan :crazy:

Warning (15 Jun 2015): People have been reporting issue with these boards from Goodluckbuy, they can arm the quad, but motors don’t spin. It appears to be an issue with the FET on recent batches, or soldering. Purchase this board at your own risk. Please let us know if you know what this issue is and if you find a solution

Jaapp,

Geen idee waar die “Fets” zitten, heb net het internet afgezocht maar zie nergens foto’s van waar ze zitten en wat het zou moeten zijn.
Kan jij dit aangeven.

Ik ben er net als Schiksie er van uit gegaan dat ze dit opgelost hebben, in aug. zijn er meldingen gemaakt dat het opgelost zou zijn.

Hoera de CJMCU board is geflashed. nieuwe simpele usb / seriel converter gekocht en deze werkte.
Nu alles in elkaar gezet en deze aan cleanflight configurator geplaatst.
Even voor alle duidelijkheid, ik heb een vd5m ontvanger.
kanaal 1 op PA0
kanaal 2 op PA1
kanaal 3 op PA2
kanaal 4 op PA3
kanaal 5 niet aangesloten.

Nu zit ik vast. wat moet ik nu verder doen. moet ik iets in cleanflight aanpassen?
Moet ik in mij frsky x9d plus zender iets doen?

Ik heb geen idee dit is de eerste keer dat ik hier iets mee doe.

De taranis is inmiddels geflashed naar opentx 2.1.x en bind aan de VD5M receiver.