Chasing rabbits

Vanavond een oefenrondje gedaan met de B330, in het stadspark in Groningen. Ging wel lekker, ondanks meerdere crashes en het bijna raken van een paar onoplettende konijntjes ;D
Maar wat een verslavende hobby is dit zeg. Hij vliegt nu best lekker met de PIDs van Royce, hoewel hij nog lang niet stabiel is, helemaal bij wat meer throttle. Het was ook nog een beetje winderig, dus ben eerst bij mijn vertrouwde horizon-mode gebleven.

Helaas gedowngrade van 2.7k naar 720p, anders was hij te groot voor vimeo…

Update: Rondje gedaan op angle mode en aangepaste PID’s. Wat een power ;D

Dit keer op 1080, maar helaas zonder zon…

Horizon off… Acro on!! Wat een beest hé!

Je zou kunnen proberen de P van Yaw nog wat naar beneden te doen.
Die vond ik zelf vrij gevoelig op PC2.
En anders misschien toch nog proberen de P op Pitch en Roll iets omlaag te doen, je kunt het proberen.
Anders wachten op de nieuwe 1.9.0. Daar kun je de TPA instellen op PC 1 en 2.

Ik heb al een voorproefje van BorisB, TPA werkt dan perfect.

Tijd voor een tuning sessie dan maar :slight_smile: Gevolgd door een oefenronde op acro mode. Inderdaad een beest, heb nog niet boven 75% throttle gevlogen geloof ik ;D
Ik heb me ook nog nooit verdiept in PID settings, dus daar ga ik ook maar eens wat over leren zodat ik zelf kleine aanpassingen kan maken in het veld.

Het is wel handig dat je je inderdaad gaat verdiepen in het hele PID gebeuren. Daar hangt veel vanaf in deze hobby.

Vandaag nog een poging gedaan. PID’s iets aangepast (vooral richting de waardes die BorisB ergens had gepost) en vervolgens op angle mode gaan vliegen. Super soepel! Bij 70 tot 100% throttle nog steeds het zelfde wobble probleem, maar het is nu te overzien. Kwestie van afstellen.

Hebben jij de looptime ook aangepast in cleanflight, Royce? Zou invloed moeten hebben op de logging snelheid en dus ook op de maximale PID settings die je kan toepassen. Ik lees dat veel mensen met loop_time 2000 vliegen, terwijl hij standaard op 3500 staat in cleanflight.

Dat verschilt per PID controller, en kan zelfs per update veranderen.
Soms moet je je PID’s bijstellen als je de Looptime veranderd, bij sommigen weer niet.
Volgens mij heeft Looptime bij PC2 Luxfloat geen invloed op de PID’s.

Vlieg je met of zonder OneShot? Als je zonder vliegt, dan is je Looptime gekoppeld aan de PWM van de motoren en ben je beperkt tot wat je ESC’s kunnen hebben.

Vlieg je met OneShot, dan is het weer een andere verhaal. Dan kan je Looptime lager ingesteld worden. PWM is dan uitgeschakeld.

Ok niet zo simpel dus. Vlieg zonder OneShot, dus dan blijf ik even van de looptime af. Nog genoeg om me in te verdiepen in ieder geval :slight_smile:

Ok, zonder OneShot…

Zet je motor PWM dan eens op 488 en je Looptime op 2049 (1000000/488=2049).
Dan heb je in ieder geval het maximale uit je setup. ZTW 20A toch?

Klopt! Waar haal je die 1000000 vandaan dan? En 488 is dus de maximale PWM die de ZTW aankunnen? Ben nu wel benieuwd…

De ZTW’s kunnen Max 500Hz aan.
488 schijnt dan weer een mooi getal uit het Multiwii wereldje te zijn, heb ik me door BorisB laten vertellen.

De bijbehorende Looptime bereken je dan met die formules.

Ah zo! Thnx, ik ga het proberen! Man wat jeukt dat zeg, om weer te gaan vliegen ;D

Video van de laatste vlucht er bij geplakt bovenaan deze post. Maakt veel verschil, die PID’s en angle mode!

Met welke PID’s vlieg je nu? Misschien dat we die laatste vibraties er nog voor je uit kunnen krijgen…

Zal morgen even een screenshot voor je maken, kom vandaag niet meer in de buurt van mijn quad of laptop :’( misschien helpt die looptime en pwm ook al wat bij de vibraties…

[member=194]Royce[/member] nog een vraagje hierover. Waar heb je gevonden dat de ZTW’s van multirotorparts 500Hz aankunnen? Kan nergens specs vinden. Volgens mij zijn het eigenlijk ZTW Spider ESC’s, maar ik kan nergens 500Hz versies hiervan vinden (alleen 600Hz en 400Hz).
Reden is dat ik wéér een ESC gemold bij een crash tegen een boom en multirotorparts heeft geen idee wanneer ze de esc’s weer hebben. Misschien moet ik ze wat beter vastplakken… :oops:

Dat heeft Boris me een keer verteld. Dan heb ik het over de ZTW A-Series 20A’s van Multirotorparts.