China post

Hallo,

Heeft er iemand wel een keer iets verzonden met chinapost? Bij mij blijft de zending hangen bij: Departure Export customs. Schijnt wel normaal te zijn. Vroeg me alleen af of iemand dit ook heeft gehad?

Gewoon rustig afwachten… die track and trace status is geen peil op te trekken.

Wanneer het langer dan 3 weken duurt, contact opnemen en hun laten uitzoeken waar je pakketje is. Ze zullen waarschijnlijk aangeven dat dat enkel weken duurt als het pakketje echt kwijt is.
Let op dat je met Paypal binnen 45 dagen een claim moet starten. Zoek het even na, volgens mij was het 45 dagen.
Binnen die tijd dus een claim starten. Wanneer ze vragen om de claim te beëindigen, niet doen.
Anders krijg je geen geld meer terug van PayPal.

Bij mij stond in eens na 4,5 maand de postbode voor de deur. Of ik ook nog even 20 euro wilde afrekenen.
Meteen terug gestuurd. Had het al niet meer nodig.

Maar ga er gewoon vanuit dat het binnen drie weken binnen is. Ik had gewoon pech…

Paypal is inmiddels 180 dagen, tijd genoeg dus.

Ok dan, weer wat geleerd voor een eventuele volgende claim!

China, Hongkong, of Singapore post zijn allemaal internationaal en vaak gratis,
En wordt ook gewoon door Postnl bij je bezorgt, daarom mijd ik de koerier diensten zoals DHL, UPS, etc… vaak geen kantoor
in de buurt bij mij, en bezorgen het soms ook ongevraagd voor de 2e keer als je niet thuis bent, een 3e keer moet je dan extra voor betalen. Met Banggood kun je met Ideal betalen, en gaat via internationale post, dus in Nederland dan verder via Postnl.
Bestel dan geen Lipos in het buitenland, sommige brengen extra kosten in rekening, of doen het via een koerier dienst, en moet je daar nog eens extra aan betalen.

Als je nu in China gaat wonen .
Hoef je niet zo lang te wachten voor de post :slight_smile:

Veel is gewoon niet te krijgen in Nederland, of moet je net zo lang wachten totdat het besteld is, in Nederland moet je dan bij verschillende shops bestellen, wat je bij een “China” shop in 1 keer kunt bestellen, en toch bestel ik de laatste tijd meer in Nederland, omdat dat sneller gaat, en de shops hier toch steeds beter gesorteerd worden.

Btw. China is taxfree… Maakt ook veel uit :slight_smile:
Usa, Canada of Australie, is dan gauw te duur, met belastings heffing, ben wel een Nederlander hoor :wink:

ik probeer alles in Nederland te kopen .

de winkels online hier in Nederland .
hebben een steuntje nodig in de rug .
dan heb je een kans dat ze een grotere voorraad kunnen aanleggen .

ok als het niet te krijgen is in Nederland is het wat anders.
maar als we alles uit het buitenland bestellen .
hebben de Multirotorparts ,Enzocopters,ect,ect,ect het erg moeilijk .