CC3D Yaw probleem

Ik heb een Diatone White Sheep (50 cm) met een CC3D. Vliegt erg prettig, afgezien van de yaw: Wanneer ik draai wordt de quad onstabiel en heeft sterk de neiging te klimmen. In dit filmpje vanaf 40 seconden goed te zien:

Ik heb flink lopen spelen met de P-waardes, maar dat lijkt niets uit te maken. De CC3D had ook wat issues, dus die heb ik vervangen, maar dat heeft hiervoor niets uitgehaald. Ik weet eigenlijk niet waar ik het in moet zoeken. Heeft iemand tips?

Ik weet niet of een cc3d erg verschillend is t.o.v. de naze32 als het om pids gaat, maar bij een naze32 heb ik dit wel eens gehad met een veel te hoge P op yaw.

Ik heb zelf ook zo’n soort probleem gehad… alleen lag dat aan mezelf! Toch net het gas iets met Yaw mee bewegen zonder dat ik het in de gaten had. Heb het mezelf echt af moeten leren. Je weet zeker dat je het niet zelf veroorzaakt?

Het lijkt er soms ook op dat hij zijn hoek niet goed vast houdt, kan het niet helemaal goed beoordelen.
Je zou dus ook eens I kunnen verhogen. Probeer dat ook op Pitch.

Nee, dat is het niet helaas. Ik heb het ook stilhangend getest, hij gooit de achterkant omhoog, wat ik ook met de PID’s doe.

De balans van de drone ligt keurig in het midden

De motoren draaien wel allemaal even goed? Geen motor die aanloopt of zo? Kan natuurlijk ook iets hardwarematigs zijn.