cc3d

zo, mijn eerste vluchten gaan lekker met mijn spedix met cc3d FC.
fpv setje besteld… zal wel weer 14 dagen duren :wink:

cc3d geconfigureerd met “open piliot” :stuck_out_tongue: . pfffff wat een instellingen allemaal.
met mijn spektrum dx6i kan ik dus met de flightmode switch iets anders instellen… kan ik daar dan de instellingen op zetten zodat ik dan een roll en flip kan uitvoeren???
zo ja, wat zijn daar dan de juiste instellingen voor of waar is dat van afhankelijk en hoe moet ik dat met mijn sticks doen.

zal me wel weer wat props gaan kosten… vlug nog wat bij besteld :lol: :lol:

Klopt. Je kunt verschillende flightmodes (vaak 3) configureren en aan zo’n switch koppelen (kan ook met meerdere switches werken door ze te mixen).

Bij de Input panel kies je welke positie van de switch een bepaalde flightmode moet aanhouden. Ook kun je daar kiezen uit welke ‘bank’ die de waardes moet halen (die waardes zijn vaak standaard of o.b.v. een preset die je hebt aangeklikt toen je de vehicle wizard afgeronde).

Belangrijkste voor jouw vraag zijn de Stabilization Modes Configuration die je in het onderste gedeelte van hetzelfde Input panel kunt selecteren. Ze linken aan de flightmodes die je daar boven actief hebt.

Bekijk deze pagina (vooral de stabilization modes) om te zien welke selectie je wilt hebben voor jouw vliegstijl.
Je moet de rate modes selecteren wil je over de kop kunnen :slight_smile: Je wordt dan niet beperkt door de stabilisatie die normaal aan zal slaan of een beperking dat je niet verder dan een bepaalde hoek kan draaien.

Veel succes met flips maken…

Check ook even deze duidelijk video over het oefenen van flips…wel zo verstandig.

hmmmmm,

welke waardes moet ik dan veranderen?
of beter gezegd… als ik …verander gebeurd dit en als ik … dat verander gebeurd er dat.

crashen lukt iig bij alle instellingen :lol: :lol:

hmmmmm, mijn eerste hartverzakking gehad :lol:

ik zat gelukkig hoog genoeg toen ik mijn eerste koprol voorover maakte (of heet dat een “flip”).
was er iig eentje van 10 meter toen mijn quad weer met de propellorkes naar boven gericht hoverde. :clap:
ik kwam er toen ook achter dat bij flightmode 2, bij mij helemaal geen stabilisatie is. :lol:
bij mijn 2 de “flip” iets minder gas gegeven ( misschien was dat ook wel de fout bij de 1ste), nu zat ik minder hoog, tikte vervolgens het kunstgras van mijn plaatselijke voetbalclub, om vervolgens door de stuit op het gras nog een flip maakte :clap: :lol:
nu de instellingen nog maar eens wijzigen en op naar de volgende “flippers”

overigens heeft mn quad het goed gehouden naar de toch wel heftige stuiterd. :stuck_out_tongue:
ook voor het eerst 5040 props erop ipv 5045. bij deze laatste heb ik wel het idee dat mn quad dan sneller is- en reageerd

haha mooie actie [member=114]willowtjes1970[/member] !
Bij die flips gaat het er in ieder geval om dat je gas net een beetje open hebt staan op het moment dat je over het kantelpunt bent. Anders trek je jezelf naar de grond. Gas moet je ook weer niet helemaal uit zetten anders kunnen je propellers niet zorgen voor de nodige rotatie.

En het is handig (dat zie je in het filmpje goed) dat je bij een hover eerst even een soort van ‘sprongetje’ maakt het je quadcopter. Dan is je ‘val’ minder diep.

Gister kwam ik er met mijn naze32 achter dat je in de horizon mode ook goede flips kunt maken waarbij-ie 'm zelf weer stabiliseert. Fantastisch gaat dat! Vol gas en alleen maar die rechter knuppel een kant op trekken :stuck_out_tongue:

Tuurlijk is het wel stoerder om volledig rate te vliegen en daar de trucen uit te voeren, die bovendien ook een stuk strakker zullen zijn.

Flip voorover heet een front flip. Behalve als je hem boven een boomtop doet, dan is het een tree flip :slight_smile:
Voor de flip even een stootje gas geven en tijdens de flip gas naar net onder hover trekken :wink:

Dat je met 5x45 meer power hebt als met 5x4 klopt, want je hebt net wat meer pitch, waardoor net wat meer lucht verplaatst word.

hahaha, gelukkig geen bomen op het voetbalveld… zelfs geen kunstbomen :lol:
volledig rate vliegen is idd stoerder, was ik al een beetje gewend van mn q450 (die nu nog in 2 delen ligt) op mn kk2 zat toen geen stabilisatie.
maar ben nu wel blij met stabilisatie. net iets meer tijd om te oriënteren in wat voor een positie mn quad is.
wordt tijd dat mn fpv setje komt, dan kan ik me beter oriënteren in rate mode. denk en hoop ik :lol:

horizon mode???
ga ik opzoeken

horizon mode is in CleanFlight op m’n Naze, jij maakt toch gebruik van OpenPilot op je CC3D?
Heb nog niet gekeken of een dergelijke stabilisatie er nou ook is met OpenPilot.

Overigens, gisteravond kreeg ik het voor elkaar om op een voetbalveldje, een van de doeltjes een kopstoot te geven. M’n xiaomi yi moet ik nog even goed testen…in ieder geval corrupt beeldmateriaal op het kaartje… Blackout mini frame heeft gelukkig geen schade :slight_smile:

CC3D heeft rattitude mode dacht ik

zo zijn nu mijn instellingen, misschien iemand wat tips :wink: en wat er gebeurd bij welke verandering :slight_smile:
de avond flip was iig niet s6vol. 2 props gehalveerd :lol:

Die settings banken zijn heel specifiek voor jouw setup, daar zijn niet zomaar waardes voor te geven.

Die responsiveness kun je op een gegeven moment wel iets hoger zetten als je meer ‘responsiveness’ wilt. Dan kan je makkelijker scherpe bochten maken. Het zal ook wel fijn zijn om bij Expo de roll en pitch ergens tussen de 20 en 30 te zetten. Dan heb je iets subtielere kanteling bij kleinere stickbewegingen.

Om die Rate en Attitude stabilization daadwerkelijk toe te passen, moet je bij het stapje input -> flight modes zijn, dat wist je toch :slight_smile:

thnks,

weer wat bij geleerd, alleen nog niet kunnen testen vandaag… maar morgen zeker :lol:
wat is eigenlijk dat “oneshot” :wink:

als je hem nu boven me hoofd maakt ,heb je een geflipte flip :slight_smile:

effe melig doorgaan :lol:

boven het dolfinarium…flipper :clap:

Dat rattitude is super. flipt alle kanten op en stabiliseerd zich vanzelf.
Alleen zijn het nog flips van een metertje of 5 ipv 5cm :lol:
Wat te doen om er voor te zorgen dat ie om zn as draaid :wink: :stuck_out_tongue:

Op naze32 noemen ze het de rates verhogen, op KK is het de stick scaling verhogen.
Dacht dat het bij Openpilot ook rates heette.

Daarvoor moet je de “responsiveness” aanpassen in de stabilizations tab. Rustig aan met het schuiven naar ‘snappy’ want dan is hoveren ook moeilijker. Tenzij je de expo ook een beetje opkrikt, dan zijn zijn de minimale bewegingen weer wat ‘zachter’ en kun je met een agressieve stick-beweging een snelle flip maken.

Let ook op dat je tijdens een flip de throttle wat lager houdt (40% ongeveer), dan trek je de quadcopter niet naar beneden als-ie op de kop hangt :slight_smile:

Ik houd het altijd bij “net onder hover” omdat met meer power het hoverpunt ook steeds lager komt te liggen :wink:

Ja grappig, ik weet eigenlijk niet waar mijn hover-punt licht. Ik stelde me zo voor dat 't op 40% licht.

[member=141]Freakert[/member] maak jij bij een Flip ook altijd eerst een klein ‘sprongetje’ om vervolgens te draaien?

Meestal wel, ik heb mn rates niet zo heel hoog staan, vind ik niet mooi, dus doe wat langer over een roll of flip, dus heb wat hoogte nodig :slight_smile: